Vraag

Mijn telefoon onthoudt geen woorden meer

• 20 december 2017
  • 13 reacties
  • 1097 keer bekeken

Hoi
Bij mijn toetsenbord tijdens typen, werd er voorheen de meest gebruikte worden onthouden. Dit gebeurt nu niet meer, waardoor ik heel veel letter voor letter moet typen.

Hoe is dit gekomen en belangrijker nog, hoe los ik dit op?
Samsung gt i9515

13 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ha @Mloes O, welkom op ons Forum! Dat is erg irritant! Gaat het om woorden die je als suggestie krijgt wanneer je een whatsapp verstuurt, of ook wanneer je zoekt op een random pagina/in een random app? Dit is een functie van het toestel zelf, dus ik heb voor je gezocht naar een mogelijke oplossing. Kan je het onderstaande nakijken:

Ga naar de systeeminstellingen van jouw Samsung > ga naar taal en invoer > zoek naar de optie om voorspellende tekst aan te zetten.

Hoor graag van je of dit heeft geholpen! 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Gebruik je sinds kort een ander toetsenbord?
Hoi,

Dankjulliewel.
De voorspellende tekst stond al aan, is ook niet uit geweest. Ik gebruik ook geen ander toetsenbord. Het gebeurt ook overal, hij kent mijn naam bijvoorbeeld niet meer of mijn emailadres, ik moet deze tekens helemaal uit typen.

Nog andere suggesties misschien?
Reputatie 7
Badge +10
Wellicht is het een probleem met de autocorrect? Dit is wat ik heb gevonden na wat zoeken op Google:

Go to:
1.Settings
2.My device (tab, at the top)
3.Language and Input
4.Select the set up icon beside Samsung Keyboard
5.Now, touch Predictive text, don’t touch/select the green toggle switch
6.Finally select Auto replacement tick box

Een andere mogelijk oplossing is de cache legen van het toetsenbord bij de app-info. Hoor graag van je of een van deze opties het probleem verhelpt 🙂
Hoi,

Dankjewel

Ik weet alleen niet wat er bedoeld wordt met stap 4, ik zie geen set up icon.

Cache legen had ik al een keer geprobeerd, dan lijkt hij het te doen maar binnen een dag is ie als weer kwijt.

Groetjes Marloes
Dit is hoe het staat bij mijn s3 neo.

Instellingen
Besturingssysteem
Taal en invoer

Taal Nederlands (Nederland)

Toetsenborden en invoermethoden
Standaard
Samsung-toetsenbord.

+ INVOERTALEN
Nederlands staat geselecteerd?

Trouwens, persoonlijk gebruik ik SwiftKey of Gboard

Staat je account goed ingesteld?
Reputatie 7
Badge +30
Stap 4 die Natasja noemt is er niet meer. Tegenwoordig kan je gewoon op de naam van het toetsenbord klikken om bij de instellingen te komen.
Hai

Mijn instellingen staan hetzelfde als die je hierboven noemt.

Ik weet niet of mijn account goed ingesteld is, wat houdt dat in?

Gekke is ook dat deze t altijd heel fijn gedaan heeft, kan het zin dat ik een update mis ?

Groetjes Marloes
Reputatie 7
Badge +10
Wat wellicht zou kunnen helpen, is om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Je kan op deze pagina vinden hoe je een back-up maakt en hoe het terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt.
Na het terugzetten moet je weer je account (g-mail adres) er op zetten, ook voor bijvoorbeeld Google play.
Ik heb de indruk dat het woordenboek daarop wordt opgebouwd..

En Marloes, het is een indrukwekkend stukje techniek in een "luciferdoosje".
Reputatie 7
Badge +10
@Mloes O, heb je de reset van het toestel nog uitgevoerd? Ik ben erg benieuwd of dit heeft geholpen 🙂
Hoi,

Ik heb deze niet uitgevoerd, er staat in de omschrijving van de reset dat ik alles kwijt raak wat er op staat. Dat zou betekenen dat ik al mijn apps opnieuw moet aanschaffen. Dat wil ik niet.

Bedankt
Reputatie 7
Badge +10
@Mloes O om dat te voorkomen, kan je een back-up van het toestel maken 🙂 Ervaar je het probleem nog steeds?

Reageer