Beantwoord

Moet je KPN-klant zijn om een los toestel te kunnen kopen?

  • 19 May 2019
  • 21 reacties
  • 1723 keer bekeken

Reputatie 1
Kan ik in de Kpn-winkel ook een los toestel (in dit geval een Huawei P30) kopen als ik geen klant ben van KPN?
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 May 2019, 21:28

Bekijk origineel

21 reacties

In feite wordt je klant van KPN als je een toestel los koopt in de KPN-winkel, je klantgegevens zijn nodig om wanneer nodig bijvoorbeeld aanspraak te kunnen maken op garantie.

Ik verwacht dat je bedoelt dat je geen abonnee bedoeld in dat geval kun je zeker een los toestel kopen net als iedereen die daarvoor betaald in welke winkel dan ook.
Reputatie 1
Dank voor je reactie, maar daar heb ik dus niets aan, tenzij je bij KPN werkt en dus echt WEET of het mogelijk is om zonder abonnee te zijn of te worden een los toestel aan te schaffen. Van algemeenheden en aannames word ik niet wijzer. Zonde van jouw en mijn tijd.
Reputatie 7
Hij benoemd het anders heel duidelijk,...
Lees je vraag nog eens door, misschien zie je dan waarom ik zo reageerde.

Bedankt voor de vriendelijke reactie.🤔🧐
Reputatie 7
Volgens mij is het pas een aanname wanneer je dénkt dat er in een winkel geen los toestel verkocht kan worden,... Waarom zijn er anders winkels?

Ben je er al eens naar binnen gestapt om te vragen?
Reputatie 7
Badge +11
@Martijnnnnn

Je stelt je vraag hier op het forum,en daar mag iedereen op antwoorden,als je alleen antwoord wil van een moderator, vermeld dat voortaan,dat scheelt een hoop werk voor ons de vrijwilligers

Mocht het je nog interesseren Google is your friend
://www.google.com/search?client=ms-android-hmd-rev2&q=kpn+los+toestel+zonder+abonnement&sa=X&ved=2ahUKEwj06pqVy6riAhVFaFAKHZRpAFQQ1QIwCnoECAwQAg&cshid=1558372207303&biw=412&bih=708
Reputatie 7
Hallo @Martijnnnnn, welkom op de KPN community. Goeie vraag. Ik zie dat de deskundigen van ons forum hier al vlot hebben gereageerd. Wat @Dreekuh-53 zegt klopt helemaal, je kan/mag zonder een KPN-abonnement een toestel kopen in de kpn winkel. Je bent welkom, kom gerust langs 🙂
Reputatie 1
Fijn, dankjewel voor je antwoord! In de winkel kreeg ik namelijk te horen dat dat niet kon....
Reputatie 7
Dat is bijzonder... Mag ik vragen in welke winkel je bent geweest? Mogelijk dat er vanwege schaarste een x aantal toestellen op voorraad moeten zijn om de klanten met een abonnement te kunnen helpen. Ik vraag het voor je na.
Reputatie 7
Badge +11
@Martijnnnnn

Eerst even lezen voor je gaat kopen,https://forum.kpn.com/android-smartphones-tablets-20/google-stopt-ondersteuning-huawei-apparaten-473549
De prijs van een toestel bij KPN is zover ik weet mede gebaseerd op bijvoorbeeld combinatie verkoop te zamen met een abonnement. Het lijkt me dat het weinig gebeurd dat een toestel los wordt gekocht en dat een KPNwinkel een toestel niet voor de prijs kan verkopen die een electronicahandel kan rekenen.

Het is natuurlijk niet maatgevend echter via de KPN site kan ik ook geen toestel kopen zonder abonnement.

Gezien deze actie lijkt de reactie in de winkel legitiem. Het toestel zal dan wel los mogen worden verkocht maar dan niet in combinatie met de watch.

Side note ik zou los van alle beloftes en uitspraken ook door Huawei gedaan dit merk even niet overwegen.
Reputatie 7
Scherp @Galdor68, met de extra toestelkorting op de Huawei P30 die je krijgt wanneer je een KPN-abonnement afneemt, verklaart dat het toestel nu alleen te koop wordt aangeboden mét abonnement. We communiceren niet (proactief) dat we toestellen los verkopen in de winkel, we doen het wel, wanneer we voldoende op voorraad hebben bijvoorbeeld. Maar, het liefst mét een abonnement, natuurlijk 😉
Reputatie 1
@Tycha Dat is inderdaad nogal een dealbreker, al lijkt het erop dat Google wel ondersteuning blijft bieden voor bestaande toestellen. Dank voor het meedenken!
Reputatie 1
@Nadia Dank voor je uitleg. Helaas heeft Google er vandaag voor gezorgd dat het hele vraagstuk niet meer relevant is 🙂 Ik ga op zoek naar een mooi alternatief!
Reputatie 7
Ja dat kan ik mij goed voorstellen @Martijnnnnn 😑 Balen! Ik hoop dat je een goed alternatief vindt, iemand van ons misschien ideeën? @PeterG, jij misschien? Ik las dat je ook (bijna) voor de Huawei had gekozen, heb je al een vervangend model gevonden?
Uiteraard genoeg alternatieven, dat ligt geheel aan de wensen ik zou zeggen voer de wensen in bij tweakers ik doe dat steeds meer dan ga ik bij een winkel kijken hoe een toestel in de hand ligt.

Voordeel van niet naar een KPN winkel gaan is een ruimere merk en modellen keuze.
Ja. Zit nu te denken aan de Nokia 4.2 € 192 (hier krijg je een Google home mini bij cadeau. Geinig, geen idee wat dat is...) Of de Nokia 3.1 Plus € 192 of een Nokia 5.1 Plus € 240.

Valt nog binnen budget zonder toestellening (ik heb helemaal geen leningen en wil dat zo houden).

Deze hebben allemaal 32 GB en wat het prijsverschil tussen de eerste 2 en de 3de moet verklaren....

Ik denk dat het gewoon de 4.2 gaat worden. Met ander abo dan mijn nu ca. 8 jaar lopende (en passende sim).
Ook even een toegift van mij.🤠 Wat ik een groot pluspunt van Nokia vindt zijn de updates. Deze zijn bij Android behoorlijk verschillend qua merk.
Ga voor minimaal 32Gb of nog beter 64 als je veel apps gebruikt. Alleen android neemt vaak al 8gb in beslag.
Ik weet niet of anderen dit ook weten dus nog maar een toegift (ben in een gulle bui😉)

Je kunt de SD formatteren als intern geheugen en dat kan van voordeel zijn (of niet).
Klopt helaas zover ik weet gaat niet elk merk daar handig mee om zoals Samsung

Reageer