Beantwoord

Kapot beeldscherm laten maken bij derde partij?

• 11 september 2017
  • 3 reacties
  • 97 keer bekeken

Hallo,

Via deze weg wilde ik vragen of het mogelijk is om een telefoon op afbetaling te laten maken bij KPN zelf in verband met een kapot beeldscherm. De telefoon viel vanuit mijn handen recht op het scherm op de stoeptegels. Niet echt fijn.

Nu wil ik best hem laten maken, maar ik wist niet zeker of het bij een derde partij mocht.

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Kpnabonnee

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jiske_ 14 september 2017, 09:55

Welkom op het forum @Kpnabonnee, we willen natuurlijk het liefst dat je het via KPN laat repareren. Je garantie vervalt namelijk zodra je je toestel laat openmaken door een derde partij!
Je kunt met je toestel en de garantiebon naar de winkel toe. Je telefoon wordt opgestuurd om deze te laten maken. Daarna ontvang je een prijsopgave. Zodra je deze accepteert, wordt je toestel gerepareerd voor het bedrag van de prijsopgave. Kies je ervoor om je toestel niet te repareren? Dan wordt er een bedrag van € 36,00 in rekening gebracht voor de onderzoekskosten. Doorgaans ontvang je je toestel binnen 2 weken weer terug. Dat kan anders zijn wanneer er onderdelen niet op voorraad zijn. Je toestel wordt na het repareren teruggestuurd naar de winkel en de winkel neemt contact met je op zodra je je telefoon kunt ophalen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Nou, KPN is niet zo'n fan als jij hem bij een derde partij repareert maar dat is wel mogelijk en waarschijnlijk goedkoper. Bij KPN kan ook maar zal redelijk wat geld kosten.
Reputatie 5
Badge +7
Welkom op het forum @Kpnabonnee, we willen natuurlijk het liefst dat je het via KPN laat repareren. Je garantie vervalt namelijk zodra je je toestel laat openmaken door een derde partij!
Je kunt met je toestel en de garantiebon naar de winkel toe. Je telefoon wordt opgestuurd om deze te laten maken. Daarna ontvang je een prijsopgave. Zodra je deze accepteert, wordt je toestel gerepareerd voor het bedrag van de prijsopgave. Kies je ervoor om je toestel niet te repareren? Dan wordt er een bedrag van € 36,00 in rekening gebracht voor de onderzoekskosten. Doorgaans ontvang je je toestel binnen 2 weken weer terug. Dat kan anders zijn wanneer er onderdelen niet op voorraad zijn. Je toestel wordt na het repareren teruggestuurd naar de winkel en de winkel neemt contact met je op zodra je je telefoon kunt ophalen.
Afgelopen dinsdag, 26 september 2017, heb ik uiteindelijk om 16:54 uur mijn huawei P9 opgestuurd naar KPN repair Teleplan. Tot mijn verbazing is deze niet aangekomen in Zoetermeer maar bij CEVA Logistics in Den Haag. Dit vind ik erg verdacht. Momenteel ben ik erg bang ik dat ik mijn telefoon niet zo snel meer terugkrijg. Tenminste zo een gevoel krijg ik erbij. Laat ik hopen dat mijn gevoel dit keer niet klopt.

Heeft iemand meer ervaring met de KPN repair service?

Reageer