Itv online beeld uitgerekt

Net een nieuwe tablet aangeschaft (samsung galaxy tab s2) en deze heeft een schermverhouding van 4:3 in tegenstelling tot mijn vorige tablet die een verhouding had van 16:9.

Nu ben ik er achter  gekomen dat het beeld opgerekt wordt in itv online, zie ook afbeelding. 

Kan ik dit ergens anders instellen? Heb het nog niet gevonden.

Dank alvast.https://

21 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Staat dit niet onder instellingen van iTV online app? Als dat niet zo is, en het blijkt dat de app gewoon de video verkeerd weergeeft zijn de ontwikkelaars van deze app echt dom.

Robin
RobinFlikkema schreef op 23 nov '15 om 20:53u

Staat dit niet onder instellingen van iTV online app? Als dat niet zo is, en het blijkt dat de app gewoon de video verkeerd weergeeft zijn de ontwikkelaars van deze app echt dom.

Robin 

Dag Robin,

Het aantal instellingen is zeer beperkt en deze optie staat er niet tussen.

Bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +29
Helaas denk ik dat ik het antwoord gevonden heb...

http://forum.kpn.com/t5/KPN-apps/iTV-op-Nexus-9-uitgerekt-beeld/m-p/375892

Robin
Ik dacht juist dat Samsung WEL ondersteunde toestellen zijn.

Reputatie 7
Volgens mij ondersteunt itvonline via de website volgens mij wel 4:3-letterbox weergave. Tot 2 jaar terug had ik nog een hele oude desktop met zo'n scherm en dat ging goed. 4:3 met zwarte balken dus. http://www.itvonline.nl .

Ik vind het wel een teruggang om er eentje aan te schaffen die niet 16:9 is... Hoe kan het overigens dat een "nieuwe" tablet geen 16:9 scherm heeft...bizar. Zou ik nooit kopen. Niet alleen itvonline zal dus verkeerd worden weergegeven, maar alle tv-content op internet.

Overigens vind ik dat 4:3 schermen wel gewoon ondersteunt moeten kunnen worden. Weergave op die stand toevoegen zal toch niet zo moeilijk moeten zijn in een app. ITVonline.nl ondersteunt tenslotte nog steeds 4:3 schermen (geheel automatisch!), dus dat moet met zo'n app ook kunnen. Uit dit topic blijkt dat 4:3 schermen kennelijk nog steeds gemaakt worden. :S

Beste Peter,

Je mag een oude desktop natuurlijk niet vergelijken met een tablet. Dat zijn totaal verschillende programma's op een ander platform.

Wat betreft je opmerking betreffende 4:3 schermen, alle ipads en de nieuwe Samsung tablets hebben zo'n schermverhouding.

Dan heb je denk ik toch het leeuwendeel van de tablets te pakken, zo gek is dat dus niet.

Reputatie 7

Bejaardenhuis schreef op 24 nov '15 om 12:28u

Beste Peter,

Wat betreft je opmerking betreffende 4:3 schermen, alle ipads en de nieuwe Samsung tablets hebben zo'n schermverhouding.

Dan heb je denk ik toch het leeuwendeel van de tablets te pakken, zo gek is dat dus niet.

Dit wist ik niet en verbaasd mij anno 2015, bijna 2016, enórm. Ik dacht juist dat we nu wel van die oude verhouding af waren. Veel websites werden op mijn oude pc, die ik sinds 2 jaar niet meer gebruik, al niet meer goed weergegeven. Ik moest vaak het beeld horizontaal schuiven.
Weet je ook de reden dat fabrikanten die nog in die jaren zestig verhouding maken? (wel in kleur mag ik hopen 😉 )

Reputatie 7
Badge +29
Ja dat die website horizontale scrollbalken hebben is gewoon de fout van de slechte ontwikkelaar.

Veel Samsung tablets worden ondersteund, maar deze niet.
Echter, zoals ik in het hierboven genoemde topic heb gezegd denk ik dat dit anders moet.

Robin
Bejaardenhuis schreef op 23 nov '15 om 20:48u

Net een nieuwe tablet aangeschaft (samsung galaxy tab s2) en deze heeft een schermverhouding van 4:3 in tegenstelling tot mijn vorige tablet die een verhouding had van 16:9.

Nu ben ik er achter  gekomen dat het beeld opgerekt wordt in itv online, zie ook afbeelding. 

Dank alvast.Screenshot_2015-11-23-20-36-48.png

Net de nieuwste update van de app er op gezet en helaas, er is nog steeds niets mee gedaan. 

