Beantwoord

KPN Veilig op Android-toestel melding blijft in beeld

  • 26 May 2021
  • 25 reacties
  • 750 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb KPN Veilig geïnstalleerd op mijn Android-toestel.

Op het scherm staat nu linksboven een KPN Veilig-icoon, wat niet storend is. Maar op het scherm staat ook prominent continu een balk met de mededeling 'KPN Veilig'. Die moet ik elke keer 'wegswipen’ als ik pushberichten wil lezen.

Is er een mogelijkheid om deze balk niet zichtbaar te laten zijn?

Piet.

icon

Beste antwoord door Piet van der Vooren 21 September 2021, 16:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @P.J.M. van der Vooren, dat lijkt me inderdaad wel een beetje irritant, superleuk dat de app je laat weten dat je telefoon beveiligd is maar dat kan wel iets minder prominent :wink:

Helaas moet ik oprecht bekennen dat ik niet weet of dit ‘normaal’ is of dat die balk er absoluut niet hoort te zijn :grimacing:  Ik weet niet wat voor Android toestel je precies hebt, maar ik heb op mijn Samsungs (de huidige S10 en eerdere modellen) wel eens van die hardnekkige meldingen weg gekregen door van alles en nogwat te proberen bij de meldingsinstellingen. Had je daar al een kijkje genomen?

Reputatie 7
Badge +9

@Maja_ Hoi Maja,

Dank voor je reactie.

Ik heb al gekeken in de meldingsinstellingen, maar daar kan ik niets vinden wat de balk eventueel ‘onzichtbaar’ zou maken.

Piet.

Reputatie 7
Badge +20

Balen @P.J.M. van der Vooren  :slight_frown:

Dan ga ik nu voor je navragen of en hoe je van die balk af kan komen bij de ontwikkelaars van de KPN Veilig app voor Android! Heb je daarvoor een screenshot voor me met de balk, zodat ik die mee kan sturen als voorbeeld?

Reputatie 7
Badge +9

@Maja_ Beter dan dit kan ik het niet maken… :disappointed:

Als er pushberichten op het scherm verschijnen staat de balk daar altijd tussen, en moet dan 'weggeswipet’ worden.

Piet.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @P.J.M. van der Vooren, ik ga er mee aan de slag!

Reputatie 7
Badge +9

@Maja_ Deze is misschien nog iets duidelijker:

Piet.

Reputatie 7
Badge +20

Ah wel iets inderdaad, mail ik er nog even achteraan!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @P.J.M. van der Vooren,

Ben je niet vergeten hoor! We hebben de pech dat we in de vakantieperiode zijn aanbeland, ik wacht nu op antwoord van iemand die momenteel vakantie heeft. Voor zover ik weet is die volgende week weer aanwezig, hopelijk kan hij ons dan een stukje wijzer maken :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @P.J.M. van der Vooren, Maja heeft vakantie, daarom neem ik het van haar over.

We hebben ook een reactie van de specialist ontvangen. Om ons hiermee te kunnen helpen heeft hij meer informatie nodig. Welke Android versie heb je? Welke telefoon/merk/type? En welke versie van KPN Veilig heb je?

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Alexandra,

Hierbij de gevraagde gegevens:

toestel: Gigaset GS270 plus

android-versie: 8.1.0

KPN Veilig-versie: 17.9.0015017

Ik hoor het wel van jullie.

Piet.

Reputatie 7
Badge +19

@P.J.M. van der Vooren Super, dank Piet! Ik heb het zojuist doorgespeeld naar de specialist. Ik laat het je weten zo gauw ik van hem hoor.

Reputatie 7
Badge +19

@P.J.M. van der Vooren Even een berichtje tussendoor om je te laten weten dat ik dit niet vergeten ben! Ik geloof niet dat ik al nieuws voor je heb, ik heb gevraagd om een update. Ik hou je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +9

Dank je wel, @Alexandra. Ik wacht het af.

Piet.

