Beantwoord

Klacht over defect

  • 19 February 2019
  • 3 reacties
  • 203 keer bekeken

Ik heb in augustus 2018, dus een half jaar geleden, een Samsung J6 gekocht in de KPN winkel.
Gisteren bleek mijn telefoon compleet "dood" te zijn en ben ik naar dewinkel terug gegaaan.
Daar werd mij verteld dat voor mijn toestel de garantie niet van toepassing was, omdat er een beschadiging op het scherm zat.
Ik vind dat heel onredelijk, omdat de beschadiging er al een maand zit en en er dus geen verband kan zijn met een niet meer werkende telefoon. Ik ben altijd heel tevreden geweest over de service van de KPN, maar dit vind ik een heel slechte service.
ik hoop dat u mij een positiever bericht kunt geven.
icon

Beste antwoord door Joran 19 February 2019, 19:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi MM70, welkom op het forum. Erg jammer om te lezen dat het toestel helemaal defect is 😞

Ik denk niet dat ik je een positiever bericht kan geven. Mijn collega's in de winkel kunnen het toestel fysiek zien, ik moet het alleen met deze omschrijving doen. Als het toestel helemaal niet aan wil en er beschadiging is bestaat de kans dat het een met het ander in verband wordt gebracht. Er moet wel altijd de optie worden geboden het toestel op te sturen ter reparatie. Teleplan, het bedrijf dat we inhuren om de reparatie te verrichten, onderzoekt het toestel en baseert op basis daarvan of de reparatie onder garantie valt of niet. Als het niet onder garantie valt ontvang je een prijsopgave, waar je niet akkoord mee hoeft te gaan. Je betaalt dan alleen onderzoekskosten (€ 36,30).

Ik weet niet precies wat ik me moet voorstellen bij een beschadiging op het scherm. Een kras is niet relevant voor de storing die je nu ervaart. Als het hele scherm is gebarsten kan ik me de opmerking wel voorstellen. Kun je toelichten wat de winkel precies aangaf? Het is overigens ook mogelijk de reparatie online te regelen via Toestel laten repareren - Teleplan
Ik vind het niet meer dan een kras, er is geen sprake van dat het hele scherm is gebarsten.
Daarom vind ik ook dat het niet relevant is voor de storing.
Maar wie bepaalt dat uiteindelijk? De medewerker in de winkel zei dat het niet aan hem was om daar een oordeel over te geven.
Reputatie 7
Badge +28
Dat wordt bepaald door de reparateur bij Teleplan. De winkel heeft niet de mogelijkheid om het toestel open te halen dus zij kunnen ook niet oordelen of de schade aan het scherm iets te maken heeft met het defect.

Reageer