mailinstellingen galaxyS3

Beschik sinds kort een S. GalaxyS3.

Hierbij alle mailadressen naar teveredenheid in kunnen vullen doch m'n prive Planet adres lukt niet.

Vul het volgende in conform idem ook op m'n pc:

emailadres

gebruikersnaam (incl planet.nl)

wachtwoord

inkomende mail:

Pop3 server: pop.planet.nl

uitgaande mail

SMTP.planet.nl of mail.planet.nl

krijg continue de melding

of: kan niet verbinden met de server

of: server ondersteunt geen verificatie

heb tevens maiadressen ingevoerd van xs4all, deze werken wel goed.

doch planet aderssen lukt van geen kant.

Heb tevens een alternatief panetadres geprobeert (ander e-mailadres en ook deze pakt tie niet.

wat doe ik verkeerd?????

5 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Beste misty,

Zou je het instellen van je Planet e-mail eens aan de hand van het volgende stappenplan willen uitvoeren?

http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/samsung/i9300-galaxy-s-iii/e-mail/handmatig-instellen

Met vriendelijke groet,

Jemy

Beste Jemy,

Heb wederom getracht de inlogprocedure volgens bovenstaande link uit te voeren doch blijf wederom steken bij stap 13 met melding: "kan niet verbinden met de server"

Kom hier ook niet verder en heb slechts de optie details wijzigen doch heb hier reeds van alles uitgeprobeert. 

Het vreemde is dat indien ik op m'n andere telefoon (geen S Galaxy S 3) dit mailadres instel gaat het wel goed. Op de PC staat deze tevens met gelijke instellingen en doet het hier ook.

Voer ik op de S Galaxy een ander adres in (niet PLANET) gaat het goed.

Voer ik op de Galaxy een ander PLANET adres in gaat het verkeerd en eindigd de installatie met de melding kan niet evrbinden met de serever  of Server ondersteunt geen verificatie.

Raak langzaam het spoor bijster.

Voor alle zekerheid nogmaals m'n instellingen (misschien zit hier iets niet goed)

pop3 server: pop.planet.nl

poort 110

SMTP server:smtp.planet.nl of mail.planet.nl

poort 587

invoer gebruikersnaam is gebruikersnaam@planet.nl

let op, mailadres uitgeprobeert als mailadres en als gebruikeressnaam@planet.nl

beiden zonder resultaat.

WIE WEET RAAD!!!!!

Reputatie 4
Badge +2
Beste misty,

Zou je de volgende stappen willen proberen?

1. Ga naar je 'E-mail'

2. Ga naar 'Instellingen'

3. Kies je 'Planet' account

4. Kies 'Instellingen Exchange-server' (staat onder 'Serverinstellingen')

5. Vink 'Beveiligde verbinding (SSL) gebruiken' uit en kies 'Gereed'

Probeer nu een mail te verzenden.

Graag hoor ik of dit heeft gewerkt.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

beste Le Yuan,

De SSL beveiliging was reeds uitgeschakeld.

Door de Galaxy wordt deze bij instelling mailacount Planet reeds automatisch naar de stand "nooit" resp uit ingesteld

Resume, je reactie lijdt niet tot een oplossing van het probleem en we komen wederom niet verder om het account ingesteld te krijgen. Dus proberen een mail te verzenden kan niet, we hebben simpelweg geen account.

Met vriendelijke groet,

Peter Hendriksen

Reputatie 4
Badge +2
Beste Peter,

Mijn excuses dat ik geen directe oplossing kan bieden. Ik adviseer je langs een Business Center te gaan of de Klantenservice (1200) te bellen.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Reageer