Vraag

Kan geen apps updaten/downloaden

Ik gebruik een Galaxy J5 2016 met een databundel. Maak geen gebruik van WIFI.
Ik heb een goede internetverbinding G4-G3., behalve als ik apps moet updaten. Dat lukt dan niet.
Onder in het scherm komt dan meteen de melding dat er geen internet verbinding is en dat ik een melding krijg wanneer de verbinding hersteld is. Boven in het scherm geeft die wel gewoon 4G aan.
Ik heb nu dus weer een hele trits updates in de wacht staan.
Ik heb alles gedaan wat maar via internet kon vinden, behalve terug brengen naar de fabriek instellingen. dat vind ik nogal wat. Systeem updates (beveiliging) komen wel gewoon door.
Ik ben bij een paar weken geleden bij KPN winkel langs geweest, alle instellingen waren goed. Ze hebben mijn belangrijkste apps maar via hun wifi een update gegeven. Het probleem is er nog. Ik kan de apps nog steeds geen updates geven.
Heeft iemand van u enig waar dit aan kan liggen? Of een oplossing indien mogelijk niet al te technisch zodat ik de eventuele tips zelf kan uitvoeren?
Bij voorbaat dank.

13 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Heb je handmatig de instellingen voor dit toestel al eens geprobeerd.
Zie onderstaande link.
http://qelp.kpn.com/samsung/galaxy-j5-2016/internet/handmatig-instellen/
r_k
Bedankt voor de reactie,
Voor zover ik weet heb ik alle websites die ik verzinnen kon bezocht voor dit probleem.
Toestel hulp voor instellingen van KPN, Androidworld, Galaxy club, Google, Samsung.
Samsung zegt alleen download Smart Switch voor back up naar de pc en de J5 terugzetten naar fabrieks instellingen.
Ik ben niet zo'n nerd en vind dit laatste om eerlijk te zijn eng om te doen.. Wie zegt dat het ook echt helpt?
Als er echt niemand een oplossing kan aandragen zal ik er wel aan moeten. Vooralsnog probeer ik het langs deze weg of ik moet me gaan aanmelden bij wifi van KPN FON voor de app updates misschien dat dat helpt.
Waarvoor heb ik dan een abonnement met groot databundel?
Ik blijf het vreemd vinden, wel internet maar niet voor downloads en updates.
Reputatie 3
Badge +3
Toch maar de open deur: heb je roaming (mobiele gegevens) wel aanstaan.
Zie plaatje.

