Beantwoord

MMS uitschakelen op een Samsung S6 edge

  • 28 March 2019
  • 21 reacties
  • 357 keer bekeken

Hoe schakel ik MMS uit op een Samsung S6 Edge
icon

Beste antwoord door RBxx 29 March 2019, 16:51

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @MarjannevdR
Waarom vraag je dit? KPN heeft het gebruik van MMS al op 1 juli 2017 uitgeschakeld op zijn netwerk.

In dit topic staat wellicht wat relevante info: https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/geen-mms-mogelijkheid-meer-vanaf-1-juli-2017-435999
Omdat mijn mobiel van een sms bericht vaak een Mms bericht maakt
Reputatie 7
Badge +21
Probeer je soms plaatjes o.i.d. te versturen via een sms? Dan wordt het inderdaad een mms.
Moet je niet (meer) doen.
SMS is puur voor tekst bedoeld, anders moet je zoiets als WhatsApp gebruiken.
Nee ik stuur geen plaatjes maar een gewoon sms bericht
Reputatie 7
Badge +21
Helaas weet ik het dan even niet meer.
Ik heb ook een Samsung S6 (geen Edge) en zou niet weten hoe je dit uitzet.
Ik neem morgen wel contact op met de Kpn. In iedergeval bedankt voor je hulp🤓
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @MarjannevdR, MMS'en is inderdaad niet meer mogelijk. Het bericht kun je waarschijnlijk ook niet versturen. Dat de Samsung S6 een MMS bericht van je SMS maakt heeft vast iets te maken met het toestel. Je kan de 'MMS' opties vinden op jouw Samsung Galaxy onder berichten>instellingen> meer instellingen. Zou je hier naar kunnen kijken of je de functie helemaal kan uitschakelen? Hoor graag of het lukt!
Nu kan ik de instellingen vinden alleen de meer instellingen niet
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Marina_ Ik heb zoals boven vernoemd (toevallig😉) ook een Samsung S6.
Op het door jou genoemde MMS instellingen scherm zijn alleen zaken als leesbevestiging, ontvangstbevestiging of automatisch ophalen uit te zetten. Alle opties staan uit bij mij.
Het automatisch omzetten van SMS naar MMS is hard ingebakken denk ik. Dat heeft te maken met de inhoud van het bericht (geen text-only) Het lukt mij ook niet om dit te onderdrukken.
Versturen van de MMS lukt uiteraard niet meer.
Maar het is toch vreemd als ik een bericht wil sturen aan iemand die geen whatsApp heeft en via contacten en dan een bericht maak bij bericht dat deze als het om een groter bericht gaat dan een Mms bericht van maakt. Een dan heb ik het over een bericht van 3 zinnen.
Reputatie 7
Badge +19
@RBxx, Ik heb zelf geen Android, dus ben aan het zoeken op het internet of ik een oplossing kan vinden. 🤓Maar helaas werkt dit dus niet. @MarjannevdR, Wijzigt je sms altijd naar een MMS of alleen bij lange sms berichten?
Bij lange berichten doet hij dat.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @MarjannevdR inderdaad vreemd, maar ik heb er helaas geen verklaring voor.
Met mijn S6 heb ik dit nooit opgemerkt. Ook langere berichten bleven SMS.
Ik heb ook op internet gekeken maar daar hebben ze het ook over meer intellingen maar die kan ik kan niet vinden bij de Samsung S6 edge
Ja heel vreemd maar mijn toestel doet dat helaas wel.
Reputatie 7
Badge +19
Ik kom meerdere berichten tegen waar wordt aangegeven dat als je een sms verstuurt en je gebruikt een smiley of meer dan 160 tekens, dan wordt jouw sms omgezet naar mms. Je kunt hier nog eens opletten, misschien gaat het dan goed.
In dit geval heb ik inderdaad 1 smiley gebruikt. Misschien is dit inderdaad de oorzaak. Bedankt voor de informatie en ik hou het in de gaten.
Reputatie 7
Badge +21
Pas inderdaad op met smileys. Het zou kunnen dat deze automatisch omgezet worden naar een leuk plaatje 😁. En daarmee wordt dan de SMS een MMS.
Probeer gewoon nu een langer bericht (pure tekst, niets anders) te versturen, dan weet je het meteen.
Ja dat probeer ik de volgende keer uit. Gelukkig zijn het maar 2 personen waar ik via berichten een sms bericht verstuur. Bedankt voor je hulp.
Reputatie 7
Badge +19
Graag gedaan @MarjannevdR, mocht dit toch niet de oplossing zijn. Dan zou je jouw vraag nog eens kunnen stellen op het forum van Samsung. Ik verwacht dat zij wel weten hoe dit zit.
Dank je wel Marina. Die goede tip van het forum van Samsung hou ik in mijn gedachten. Fijn weekend

Reageer