Vraag

Klacht over reparatie toestel

  • 24 September 2020
  • 5 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik heb (nu voor de tweede keer) hetzelfde probleem en omdat ik een verzekering heb bij KPN is mijn toestel al een keer opgehaald en "gerepareerd”. De wijze waarop dit de eerste keer al is afgehandeld ben ik al helemaal niet blij mee. Er werd een Samsung s20 toegezegd bij het melden van deze fout maar ik ontving aan de deur en Samsung s6. het terugplaatsen van een back-up natuurlijk onmogelijk.

Bij het terugontvangen van het toestel, bleek de reparatie (volgens de reparateur) een volledige software reset te zijn geweest. Ik ben nu enkele weken verder en het probleem doet zich vanavond opeens weer voor. En daar betaal ik per maand dan 9,99 voor.

Tussen de “reparatie” en de nieuwe storing zit enkele weken.

Ik ga de klantenservice weer bellen. Ik wordt hier niet vrolijk van!

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Richard van der Linde Welkom op het forum. Wat vervelend dat je "reparatie" zo moeizaam verlopen is. Op het moment dat je toestel overigens jonger is dan 2 jaar en er is sprake van een softwareprobleem of een fabrieksfout, dan zou deze situatie ook nog onder garantie kunnen vallen en hoef je dus niet (altijd) gebruik te maken van je verzekering. Is er ondertussen al contact geweest met onze klantenservice? Zo niet zou je dan je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 

Beste Rutger,

Dank je voor je reactie. Heb de klantenservice afgelopen vrijdag gebeld, maar zij adviseerden mij een reset van het toestel uit te voeren. Ik heb toen zelf maar contact opgenomen met Huawei Nederland. Zij adviseerden nog Ă©Ă©n keer een reset van het toestel uit te voeren. Wanneer dat niet het gewenste resultaat zou hebben zou het toestel naar hun gestuurd moeten worden omdat deze nog onder garantie valt. Aankomend weekend zal ik de reset uitvoeren, nu te druk. Het het forumprofiel ingevuld.

 

grt. Richard

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Richard van der Linde Hoe is de situatie op dit moment?

Beste @Rutger_ ,

Het probleem is nog steeds aanwezig. Ik kan het ook niet moedwillig reproduceren, het gebeurt op de gekste tijden of momenten en meestal meerdere keren achter elkaar. Heb nu een minimaal aantal apps geĂŻnstalleerd maar dat maakt niets uit. Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee want het kost mij enorm veel tijd met herinstalleren enz. naast het op z'n minst ongemak dat ik op sommige momenten gewoon niet bereikbaar ben omdat de telefoon weer is uitgevallen. Ik hoop op snelle een oplossing van jullie kant! En niet die reparatiedienst die alleen maar een reset uitvoert en ik intussen met een s6 van samsung moet aan klooien.

Reputatie 7
Badge +15

@Richard van der Linde Ik kan mij inderdaad voorstellen dat het heel vervelend is dat je hier zoveel tijd mee kwijt bent. Ik ben alleen wel bang dat ik weinig anders kan adviseren dan in dit geval nogmaals hetzelfde proces te volgen, ik heb helaas geen andere methode om te zorgen dat het toestel gerepareerd wordt. Bij het aanmelding voor reparatie zou ik dan wel duidelijk aangeven wat er al gedaan is en wat Huawei zelf al heeft aangegeven.Â