Beantwoord

LG V60 ThinQ ver boven LG adviesprijs?!

  • 28 April 2020
  • 4 reacties
  • 188 keer bekeken

Ik overweeg de LG V60 ThinQ aan te schaffen, maar de prijs ligt ver (ca. €140,-) boven de adviesprijs van LG.

 

LG heeft als adviesprijs $ 898,-.

Dat is inclusief de “BTW in VS”.

Omgerekend naar NL (incl. BTW) had ik een prijs van ca. € 940,- verwacht.

 

Waar zit dit verschil in?

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 April 2020, 20:12

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @JeroenLWD 

De adviesprijs in Nederland die door LG zelf is bepaald is 1.149 euro. En voorlopig heeft KPN het alleenrecht om deze telefoon te verkopen.  En ook niet onbelangrijk : Er lijkt sprake van een soort van koppelverkoop met een TV. Want de eerste kopers Krijgen er een LG-TV bij.  

 

 

bron : androidplanet.nl 

Op de website van KPN staat een prijs van 1018 euro, maar die prijs geldt wanneer je de smartphone in één keer betaalt bij een abonnement. LG laat desgevraagd weten dat de losse adviesprijs van de smartphone (inclusief schermhoes) 1149 euro is.

KPN is vooralsnog de enige partij die de V60 ThinQ 5G verkoopt. De fabrikant liet in februari weten dat er vooralsnog geen plannen zijn om meer verkoopkanalen toe te voegen. Navraag van Android Planet leert dat er nog steeds geen informatie is over eventuele andere verkopers. Bijzonder, want LG communiceert wel een losse toestelprijs.

 

 

Gratis tv bij pre-order

Wie de V60 ThinQ 5G tussen 20 april en 3 mei bestelt bij KPN, krijgt er een gratis LG smart-tv bij. Kopers moeten vóór 17 mei 2020 een foto van het IMEI-nummer en een kopie van het aankoopbewijs mailen naar lifeis.good@lge.com, waarna LG de tv opstuurt. De website maakt niet duidelijk om welke tv het gaat, alleen dat hij een scherm van 28 inch heeft en normaal 249 euro kost. Vermoedelijk gaat het om de LG 28TL520S-PZ, een hd-tv die te koop is vanaf 210 euro.

 

bron : gsmnieuws.nl (ouder artikel) 

Prijs en beschikbaarheid

KPN zal het exclusieve recht krijgen om de V60 ThinQ als pre-order te mogen noteren. Uiteindelijk zal de smartphone in mei dan werkelijk beschikbaar komen bij alle winkels door heel Nederland. Op dit moment heeft de fabrikant nog geen adviesprijs kenbaar gemaakt voor deze V60 ThinQ. Verwacht echter niet dat het een koopje zal zijn. Op dit moment is vrijwel elke smartphone met 5G ondersteuning behoorlijk aan de prijs.

Voor deze prijs zal ik dit toestel toch zeker aan mij voorbij laten gaan.

 

De prijs is, gezien de specs, totaal niet concurrerend.

Een 28inch TV was een leuke goodie geweest in 2001, maar nu zeker geen incentive.

 

Over een maandje is er vast iemand te vinden die spijt heeft van z'n aankoop.

Dan maar een zgan tweedehandsje :D

Een importje is natuurlijk ook ook een idee :D

 

Reputatie 7
Badge +17

@JeroenLWD Leuk dat je hier je vraagt stelt.
Ik kan het niet mooier maken dan de reactie hierboven. Bedankt Noordzee voor je uitgebreide (onpartijdige) advies! :blush:

Duidelijke melding. Ik heb het toestel wel aangeschaft. Ik zie dan ook dat de 128GB versie die ik heb gekocht, veranderd is in een 256GB vandaag zonder TV. 

 

Met het oog op de 2 jaar verplichte garantie in de EU en de specs die high end zijn en het enige high end toestel is met 3,5mm jack, is er weinig te kiezen als je hierin iets wil doen. Met 2 schermen is het het enige toestel waarbij je 1 volledig scherm beschikbaar houd om te kijken terwijl je op de andere typt. 

 

Het enige nu is, wennen :)

Reageer