Vraag

MB verbruik Google Maps

• 8 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 56228 keer bekeken

Weet iemand hoeveel mb Google Maps verbruikt onderweg.

Admin: titel aangevuld i.v.m vindbarheid

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Meestal minder dan 10 MB per rit. Als je de route instelt terwijl je nog op WiFi zit gebruikt het praktisch niets. Google Maps is erg efficiënt met data. Het gebruikt wel ontzettend veel batterij. Hou daar wel rekening mee.
Meestal minder dan 10 MB per rit. Als je de route instelt terwijl je nog op WiFi zit gebruikt het praktisch niets. Google Maps is erg efficiënt met data. Het gebruikt wel ontzettend veel batterij. Hou daar wel rekening mee.
Bedankt voor je reactie.
Maar als ik naar zuid Frankrijk ga ben ik dan ook maar 10 mb kwijt. Ik kan namelijk nergens iets vinden over zoveel verbruik per uur.
Reputatie 7
Badge +12
Google Maps verbruikt ook geen data per uur. Het laadt bij het instellen van de navigatie de route, en daarna gebruikt het geen data meer. De navigatie blijft namelijk ook gewoon werken wanneer je mobiele data uitschakelt. De enige momenten waarop Maps een beetje data gebruikt is wanneer je verkeerd rijdt, en hij de nieuwe route moet berekenen. Maar dit gaat om slechts enkele MB's.
Reputatie 7
Badge +30
Google Maps verbruikt ook geen data per uur. Het laadt bij het instellen van de navigatie de route, en daarna gebruikt het geen data meer. De navigatie blijft namelijk ook gewoon werken wanneer je mobiele data uitschakelt. De enige momenten waarop Maps een beetje data gebruikt is wanneer je verkeerd rijdt, en hij de nieuwe route moet berekenen. Maar dit gaat om slechts enkele MB's.Het verbruikt alleen nog data voor de verkeersupdate en het inzoomen van de kaart.
Reputatie 7
Er zijn ook 100% offline alternatieven zoals bijvoorbeeld de app navmii.
Reputatie 5
Badge +7
Dit is ook een goed navigatie systeem, kan ook offline gebruikt worden.
http://maps.me/en/

Reageer