Reputatie 7
Badge +19

@P.J.M. van der Vooren Ik zou je graag ander nieuws geven, maar ik heb helaas nog geen updates. Ik ga nog een nieuwe poging doen om hier een update over te krijgen. Daarnaast hebben we hier verder geen signalen over gezien, dus ik vermoed dat t iets specifiek voor jouw type toestel is dat sinds een laatste update speelt. Zie je de melding intussen nog?

Reputatie 7
Badge +9

@Alexandra Hoi Alexandra,

De melding is nog steeds aanwezig.

Ik wacht je verder berichtgeving hierover af!

Piet.

Hallo @P.J.M. van der Vooren , @Alexandra  en @Maja_ , volkomen normale reacties van de KPN-Veilig-app, bovenstaande screenshots zie ik op mijn telefoon ook. Je kunt het meldingsstipje uitschakelen in de rubriek APPS, de KPN-Veilig app opzoeken, aanklikken en naar beneden scrollen en meldingen weergeven uitschakelen, de telefoon een keer aan- en uitzetten en weg is de melding. Zie onderstaande screenshots:

weg meldingsstipje!

Zelf gebruik ik een Motorola g 5G met Android 10

Reputatie 7
Badge +9

@JanD @Alexandra @Maja_ Ik heb de tip van Jan uitgevoerd, maar de melding is bij mij nog steeds aanwezig.

Piet.

Reputatie 7
Badge +9

@Maja_ @Alexandra Hoi allebei,

Is er al iets meer bekend?

Piet.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @P.J.M. van der Vooren.

Excuus voor de late reactie! Alexandra heeft vakantie dus ik neem het eventjes van haar over. Ik heb gezocht naar een reactie van de specialist en die was er helaas niet. Daarom heb ik hem een herinnering gestuurd en hoop daar aankomende week toch wel reactie op te krijgen.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Maja_ , @Alexandra en/of @Jose_ ,

Weten jullie ondertussen al iets meer?

Piet.

Reputatie 7
Badge +20

Helaas niet,, excuus hiervoor :slight_frown: Ik denk dat we de pech hebben in de vakantieperiode te zitten, waardoor de betreffende collega's allemaal afwezig zijn of het juist drukker hebben omdat ze elkaars werkzaamheden overnemen. We gaan er nog een keer achteraan!

Reputatie 7
Badge +19

Hi @P.J.M. van der Vooren, de hoogste tijd alweer voor een update van onze kant! Volgens de specialist hoort de melding weg te swipen zijn, naar links of rechts. Aangezien dat niet het geval is heb ik een melding voor je doorgezet naar onze Technische Dienst. Zij onderzoeken het en ik verwacht dat ze binnen een paar werkdagen contact met je opnemen. Laat je weten hoe het verder is verlopen?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Alexandra,

Dank voor je reactie. Ik heb ook een sms ontvangen dat er aan mijn 'probleem’ gewerkt wordt.

Ik wacht het contact even af, en laat de uitkomst uiteraard hier weten.

Alvast dank voor de moeite!

Piet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @P.J.M. van der Vooren, de hoogste tijd alweer voor een update van onze kant! Volgens de specialist hoort de melding weg te swipen zijn, naar links of rechts. Aangezien dat niet het geval is heb ik een melding voor je doorgezet naar onze Technische Dienst. Zij onderzoeken het en ik verwacht dat ze binnen een paar werkdagen contact met je opnemen. Laat je weten hoe het verder is verlopen?

 

Hoi @Alexandra,

Zojuist met een specialist van jullie aan de lijn gezeten, en het lijkt erop dat ik het - met zijn deskundige hulp - voor elkaar heb gekregen om de melding weg te krijgen. Super! :smiley:

Het bleek te gaan om een bepaalde instelling op mijn toestel.

Dank voor alle hulp en medewerking! :thumbsup:

Piet.

Reputatie 7
Badge +19

@P.J.M. van der Vooren Super, goed om te horen! Graag gedaan :smiley: Je weet ons hier te vinden als we je ergens mee kunnen helpen.