Beantwoord

Multi task knop kapot op Samsung S7

• 30 april 2017
  • 12 reacties
  • 2643 keer bekeken

Mijn moeder heeft nog maar heel kort de Samsung Galaxy S7 en haar multi task knop is kapot. Ze kan dus niet meer de apps die op de achtergrond draaien afsluiten.

Ook krijgt ze van een aantal apps geen meldingen meer. De instellingen zijn overigens wel goed, daar heb ik nog naar gekeken.

Heeft iemand de oplossing hiervoor?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 30 april 2017, 19:55

Dat is wel heel vervelend, en eventueel een reset uitvoeren op de Samsung S7. Maar voor deze reset zou je wel een backup moeten maken. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Kan best zijn dat er een "bug" in het software zit. :?

Dat is één oplossing. Maar omdat die settings knop ook niet werkt weet ik bijna zeker dat de initialisatie wizard niet goed gegaan is.

Als je bekend bent met adb wil je dit uitvoeren (eerst zo veel mogelijk dingen backupen, maar er zou niets verloren horen te gaan):
code:
adb shell am start -n com.google.android.setupwizard/.SetupWizardTestActivity

Een andere optie is om (tijdelijk) Nova Launcher te gebruiken (eerst zo veel mogelijk dingen backupen, maar er zou niets verloren horen te gaan). Daar kan je widgets/shortcuts toevoegen waar je vervolgens uit activities/activiteiten kan kiezen. Hier kies je SetupWizard waarna je de TestActivity kan kiezen. Als je die shortcut gemaakt heb kan je die aanklikken en dan de stappen doorlopen.

Een andere optie is om te resetten naar fabrieksinstellingen. Dan ben je alle data kwijt maar kom je ook weer in de SetupWizard en na het doorlopen is alles opgelost!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Kan dit topic nu gesloten worden zodat er niet meer op gereageerd kan worden?Deze topic wordt niet gesloten, maar op "beantwoordt" gezet. Aan de hand met dat "vinkje". 🙂
De telefoon heb ik gereset en het is opgelost!
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @Mkaiser, welkom op het forum. Wat rot dat je die knop niet meer ziet! Ik zie dat Robin en Dennis al goede tips hebben gegeven, fijn!
Mocht je er nog vragen over hebben, of kom je er niet uit, laat het even weten hier 🙂. Laat je ook weten of het geholpen heeft?
Reputatie 7
Badge +24
Wat fijn dat dat geholpen heeft! Bedankt voor je bericht 🙂.
Reputatie 7
Badge +30
Als je de notificaties naar beneden haalt kan je dan nog wel op het moertje (instellingen) drukken die bovenaan rechts in je scherm staat?
Reputatie 7
Badge +30
Dat is wel heel vervelend, en eventueel een reset uitvoeren op de Samsung S7. Maar voor deze reset zou je wel een backup moeten maken. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Kan best zijn dat er een "bug" in het software zit. :?

Dat is één oplossing. Maar omdat die settings knop ook niet werkt weet ik bijna zeker dat de initialisatie wizard niet goed gegaan is.

Als je bekend bent met adb wil je dit uitvoeren (eerst zo veel mogelijk dingen backupen, maar er zou niets verloren horen te gaan):
code:

Een andere optie is om (tijdelijk) Nova Launcher te gebruiken (eerst zo veel mogelijk dingen backupen, maar er zou niets verloren horen te gaan). Daar kan je widgets/shortcuts toevoegen waar je vervolgens uit activities/activiteiten kan kiezen. Hier kies je SetupWizard waarna je de TestActivity kan kiezen. Als je die shortcut gemaakt heb kan je die aanklikken en dan de stappen doorlopen.

Een andere optie is om te resetten naar fabrieksinstellingen. Dan ben je alle data kwijt maar kom je ook weer in de SetupWizard en na het doorlopen is alles opgelost!
Reputatie 7
Badge +18
Reputatie 7
Badge +18
De telefoon heb ik gereset en het is opgelost!Wat fijn dat het is opgelost, dus wat ik eerder zei dat je de telefoon moest resetten heeft dus gelukkig geholpen. 😳 Fijn dat ie het weer doet. @MKaiser, je kunt hem zelf op opgelost zetten door op het vinkje te klikken. wat naast de Like knop zit. 🙂
Als je de notificaties naar beneden haalt kan je dan nog wel op het moertje (instellingen) drukken die bovenaan rechts in je scherm staat?

Nee die werkt blijkbaar ook niet komen we nu achter

Zou dat echt de enigste oplossing zijn?
Gewoon terug naar de fabrieksinstellingen

code:

Klinkt ingewikkeld
Maar misschien kom ik er wel uit
Kan dit topic nu gesloten worden zodat er niet meer op gereageerd kan worden?

Reageer