Toch wel jammer dat KPN er zo makkelijk aan voorbij gaat.

Reputatie 7
Toch jammer dan KPN aan zoveel dingen voorbij gaat.

Zo wachten we ook al meer dan een jaar op HD op één en wacht ik ook al bijna anderhalf jaar op een oplossing voor dit topic om over andere dingen nog maar te zwijgen. Ik neem aan dat bepaalde WebCare medewerkers dondersgoed weten waarover ik het dan heb. :@

Reputatie 7
Badge +27
: Allereerst excuses dat er eerder helemaal geen reactie is gekomen op dit topic.

Ik heb de ontwikkelaars gewezen op dit probleem met de verhouding. Volgens mij werkt het op de ipad wel goed, terwijl daar ook een 4:3 verhouding is. Bijzonder. Hopelijk komt er snel een oplossing!

Reputatie 7
.

Het betreft hier een Samsung. Dat heeft Android als besturing en daarin gaat het mis met de verhouding.

De iPad heeft iOS besturing. Dat gaat kennelijk wel goed met 4:3

Missschien dat de makers hier wat mee kunnen? 😉

Reputatie 7
Badge +29
Op iOS maak je aparte apps voor iPad. Tijdens het testen is dit getest op iPad en dat werkt dus.

Voor Android hebben de makers gewoon alleen op 16:9 getest

Robin
Is er inmiddels al een oplossing voor het uitgerekte beeld probleem op de KPN iTV App? 

Ik haal net een splinternieuwe Samsung Galaxy Tab S2 uit z'n verpakking. En van de eerste apps die ik installeerde was die van kpn, zie gelijk dat het beeld niet klopt en dat de iconen bij de gids niet in lijn staan met de programma's. Ik zie dat dit probleem zich sinds 2011 (geloof ik) afspeelt. Ik hoop dat er in die 4 of 5 jaar een positieve ontwikkeling heeft plaatsgevonden.

https://

Reputatie 7
Snik, snik, ik hoop dat jij minder lang hoeft te wachten op een oplossing dan de 16 maanden die ik al wacht op een oplossing voor een ander, ogenschijnlijk eenvoudig, probleem. Ik heb vernomen dat er gewerkt wordt aan een hele nieuwe opzet van de iTVOnline app. Laten we hopen dat die snel beschikbaar wordt en al deze problemen verhelpt.

Reputatie 7
Badge +22
@blue-Manis; ik zie je bericht twee keer op het forum staan. Zullen we in dit topic verder gaan? Daar kun je een reactie tegemoet zien van ons 🙂

Cindy_ schreef op 3 mar '16 om 09:53u

@blue-Manis; ik zie je bericht twee keer op het forum staan. Zullen we in dit topic verder gaan? Daar kun je een reactie tegemoet zien van ons Smiley Vrolijk

Hi Cindy, dat is prima hoor. Ik wacht je reactie met grote vreugde af 😃

Ook ik heb pas een Galaxy S2 gekocht met het zelfde probleem. Op mijn 4 jaar oude Sony tablet (ook 4:3 scherm) kreeg ik wel een goed beeld. Waarom ondersteunt KPN dit nieuwe Samsung tablet niet? Het ligt niet aan de tablet. Als ik TV kijk met de NOS app wordt het beeld wel weergegeven in 16:9 verhouding met zwarte balken boven en onder. Het wordt tijd dat de KPN ontwikelaars eens met de NOS gaan praten. 

Bejaardenhuis schreef op 23 nov '15 om 20:48u

Dank alvast.Screenshot_2015-11-23-20-36-48.png

Reputatie 7
Badge +27
: Klopt, dit ligt niet aan de tablet of aan de NOS. De app gaat niet goed om met afwijkende beeldverhoudingen. Ik geef jouw melding ook door, hopelijk duurt het niet meer lang voor een oplossing.

Vandaag met goede hoop de nieuwste update er op gezet. 

Wat schets mijn verbazing, nog steed niet opgelost.

Zie plaatje. Screenshot_2016-03-24-17-53-22.png

Reputatie 5
Badge +11
Zeker jammer @Bejaardenhuis! Het zou ontzettend fijn zijn geweest als deze update hier een oplossing voor had.

Wij hebben kort geleden een bevestiging ontvangen dat er naar het probleem gekeken wordt. Ik vertrouw erop dat we snel met een oplossing komen, de Samsung tablet is er zeker één die we vaker gaan tegen komen.

Reageer