Beantwoord

Kan niet telefoneren omdat het geblokkeerd is door FDN! Nou moet ik mijn PUK2 code ingeven.

  • 8 November 2020
  • 5 reacties
  • 1808 keer bekeken

Badge

Vroeger kon je die vinden op internet bij KPN of Telfort en dan was het opgelost. Nu kan ik echter nergens mijn PUK2 code vinden, alleen mijn PUK code. Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik heb stom van me, meerdere malen verkeerde pin-code opgegeven en daarna ook de PUK code dus. Zat met een andere pin in mijn hoofd maar nou kan ik dus niet meer telefoneren. Dit schijnt alleen te kunnen naar telefoonnummers die opgeslagen zijn op de SIM-kaart en noodnummers. Nou ik heb al jaren geen tel.nrs. meer op mijn SIM's staan, alles staat in Outlook en sync. dan over de cloud naar al mijn apparaten of via internet altijd te benaderen. Een sim-kaart kan defect gaan en dan ben je alles erop kwijt.

Waar kan ik mijn PUK2-code voor mijn SIM-kaart vinden?

Of zijn er andere oplossingen?

 

THX!

PUNK MH 

icon

Beste antwoord door SexPistols 12 November 2020, 21:44

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom hier, @SexPistols! Bedankt voor je bericht. Haha, die denkfout hebben we allemaal wel eens gevraagd. Je bent bij ons aan het juiste adres:blush: . Werkt de PUK-code (zonder 2) niet om je simkaart te ontgrendelen? Ik weet namelijk niet of wij onderscheid maken in een PUK-code en een PUK2-code. Natuurlijk wil ik dit voor je nakijken en je voorzien van de juiste code. Omdat een PUK-code alleen mag worden verzonden naar de contractant, moet ik je gegevens (alvorens) verifiëren. Kun je de volgende gegevens in je profiel zetten en hier een seintje willen geven als je dit gedaan hebt?
- Postcode en huisnummer
- Klantnummer

- 06-nummer
- Laatste drie cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer. 

Alle vakjes waar privé bij staat, zijn alleen inizchtelijk voor KPN moderators! 

Laat het maar weten als je je profiel hebt bijgewerkt! :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +20

@SexPistols we hebben niets meer van je gehoord, heb je het inmiddels nog kunnen vinden?

Badge

Hoi Lisa en Thomas, 

Gisteravond alle gevraagde gegevens ingevuld.

Ben benieuwd want vanmiddag kon ik weer niet telefoneren i.v.m. FDN

 

PUNK MH

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @SexPistols, dat is knap vervelend!
Kun je op je profiel nog wel het 06-nummer toevoegen waar het om gaat? (mag wel onder klantnummer mobiel)

Badge

Ik heb het reeds weten op te lossen.

FDN stond bij mij aan an dan kan je alleen naar de SIM kaart opgeslagen nummers bellen.

FDN uitzetten moest door de SIM PIN2 (mijn 2e simkaart!) in te geven nadat ik het schuifje op uit had geschoven.

Daarna stond de FDN uit en kon ik weer alle contacten bellen die bij mij in Outlook staan zodat ik op alle apparaten alle contactgegevens heb want ik heb overal Outlook op staan en dat synchroniseert natuurlijk via de cloud met mijn Microsoft account ..@outlook.com of ..@hotmail.com.

Opgelost dus.

THX!

PUNK MH 

Reageer