Lumia 635 4G toestel+ KPN 4G abo?

• 21 mei 2014
  • 5 reacties
  • 3737 keer bekeken

De nieuwe nokia Lumia 635 maakt volgens Nokia.com gebruik van 4G/lte banden 4 en 7.

Band 7/2600MHz is in NL wel geveild voor alle providers maar biedt KPN deze frequentie ook aan voor Lumia 635 gebruikers?

Of is dit toestel niet geschikt voor een KPN abonnement met 4G.

(Het lijkt erop dat de lte-band 7/2600MHz alleen gebruikt gaat worden voor drukke plekken zoals stations, stadions en tijdens drukke evenementen (festival, koningsdag etc). Zeg maar als backup frequentie).

5 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Beste BorisB,

Welkom op het forum!

En dan meteen een goede vraag. 

KPN heeft alleen de frequentie 800MHz ingekocht en uitgerold.

Daarnaast lopen er testen om de 1800MHz frequentie te testen in de drukkere gebieden.

Helaas hebben we de 2600MHz niet, en zal dit toestel ook gebruik kunnen maken van 4G i.c.m. een KPN abonnement. 

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Reputatie 7
Badge +12
Het toestel ondersteunt LTE 800, dus deze zal werken op het 4G netwerk van KPN.

Reputatie 5
Badge +1
Bedankt Shugosha, ik had de specificaties van het toestel niet bekeken.

Mijn excuses voor de verwarring.

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Volgens de technische specificaties op Nokia.com (UK link, in Duitsland dezelfde specs overigens) worden alleen de lte banden 4 en 7 ondersteund.

Band 7 is voor 2600MHz en is wel geveild in NL

Band 4 (2110-2155MHz down en 1710-1755MHz down) wordt niet eens in NL gebruikt, wel in de VS, Canada en Zuid-Amerika.

Echter, volgens nokia.developer.com is er ook een 635 model dat band 20, 3 en 7 ondersteund, oftewel 800, 1800 en 2600MHz. link

Raar dat op Europese Nokia sites, de specs van het US-model staan vermeld.

Mvg, Boris.

Reputatie 7
Het probleem is dat de 635 (nog?) niet op de Nederlandse site van Nokia (Microsoft) staat, ook niet als "verwacht" zoals de 630 en 930. Dus het blijft een beetje speculeren of en in welke verschijningsvorm de 635 op de Nederlandse markt komt.

Reageer