Beantwoord

Mobiel wifi werkt af en toe

• 1 juli 2015
  • 10 reacties
  • 422 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met de Wifi hier. Mijn mobiel maakt verbinding met Wifi, maar vervolgens kan ik niet op internet en andere apps. Na het resetten van mijn router doet de Wifi het wel weer op mijn mobiel, maar zodra ik het huis verlaat (buiten het bereik van de Wifi), en weer terug kom op het Wifi-netwerk, heb ik geen internet meer. Router weer resetten en de Wifi werkt weer.

Er zijn mogelijke oorzaken hiervoor;

Op donderdag 25 juni en vrijdag 26 juni zijn er werkzaamheden geweest door KPN aan het internet.

Diezelfde dagen heb ik ook een nieuwe PC gekocht waarvan deze 'beperkt internet' had door een foutje in de drivers.

Ik heb al allerlei topics gegoogeld, maar bij mij heeft geen oplossing gewerkt.

Groet, Mark

icon

Beste antwoord door Maakje 6 juli 2015, 11:11

Ik gebruik inderdaad de wifi van de Asus router. De wifi van de experia box heeft een wachtwoord waarvan ik die helaas niet zomaar weet. Ik heb net de router even opnieuw aangesloten en de ingaande internetkabel was dus aangesloten op de LAN1 aansluiting. Ik heb deze verplaatst naar de WAN aansluiting. Ben nu een paar keer op en neer van het huis gelopen om steeds opnieuw verbinding te maken met de Wifi en deze doet het nu prima. Ook het aan- en uitzetten van de Wifi op mijn mobiel is nu geen probleem en kan daarna gewoon weer op de wifi zonder de router te resetten. Ik hoop dat het hier mee is opgelost. Mocht het probleem zich weer voordoen, weet ik jullie weer te vinden. Bedankt allemaal voor jullie tips en trucs!

Groet, Mark

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Welke telefoon heeft u?

Heeft u het netwerk al "vergeten" en opnieuw geprobeerd?

Robin
Ik heb een Samsung Galaxy S4 mini. En heb vergeten en opnieuw verbinden al geprobeerd ja.

Reputatie 2
Badge
Heb je 'slimme netwerkwissel' uitgevinkt? 

Slimme netwerkwissel is een technologie die probeert automatisch het beste netwerk op te pikken. Wanneer slimme netwerkwissel is ingeschakeld, zal je smartphone overschakelen op het mobiele internet wanneer je WiFi-netwerk niet stabiel is.

Je kan de slimme netwerkwissel uitzetten. Ga naar Instellingen > WiFi > Slimme netwerkwissel.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Maakje,

Welkom op het forum. Heel lastig dat je steeds je router moet resetten! Heb je de tip van Dave al geprobeerd? Ik vermoed dat dit de oplossing is. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag. 

Hallo Marcia,

Ja ik heb gekeken en mijn slimme netwerkwissel staat altijd uit.

Bedankt voor de tip Dave, maar het heeft helaas niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

U heeft KPN internet? Welke experiabox heeft u?

Robin

Ik heb een Experia Box V8 en een Asus WL-520GC router. Ik heb inderdaad KPN internet.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Gebruik je de Asus als router? Werkt het wel als je verbindt met de WiFi van de experiabox?

Robin
Ik gebruik inderdaad de wifi van de Asus router. De wifi van de experia box heeft een wachtwoord waarvan ik die helaas niet zomaar weet. Ik heb net de router even opnieuw aangesloten en de ingaande internetkabel was dus aangesloten op de LAN1 aansluiting. Ik heb deze verplaatst naar de WAN aansluiting. Ben nu een paar keer op en neer van het huis gelopen om steeds opnieuw verbinding te maken met de Wifi en deze doet het nu prima. Ook het aan- en uitzetten van de Wifi op mijn mobiel is nu geen probleem en kan daarna gewoon weer op de wifi zonder de router te resetten. Ik hoop dat het hier mee is opgelost. Mocht het probleem zich weer voordoen, weet ik jullie weer te vinden. Bedankt allemaal voor jullie tips en trucs!

Groet, Mark

Reputatie 7
Badge +24
Hi , 

Goed om te lezen dat het probleem zich niet meer voordoet nu. Als je in de toekomst wel weer ergens tegenaan loopt of er is iets anders, laat het dan vooral weten. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer