Lease toestel htc one x problemen

• 3 november 2013
  • 2 reacties
  • 4315 keer bekeken

Goede avond,

Vorig jaar heb ik mijn abonnement wederom bij kpn verlengd. Ik had een HTC Desire, welke zeer goed beviel. Dus voor mij een logische stap om bij HTC te blijven.

Ik koos de HTC One X. Was daar zeer mee in mijn nopjes. Lekker groot scherm enzo....

Echter na ongeveer 1 maand begon de telefoon tegen mij te praten. Ik zat in de trein en luisterde naar muziek, toen een stem zei: "your battery is overheated".

Ik terug naar de Kpn busines winkel in Alkmaar. Er werd een nieuwe batterij besteld die er  na 1 week bij de kpn busines winkel in werd gezet.  Probleem zou opgelos zijn.

Toen ik van de winkel weg **bleep** en mijn bestanden aan het terugzetten was, praatte de telefoon wederom: "your battery is overheated". Dus met een nieuwe batterij was het probleem niet opgelost.

Ik weer terug naar de kpn winkel in Alkmaar. Ze konden hem wel opsturen, maar kreeg dan geen leentoestel. Heb vervolgens de klantenservice van KPN gebeld, mjn probleem met mijn bijna 1 maand oude telefoon met nieuwe batterij uitgelegd. De Telefoon zou worden opgehaald en ik zou een leentoestoel krijgen.

Mijn toestel werd in oktober 2012 opgehaald en ik kreeg een Samsung Galaxy Mini als leentoestel. (ik wil helemaar geen Samsung, ik wil mijn htc).

Na 5 weken kreeg ik mijn toestel weer terug. Er zat wederom een nieuwe batterij in en een nieuw moederboard.

Na enkele weken bleef het oude probleem terugkomen.

Sprak ik nog met een collega, die ook een Htc one x had. Hij vertelde dat hij ook problemen met zijn toestel had gehad. Dat er van de htc one x 2 series zijn. Een goede en een slechte. Hij had nu een toestel van de goede serie gekregen.

Ik heb vermoedelijk een toestel van de slechte serie.

Heb me er maar bij neergelegd dat mijn Htc one x, die ik duur bij kpn lease, slecht blijft. Als ik mijn app's upgrade, dan wordt mijn toestel heet. Dat zegt hij dan ook steeds. Als ik de app TomTom draai, dan wordt de temperatuur 49+ en voelt het toestel gloeiend heet aan.

Vorige week zat het toestel echter muurvast. Ging aan, vervolgens zelf uit, dan weer aan, daarna weer uit en zo 1 uur lang. Ik kon er niks verder mee.

Problemen blijven bestaan.

Heb daarom vorige week maar weer contact gezocht met de Klantenservice van KPN. Probleem uitgelegd en telefoon is weer opgehaald. Heb weer een leentoestel gekregen.

Ben mijn Htc One X weer kwijt.

Nu komt mij eigenlijke vraag. Mijn abonnement met het leasetoestel HTC One X loopt nu 1 jaar. Kan ik de telefoon niet omruilen voor een ander toestel? Misschien dat ik daar meer geluk mee heb.

Zijn er meer mensen met dezelfde problemen.?

2 reacties

Reputatie 2
Badge
Hallo HansKuyper,

Het is natuurlijk uitermate vervelend dat je toestel niet goed functioneert. Na een reparatie mag je inderdaad verwachten dat het toestel weer werkend terug komt. Ik vertrouw er dan ook op dat het reparatiecentrum ditmaal het toestel wel correct zal repareren.

Om antwoord op je vraag te geven, nee dit kan niet. Tussentijds is het niet mogelijk om een ander toestel te leasen. Mocht je toestel na de 3e reparatie nog niet goed functioneren, dan zullen we met je in gesprek gaan over een nieuw toestel. Omdat de HTC One X niet meer wordt verkocht door ons, zal je een ander toestel mogen uitkiezen in dat geval.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik die uiteraard graag van je.

Ik heb mijn toestel vorige week terug gekregen. Tijdens de opstart en het opnieuw inrichten, werd de batterij al weer oververhit. Tevens zat de HTC sekse storing er nog steeds en had ik na 2 uur nog maar 10% batterij over.

Dus weer gebeld en aangegeven dat dit echt na na 3 X reparatie nog niet opgelost was.

Bleek geen 3 te zijn volgens hen. 1 X reparatie in de winkel en 2 X via smart care was geen 3. Zelfde bedrijf alleen andere service. Dus wordt mijn toestel morgen voor de 3e X door smart care opgehaald.

Super service!

Reageer