Vraag

Mis Whatsapp berichten bij smart switch naar nieuwe mobiel

  • 21 February 2021
  • 7 reacties
  • 387 keer bekeken

Van S6 (ja hij deed het gewoon nog supergoed) gisteren naar S20 FE. Onder de indruk van supersnelle overzetten van alle apps en info van S6 naar S20. Echter: bij openen van Whatsapp kwam ik er achter dat de laatste update van 8 februari was, ik mis dus ruim 12 dagen aan Whatsapp berichten. Waaronder paar belangrijke. Ik heb ze nog wel op mijn oude S6. 

Hoe weet hoe ik (ofwel of ik) dit zo efficient mogelijk kan oplossen? Komt geen bloed uit maar gewoon super irritant. 

  • SIM kaart weer terug naar S6 ? Zoja, hoe maak ik Whatsapp back van berichten?
  • Moet ik Whatsapp dan van de S20 afhalen of niet?
  • Hoe kan ik daarna van S6 naar S20 overzetten zonder dat ik alles overzet of Whatsapp dubbel krijg

dank je wel alvast


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Staat op de S6 een recentere backup of is dit de backup van 12 dagen geleden?

Reputatie 7
Badge +10

U kunt in whatsapp handmatig een backup maken, als die op de S6 12 dagen geleden voor het laatst gedaan is dan komt die dus inderdaad op de nieuwe telefoon als u whatsapp daarop installeert.

ja op de S6 staat de oude backup. Oke, dan ga ik m daar handmatig backuppen. 

Op de nieuwe staat al Whatsapp, die verwijder ik en zet m er op nieuw op.

Ga het proberen, hoe simpel kan het zijn.

Dank je wel Maurice

Reputatie 7
Badge +10

Geef maar een gil als u er niet uitkomt.

 

Whatsapp heeft instellingen om automatisch backups te maken per dag/week (zelf in te stellen) maar mijn ervaring is dat dit vaker niet dan wel gebeurt.

Ja dat blijkt wel, goed om in de gaten te houden.

Ga vandaag proberen want simkaart zit in de S20 in een soort kader/lijstje, moet er even voor zitten hoe ik die zonder te beschadigen er uit krijg. Maar… toen diende zich de volgende vraag aan, want intussen is er ook op de S20 natuurlijk whatsappverkeer. Hoe krijg ik die berichten samengevoegd met de berichten tot en met 9 februari van de S6. Onmogelijk lijkt me???

(ben ik blond?)

Reputatie 7
Badge +10

Oeh jah dat wordt een keuze, als u namelijk een backup van de S6 neemt zullen de nieuwste berichten op de S20 niet worden meegenomen.

 

Een andere optie is misschien beter in dit geval, zodat alle berichten in ieder geval terug te lezen zijn. Als u een chat opent en klikt op de drie stippen kunt u dit gehele chat exporteren. Dat kan in een bestand op uw telefoon, dit kunt u ook naar uzelf mailen. Dat zou u dus kunnen doen met de oude chatgesprekken waar deze belangrijke berichten staan, of met de nieuwe chatberichten die belangrijk zijn.

ja top Maurice, zoiets bedacht ook ---- en intussen heb ik op mijn oude mobiel whatsapp geactiveerd en alle belangrijke berichten die ik miste aan mezelf doorgestuurd en in een Word docje. Zo heb ik e.e.a. bij de hand (weer).

Veel dank voor al jouw hulp hierbij ook. Hartelijke groet

Carla