Beantwoord

mijn naam word weergegeven bij een beller

  • 15 August 2019
  • 11 reacties
  • 23883 keer bekeken

zodra ik iemand bel of sms dan komt miijn naam van ons bedrijf in beeld . Hoe kan ik dat uitzetten?
icon

Beste antwoord door RBxx 16 August 2019, 15:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Kan dat niet via Mijn KPN?
Dit lijkt mij een zakelijk contract. Kennelijk wordt het dan alfanumeriek meegezonden. Bij KPN consument wordt (en mag) alleen het telefoonnummer verzonden worden.
Het lijkt me idd instelbaar via MijnKPNzakelijk.

p.s. dit forum is het consumentenforum. Dus ook de MijnKPN link hier is voor niet-zakelijke klanten.

Als de ontvanger jouw telefoonnummer in zijn telefoon heeft ingesteld dan zal idd, ook met een consumentenaansluiting, de naam verschijnen.

KPN zakelijk
http://www.kpn.com/zakelijk
Zakelijk forum
http://zakelijkforum.kpn.com
Reputatie 7
Als iemand mij op mijn huisnummer belt, dan krijg ik ook zijn/haar naam en afbeelding te zien als het nummer in de "gids" van mijn telefoon is opgenomen.
Reputatie 7
Badge +21
@nico freek
Als je iemand belt en jouw gegevens staan niet in de contactenlijst op zijn mobiele telefoon, dan verschijnt normaal gesproken alleen jouw nummer op het scherm.

Maakt de ontvanger echter gebruik van een "Beller-id en antispambeveiliging" app, dan kan gebeuren wat jij beschrijft. Op mijn Samsung is dit een standaard functie in "Telefoon", genaamd Smart Call.
Kijk voor meer informatie bij Samsung: https://www.samsung.com/nl/apps/smart-call/

Als ik die functie zou aanzetten, verschijnt niet alleen de naam, maar wordt ook aangegeven of het
(no spam/suspected spam/scam or fraud) is. Ik kan daarbij ook zelf een (no)spam melding doen.
Deze functies worden geleverd door Hiya die hiervoor ook een eigen app in de Play Store heeft staan.

Tot slot: Hoe kan ik dat uitzetten?
Je eigen nummervermelding uitzetten, als je je nummer niet meestuurt werkt Smart Call niet.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @nico freek, Welkom hier. Heeft het advies van @RBxx geholpen?
Reputatie 7
Tot slot: Hoe kan ik dat uitzetten?
Je eigen nummervermelding uitzetten, als je je nummer niet meestuurt werkt Smart Call niet.

Dan bel je dus anoniem en dat is wellicht iets te veel van het goede immers familie, vrienden en kennissen zien dan ook niet meer dat jij het bent.
Sterker nog, ik zou niet eens meer opnemen aangezien ik anonieme bellers geblokkeerd heb op mijn Gigaset huis telefoon.
Reputatie 7
Badge +21
Dan bel je dus anoniem en dat is wellicht iets te veel van het goede
Helemaal mee eens, maar het is wel de enige manier om Smart Call dwars te zitten.
Geen idee of er een opt-out is.
Reputatie 7
Badge +19
@nico freek, we geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders horen we het graag!

Hi!

Dit probleem ervaar ik ook en wil heel graag mijn nummer ontkoppelen van mijn bedrijf. Er moet toch een andere manier zijn dan anoniem bellen? Inmiddels is het 3 jaar later, iemand misschien een oplossing gevonden of meer ervaring opgedaan?

Thanks

@Juri H

Een eigen topic (vraag) maken, als je aan een oud topic iets nieuws vast hecht kan het dagen duren voor je een echt antwoord krijgt. De moderator van dienst van dit topic is dit zelfs niet meer.  

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Juri H, welkom op ons forum! Meestal is het wel handiger een nieuw topic aan te maken maar in deze situatie is eigenlijk niets veranderd, vanuit KPN kunnen wij jou daar niet mee helpen. Jouw nummer staat érgens in een database gekoppeld aan jouw naam. In de meeste gevallen gaat dit om iets bij google. Als je je bedrijf op google maps hebt staan of als business hebt geregistreerd haalt de “Phone app” deze gegevens op