kpn vpn voor tablet

• 24 december 2012
  • 4 reacties
  • 10738 keer bekeken

Waar vind ik info over het opzetten van een kpn VPN voor een android tablet?

4 reacties

Reputatie 2
Wat bedoel je precies met een KPN VPN?

Reputatie 2
Badge
Dit is de algemene wijze om vpn te gebruiken op een android tablet, aldus google :-)

To add a VPN:

• From the home screen, touch Apps.
  • Touch Settings.
  • Touch Wireless & Networks.
  • Touch VPN Settings.
  • Touch Add VPN.
  • Touch the type of VPN you want to add.
  • In the screen that opens, follow the instructions from your network administrator to configure each component of the VPN’s settings.
  • Touch the menu icon located at top right corner of the screen and Touch Save.
The VPN is added to the list on the VPN settings screen.

To connect to a VPN:

• From the home screen, touch Apps.
  • Touch Settings.
  • Touch Wireless & Networks.
  • Touch VPN Settings.
  • Touch the VPN you want to connect to.
  • In the dialog that opens, enter any requested credentials and touch Connect.
Hier vind je meer info over vpn en kpn hotspots

https://portal.hotspotsvankpn.com/nl/1634-Veelgestelde_vragen.html

Om met je laptop veilig van een KPN Hotspot gebruik te kunnen maken kun je een KPN V(irtual) P(rivate) N(etwork) instellen. Op de KPN website kun je vinden hoe dat moet. Mijn vraag: is het instellen van een VPN ook mogelijk op een tablet?

Dank voor uw reactie.

Bij "Type VPN instellen" zijn er een aantal mogelijkheden. Ik denk dat in dit geval het type PPTP Point-to-point tunneling protocol wordt bedoeld. Als ik dat kies moet ik vervolgens een VPN -naam instellen, een VPN-server instellen en een DNS-zoekdomein instellen. Maar ja, welke?? Ik zit op dit moment niet binnen het bereik van een KPN Hotspot (maar thuis) dus dat heeft er misschien mee te maken.

Wellicht dat via de link onderaan het antwoord nog wat kan vinden, maar waarschijnlijk kan ik pas wat proberen als ik bij ingelogd op een KPN Hotspot?

Reageer