Beantwoord

Lollipop voor S4 wel WiFi geen KIES

• 2 april 2015
  • 14 reacties
  • 2004 keer bekeken

Reputatie 1
Ik keek vanochtend thuis (WiFi) of Lollipop al OTA beschikbaar was voor mijn S4.

Hij begon meteen te dowloaden. Omdat ik geen tijd had, afgebroken.

Nu (via netwerkverbinding) start ik KIES op, maar KIES zegt dat er géén nieuwe firmware is.

Waarom kan ik wel WiFi maar geen KIES update doen?

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema_ 2 april 2015, 13:55

Hallo,

Dit is een redelijk bekend probleem. U gebruikt windows 7 of 8?

Het is namelijk een probleem met de driver/USB-poort. U zou een andere PC kunnen proberen (Windows XP heeft dit probleem niet), of een andere USB poort.

U kunt ook proberen om via Instellingen > Over deze telefoon > software update te doen. Hier heeft u namelijk geen pc voor nodig.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Pawet, 

Ik zie dat je al voorzien heeft van een antwoord hierin. Voor updates zijn we inderdaad afhankelijk van Samsung. Ik kan je geen tijdsbestek geven wanneer de update er komt. Hopelijk zie je deze snel verschijnen op je telefoon 🙂.

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

KPN doet niks aan deze update, Samsung zal zelf de update moeten uitrollen. Je zal dus moeten wachten.

Robin Flikkema

De update is voor alle S4's van alle providers al lang beschikbaar. Waarom geeft de KPN deze update voor de Galaxy S4 VE i9515 nog steeds niet vrij?

De update is in Nederland al 10 dagen verkrijgbaar. Waarom is die voor de Galaxy S4 VE nog steeds niet beschikbaar?

Reputatie 3
Badge
Hier is voor zo ver ik weet, nog niets over bekend.
Dank voor het snelle antwoord.

Wanneer komt die dan voor de VE-editie?

Reputatie 3
Badge
Waarschijnlijk heeft u nog geen OTA ontvangen omdat u de VE editie heeft.
Ik heb bij de KPN winkel een simlockvrije Galaxy S4 VE (i9515) gekocht. Ik heb een abonnement bij KPN. Toch heb ik nog steeds de update naar Lollipop niet ontvangen, niet via Kies en niet via OTA.

Waarom krijg ik die niet?

Reputatie 7
Badge +24
Hallo MaHa, 

Ik zie dat je al voorzien bent van een antwoord. Super fijn en dank @RobinFlikkema :). Heb je verdere vragen? Stel ze gerust op ons Forum! 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reputatie 1
Update:

Ik heb het wederom geprobeerd, maar nu op een andere USB poort: eerst op een USB poort op het docking station, maar daarna een USB poort op mijn laptop.

Nu is het wel gelukt.

Dus, als je met KIES probeert te upgraden en je krijgt de volgende melding:https://

Dan kan het een oplossing bieden om een andere USB poort te gebruiken.

Reputatie 1
Hallo Robin,

Dankjewel voor je suggesties.

Ik gebruik idd Win7.

Ik ga het nog een keer met een andere USB poort proberen en anders maar OTA.

Reputatie 3
Badge
Hallo,

Dit is een redelijk bekend probleem. U gebruikt windows 7 of 8?

Het is namelijk een probleem met de driver/USB-poort. U zou een andere PC kunnen proberen (Windows XP heeft dit probleem niet), of een andere USB poort.

U kunt ook proberen om via Instellingen > Over deze telefoon > software update te doen. Hier heeft u namelijk geen pc voor nodig.

Reputatie 1
Ik heb 'm nou binnengehaald via KIES, maar....

Na het downloaden van het bestand, zegt 'ie:

"Notice - F" The PC failed to recognise the mobile phone.... please diconnect, turn off.... etc. and try again.

Aanwijzingen opgevolgd en weer hetzelfde bericht.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Reputatie 3
Badge
Hallo,

Er zijn meer mensen met dit probleem, waaronder ik. De OTA is nog maar net beschikbaar dus het kan zijn dat KIES nog niet door heeft dat er een update is.

Reageer