Beantwoord

KPNITV app opnieuw installeren voor casten met Samsung A50

  • 22 January 2020
  • 24 reacties
  • 297 keer bekeken

Waarom moet ik iedere keer KPNITV opnieuw downloaden op mijn mobiel om Chromecast te kunnen gebruiken? Heb een Samsung A50. Na downloaden werkt het maar als ik afsluit en later wil kijken kan ik niet meer casten.

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 28 February 2020, 14:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Allesweter, welkom hier op het Forum. 

Je moet dus nu elke keer de ITV app downloaden, anders kan je niet casten?  Het cast logo komt dan helemaal niet in beeld? Is dat sinds kort zo? Bijvoorbeeld sinds de update die het toestel heeft gehad? Want heeft het toestel de update gehad die deze maand is uitgekomen?

Het cast logo verdwijnt als ik tv heb gekeken en de app heb afgesloten. Is zo sinds ik de app op mijn nieuwe Samsung A50 download.

Beste Bart, de software van de A50 is up to date. Als ik de app verwijder en opnieuw download kan ik weer eenmalig casten. Moet toch een verklaring voor zijn.

Reputatie 7
Badge +11

Hoe log je in op de ITV app?

Met het KPN ID ?

Of met abonnementsnummer en pincode.

Je zou eens kunnen testen door eens anders in te loggen op de app.

Geen idee of het dan wel werkt, maar testen kan geen kwaad 😀

 

In de iTV app kun je inloggen met een abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.
Je kunt ook inloggen met het KPN ID waaraan je internet + interactieve tv abonnement gekoppeld is.

Heb beide inlogmogelijkheden geprobeerd maar het probleem blijft bestaan. Dank voor je suggestie.

Reputatie 7
Badge +11

En gebruik je ook al?

De nieuwste versie van de Google Home-app

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie de laatste tijd wat meer problemen met de A50. Het lijkt er op dat deze allemaal zijn ontstaan sinds de update van Samsung van deze maand. Heb je deze ook gehad? En is het probleem sindsdien ook begonnen?

Reputatie 7
Badge +20

Heb je hier nog naar gekeken? Kun je de problemen aan een update koppelen? 

Bart, ik heb de A50 net nieuw, dus ga ervan uit dat deze de nieuwste update heeft.

Reputatie 7
Badge +20

Vermoedelijk wel ja. De update is echter afgelopen maand uitgerold. Ik weet niet hoe lang je het toestel hebt. Ik lees zelfs dat er deze maand nog weer een update komt. Heb je die al? Lost die het op?

Ok na de meest recente update van de telefoon blijft het probleem zich voordoen. Balen!!!!

Reputatie 7
Badge +20

Dat is balen. Kun je mij de vertellen welke versie van Android je gebruikt? En welke versie van de ITV app? 

Ook ben ik benieuwd of er nog andere toestellen in huis waar op je het kan testen? Werken die wel naar behoren?

Reputatie 7
Badge +20

Is het inmiddels weer opgelost? Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. 

Android 9.0 en de nieuwste ITV  app. Een Acer tablet werkt wel naar behoren. Is nog steeds niet opgelost. Naar mijn idee zit het in de instellingen of de software van de Samsung A50.

Reputatie 7

Het lijken met name Samsungs uit de A serie te zijn die last hebben van dit probleem.

Zo zie ik ook berichten op het forum dat er niet gecast kan worden met een Samsung A10.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het ook meerdere verschillende problemen gezien. Vooral met de A serie inderdaad. Lijken allemaal gerelateerd aan de update van januari van Samsung. Deze maand hebben weer een update uitgebracht en ben dus wel benieuwd of die de boel weer heeft opgelost. Want jouw toestel heeft de update van februari wel al gehad? 

Ik heb inderdaad de update van februari al. Blijf last houden van dit probleem. Ook de serviceafdeling van Samsung kan hier geen oplossing voor bieden.

Heb dus de verkeerde Samsung telefoon aangeschaft. Had ik dit maar van tevoren geweten. Zit nu met 2 nieuwe mobiele telefoons van Samsung die niet goed werken.

Reputatie 7
Badge +20

Nou ik hoop dat er snel updates komen aan komen die het probleem kan oplossen. Dit kan zowel een update van maart zijn van Samsung of mogelijk wordt het ook verholpen door een nieuwe update van de ITV app. 

Heb inmiddels een hele discussie met Samsung hierover gehad maar zelfs deze  mensen hebben geen idee hoe dit op te lossen. Bijzonder.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is zeker bijzonder. Het is dus nog zeker niet opgelost begrijp ik. Alleen waar zit het? Als Samsung het ook niet weet. Hebben ze wel gezegd wanneer de volgende update er aan komt?

Nee, niets over een nieuwe update gezegd. Ik moet met mijn nieuwe telefoons (ruim 1 maand oud) naar het servicecenter wat niet naast de deur is. Lijkt mij geen goede oplossing. Ik heb zelf het idee dat er een soort time-out op zit want als ik de netwerkinstellingen reset kan ik casten maar na enige tijd verdwijnt het cast-icoontje.

Reputatie 7
Badge +20

Samsung stuurt je naar een servicecenter? 

Zelf denk je een time out. Want na een reset van de netwerkinstellingen werkt het? Je bedoelt daarmee de WiFi? Dan gaat het wel goed? Dit is verder ook niet in de Chromecast in te stellen?

Reputatie 7
Badge +20

Werkt het inmiddels weer? Of ben je er mee opgehouden?