Beantwoord

Meer MB's verbruikt op glasvezel

  • 13 October 2019
  • 12 reacties
  • 166 keer bekeken

Voor wie is het volgende ook herkenbaar, we zijn net overgesloten op glasvezel, maar waar we normaal beide nog 3 kwart van onze bundel overhouden gaan we nu al na 1 week over dat gebruik heen.
Moet er wel bij vermelden dat de nieuwe modem zwaker is en het signaal amper de huiskamer haalt terwijl dit ook dezelfde verdieping is.
( ja,ik heb al wifi extenders aangeschaft, nee die helpen niet).
icon

Beste antwoord door Joep1965 14 October 2019, 16:04

Bekijk origineel

12 reacties

Hallo @Michael1605 , ik begrijp even niet wat je thuis-abo (glasvezel) met je mobiel abo te maken heeft inzake verbruik. Mobiele data verbruik je via het mobiele netwerk en niet via je internetverbinding thuis?
Badge +19
Het lijkt er op dat het Wi-Fi signaal niet voldoende is en he telefoon dus overschakelt op 4g. Dat is ook wel logisch. Je zal dus het Wi-Fi signaal moeten optimaliseren. En dat kan door de Wi-Fi extenders. Waarom werken die niet? Als ze bekabeld zijn aangesloten moeten ze het gewoon doen.
Dank voor de reacties,
De extenders heb ik inderdaad niet bedraad aangesloten was in de vorige setting ook niet nodig. Daarnaast zou ik best bedraad willen hebben maar heb geen ruimte meer om dit zonder lelijke kabeltjes langs de muren te doen.
- Lijkt er inderdaad op dat het signaal nog geen 2 meter uit de meterkast komt, zal hier wel contact voor zoeken kan nooit zo horen dat een nieuwer model zwakker is dan zijn voorgangers.
Badge +19
Welke experiabox heb je nu?
Experia Box v10A,
Badge +19
Goed wifi in het hele huis is best een lastig ding. Het wifi netwerk is helaas totaal dicht geslibt. Als jouw buren een hele krachtig wifi signaal hebben dan kan jij het gewoon vergeten, dan red je het niet meer met een modem in de meterkast. De enige manier om goed wifi te hebben door het hele huis is wifi extenders plaatsen op iedere verdieping bekabeld of het modem op een centrale plaats in het huis zetten. Als je ook tv kijkt via kpn dan kan je 1 extender bij de tv zetten. Deze sluit je aan op de kabel die nu in de ontvanger zit en de ontvanger sluit je aan op de vrije poort van de extender.

Top, dat is wel een slimme tip.

Mooi klusje voor komend weekend. 

Dank je wel.

 

Badge +19

Laat je even weten hoe het afloopt?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Michael1605. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je een slechte wifi verbinding hebt en dat je daarom vaker gebruik maakt van mobiele data. Ik zie dat Joep1965 al een goed advies heeft gegeven. Ik ben erg benieuwd of dit het probleem verhelpt. Heb je onze WiFi tuner al gebruikt om jouw WiFi netwerk te optimaliseren? :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +21

We hebben geen bericht van je ontvangen @Michael1605. Ik ga er vanuit dat de tip van Joep1965 het probleem heeft verholpen. Als je toch nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Ben nog niet toegekomen om de extenders te verplaatsen en ze aan te sluiten direct op de kabel. De app werkt denk ik alleen als je goede Wi-Fi verbinding heeft, ja had de app al geprobeerd voor dat ik de vraag had gepost en later nog eens geprobeerd. De app gaat je pas verder helpen als je iets van verbinding heb de app komt met geen enkele vorm van nuttige tips of andere raad misschien doet de app dat wel wanneer je verbinding heb maar zover ben ik nog niet gekomen.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat je de WiFi Tuner niet helemaal hebt kunnen doorlopen. Ik ben benieuwd of het verplaatsten en bekabeld aansluiten van de extenders het probleem gaat verhelpen. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Reageer