Beantwoord

Melding whatsapp zichtbaar vergrendelscherm

• 13 juni 2018
  • 10 reacties
  • 20911 keer bekeken

Hallo,

Sinds gisteren in het bezit van een Samsung Galaxy S9, en ik kwam tot de ontdekking dat mn scherm bij elk bericht aangaat behalve bij whatsapp wat ik toch wel erg fijn zou vinden.
Hebben jullie een idee wat ik zou kunnen doen of kunnen veranderen in mn instellingen zodat het scherm wel aanspringt bij een whatsapp melding?
icon

Beste antwoord door Schuddebuikjes 13 juni 2018, 17:37

Hi Renate92,
Ik heb het even gecheckt en je hebt helemaal gelijk, het scherm springt niet aan na het binnenkomen van een WhatsApp-bericht en ik zie geen enkele instelling om dit aan te passen (ook niet de tip van RobinFlikkema): heel vreemd...!
Er is wel een manier om dit probleem te omzeilen en dat heet Always On Display. Deze functie laat altijd bepaalde informatie zien en is best handig. Om dit in te schakelen ga je naar Instellingen > Schermvergr. en beveilig. > Always On Display. Zet die op 'altijd weergeven' en als je er op klikt kun je nog veel meer dingen instellen.
Mocht je het scherm 's nachts te helder vinden dan kun je het zelfs in de avonduren uitschakelen, bespaar je meteen wat batterij mee.
Succes!
Bekijk origineel

10 reacties

Hoi Renate92,
Je kunt dit proberen: Open WhatsApp > Klik op drie puntjes rechtsbovenin > Instellingen > Meldingen > Pop-upmeldingen > Pop-up altijd weergeven
Laat me weten of het gelukt is!
Maar dat is niet helemaal wat ik bedoel, want dan krijg ik altijd een Pop Up in beeld, ik wil gewoon dat mn scherm oplicht als ik een appje binnen krijg, bij andere apps gebeurd dat wel namelijk
Aha, ik heb toevallig hier een Samsung S9 liggen (de voordelen van tester zijn van nieuwemobiel.nl) en ik ga wel even proberen of dit lukt. Ik kom er nog even op terug
Dat is goed, ik wacht het even af.
Reputatie 7
Badge +30
Is het niet zo dat dit te maken heeft met de prioriteit van de melding? Druk de melding eens lang in en dan "alle categorien" of instellingen ofzo (geen idee hoe dat bij die telefoon heet), dan kan je zeggen dat de melding "hoge prioriteit" heeft en dan zou het scherm moeten oplichten.

Robin
Hi Renate92,
Ik heb het even gecheckt en je hebt helemaal gelijk, het scherm springt niet aan na het binnenkomen van een WhatsApp-bericht en ik zie geen enkele instelling om dit aan te passen (ook niet de tip van RobinFlikkema): heel vreemd...!
Er is wel een manier om dit probleem te omzeilen en dat heet Always On Display. Deze functie laat altijd bepaalde informatie zien en is best handig. Om dit in te schakelen ga je naar Instellingen > Schermvergr. en beveilig. > Always On Display. Zet die op 'altijd weergeven' en als je er op klikt kun je nog veel meer dingen instellen.
Mocht je het scherm 's nachts te helder vinden dan kun je het zelfs in de avonduren uitschakelen, bespaar je meteen wat batterij mee.
Succes!
Reputatie 7
Badge +18
Hi Renate, welkom op het forum. Is het inmiddels gelukt met de gegeven tips?
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb hier nog even verder naar gezocht, maar kan niet zo 1,2,3 een functie vinden dat specifieke meldingen op het scherm toont en het laat oplichten. Dat zou overigens ook slecht zijn voor de batterijduur. Wel zijn er apps die het scherm oplichten wanneer er een nieuwe melding komt
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb nog geen reactie meer van je gehad, is alles zo duidelijk? Laat me anders gerust weten of ik nog iets voor je kan betekenen.
Heb nu de meldingen van een nieuw appje op het always on display. En dit werkt prima

Reageer