r_k,
Helemaal Yess, Aan de instellingen mankeert niets., er is genoeg geheugen. Een KPN medewerker heeft daar een paar weken geleden ook naar gekeken. Alles was goed. Ook hij vond het vreemd dat ik via mijn data bundel niets kon/kan downloaden/updaten
Reputatie 3
Badge +3
Heb je al eens geprobeerd om je simkaart in een ander toestel te zetten om te kijken of het dan werkt. Als dat zo is zit het probleem ergens in het toestel.
Werkt het ook in het andere toestel niet, dan zit het in je simkaart en kun je gratis een nieuwe halen in de KPNwinkel.
Omgekeerd kun je natuurlijk ook een andere simkaart in je toestel proberen.
r_k
Ik heb helaas maar 1 toestel tot mijn beschikking. Dan moet ik ook iemand vinden die een Samsung toestel heeft met hetzelfde formaat simkaart. Maar dan nog; als het aan de simkaart ligt of aan het toestel zelf, dan kan ik toch ook niet internetten of bellen? Of zie ik dat verkeerd?
r_k
Voor de sim in een ander toestel proberen, kan ik wel naar een KPN winkel gaan, daar hebben ze vast wel demo toestellen. Op zich zelf een goede tip, maar ......zie vorige reactie.
Reputatie 3
Badge +3
Als het aan de simkaart ligt, lost de gratis vervangende kaart van KPN het op. Ligt het aan het toestel, dan wordt het wat ingewikkelder.
Volgens mij kun je om het te proberen ook een simkaart (wel zelfde formaat) uit een ander toestel dan een Samsung en een andere provider proberen. Toestel stelt zich daar dan zelf (tijdelijk) op in. Je raakt verder niets kwijt. Als je eigen (nieuwe) kaart er weer in gaat neemt hij de KPN instellingen weer op.
Houd bij het vervangen van je simkaart wel even rekening met de locatie van je contacten. Staan die op je simkaart, dan heb je ze bij een nieuwe niet meer. Zet ze voor die tijd in het toestel zelf. Dat kan via de instellingen bij contacten.
Reputatie 3
Badge +3
Nog even ter verduidelijking. Kun je wel via je browser internetpagina's raadplegen en doet het probleem zich alleen voor bij updates/upgrades of heb je helemaal geen internet.
r_k,
Sorry voor deze late reactie. Ik kan normaal internetten en bellen..
Zodra ik wil gaan updaten/downloaden krijg ik de melding dat er geen internetverbinding is; terwijl mijn toestel wel 4G blijft aangeven. Er wordt niets binnen gehaald.
Ik hoop deze week nog een keer even een KPN winkel te kunnen binnen lopen of ze echt niet kunnen oplossen.
In ieder geval nogmaals bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Eveline DR. Wat een gek probleem. Het speelt dus nog steeds, ondanks alle nuttige tips en hulp van R_K? Nog een gedachte: kun je eens in de Play Store kijken hoe je instellingen daar zijn? Ik heb het zelf bijvoorbeeld zo ingesteld dat de updates juist alleen via Wi-Fi gedaan worden. Je kunt de Play Store ook zo instellen dat de updates ook worden uitgevoerd via de reguliere dataverbinding. Wellicht is het al uitgeprobeerd, maar ik wilde het wel gecheckt hebben.
Goedenavond belangstellenden
Bart mijn instellingen staan op dataverbinding.
Ik ben weer naar de KPN winkel geweest; 3 man ernaar gekeken, alle instellingen staan zoals ze horen. Ze snapten er niets van, nog nooit meegemaakt waren de reacties. Eentje vertelde me dat er maar weinig mensen een databundel gebruiken, de meesten zijn aan de WIFI. Waarvoor verkopen ze die (onbeperkte) bundels dan.
Eentje wist te vertellen dat Google een download beperking heeft van 50MB om mensen te beschermen tegen te veel data verbruik. IOS heeft dat wel, apps groter dan 100MB moeten via WIFI gedownload worden. Van Google heb ik in mijn zoektocht naar het download probleem er nooit iets over gelezen. en geloofde dat dus ook niet. Ben bij T-mobile en Voodaphone binnengelopen en het daar gevraagd, beiden ontkennen de genoemde beperking van 50MB. Ben zelf gaan googelen, blijkt het om een ristrictie te gaan voor app ontwikkelaars, die geen apps mochten ontwikkelen groter dan 50 MB; wordt later verhoogd naar 4GB (games) vanwege o.a. de opstarttijd. Dit is o.a. te lezen PCMweb, Android developers blog en GSMinfo. Dit is dus iets heel anders dan bescherming van je data bundel.

Al googelende kwam ik op de website van https://productforums.google.com/forum/#!topic/play/cwWBr-tuF08 van google play help forum. Daar las ik diverse berichten uit 2016 van mensen met hetzelfde probleem als waar ik mee kam. Allemaal hebben ze Android 7-Nougat op hun toestel (van diverse merken) zitten. Als ik het goed begrepen heb dan schijnt daar dus een bug in te zitten. het vreemde is dat vele van die berichten (aan de namen te zien) uit India/Pakistan afkomstig zijn. Misschien hebben ze android 7-nougat daar als eerste uitgerold?? Hier in Nederland schijnt niemand behalve ik dat probleem te hebben , ook niet na de upgrade naar Nougat. Mijn Samsungetje is zeker verstekeling geweest.
Sorry van dit lang verhaal, ik heb ervan geleerd dat er mensen zijn die echt met je mee willen denken en oplossings gericht proberen te zijn. Maar er zijn ook mensen waarvan je kennis mag verwachten of ernaar gaan zoeken het laten afweten. Een attitude van ik weet het niet zoek het dus zelf maar uit.
Kennelijk hebben bedrijven geen van allen grotere nerds in dienst dan zij zelf of ik en ik ben het niet.
Ik wil jullie op dit forum bedanken, ik ken jullie niet, ik neem maar aan dat jullie ook gewone telefoon bezitters zijn waar af en toe wat mee is. Met de telefoon bedoel ik dan.
We zullen de humor er maar in houden.
Nogmaals bedankt allemaal.
Eveline DR
Reputatie 7
Badge +18
Dag Eveline. Dank je voor je verdere verhaal en toelichting. Ook voor mij is dit eerste keer dat ik van dit probleem hoor, net als het dat voor mijn collega's in de winkel was. Ik heb het topic waar je naar linkte dan ook met veel belangstelling gelezen en ik zag ook dat er daar enkele tips voorbijkwamen die in aantal gevallen wel succes hadden. En in veel gevallen lukte het dus wel om de updates via Wi-Fi binnen te halen. Ik hoop dat dit voor jou ook werkt.

Reageer