Beantwoord

Meerdere keren per dag simkaart ontgrendelen

  • 23 February 2020
  • 10 reacties
  • 1936 keer bekeken

L.S. 

Sinds een aantal dagen moet ik meerdere keren per dag de simkaart ontgrendelen. Heel vervelend. Ik bezit een Samsung A40, paar maanden oud. Ik heb de simcard ook al gewisseld naar de andere optie (dual), zonder resultaat…

Hebt u een oplossing ?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 26 February 2020, 12:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @Wimva , wat bedoel je met ‘ontgrendelen'? Je pincode ingeven, dat is dan maar goed ook, want bij verlies of diefstal zou zonder vergrendeling met je telefoon gebeld kunnen worden voor jouw rekening en dat moet je niet willen.

 

Hallo Jan, dat snap ik. Als ik mijn telefoon smorgens opstart moet ik de pincode ingeven, logisch. Maar daarna valt meerdere keren de verbinding met internet etc. weg en moet ik iedere keer de pincode weer ingeven. Soms wel 6 keer per dag….

Hallo @Wimva , wat me nog niet duidelijk is welke code je in moet geven, de code om je toestel te ontgrendelen of de code om je simkaart te ontgrendelen?

De eerste is normaal, de 2e niet zolang je toestel aan staat.

 

Het is de code om de simkaart te ontgrendelen...

En dat moet ik gemiddeld 6 tot 8 keer per dag, zonder dat ik het toestel uitgeschakeld heb...

Hallo @Wimva , wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Wimva, welkom hier. 

Je moet dus 6 tot 8 keer jouw simkaart ontgrendelen in jouw toestel. Nu geef je aan een DUAL sim toestel te hebben? Moet je het dan ook van beide simkaarten doen? Voor mijn gevoel zit het namelijk in het toestel. Want normaal gesproken hoef je allen maar de simkaart te ontgrendelen als je het toestel aan zet. Het is ook niet een instelling? Heb je hierover ook al contact met Samsung gehad?

Reputatie 7
Badge +20

Heb je het euvel gevonden? Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. 

Het probleem is nog niet opgelost… heb inmiddels ingesteld dat de simcard zonder pincode geopend kan worden.

Dan nog vraagt het toestel gemiddeld 3 a 4 keer per dag om te ontgrendelen….?

Inmiddels ook contact gehad met Samsung. Ga nu eerst harde reset plegen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd of dat de oplossing is. Heeft Samsung nog verder suggesties gegeven?

En wat mij nog te binnen schiet, als je die betreffende simkaart in een ander toestel test? Vraagt hij dan ook om pincode? Dan zit het in de simkaart.  En een andere simkaart in jouw toestel? Dan ook, want dan zit het dus in het toestel.