Beantwoord

NFC manager loopt vast

Hoi,

De NFC manager loopt vast/blijft laden bij NFC Manager valideren en aanmelden. Betreft versie 1.3.6.

Mobiel is Oneplus 5T. Orginele software. Android 7.1.1.
Is een dual-sim telefoon.

Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Marcia_ 9 december 2017, 21:57

Hallo @pvanmunster, welkom! Er gelden voor jou twee zaken: ten eerste werkt het al niet optimaal met een dualsim telefoon. Daar wordt aan gewerkt, maar ik verwacht de oplossing niet op korte termijn. Voor jou is dat vooralsnog niet zo interessant, want: de one plus toestellen kunnen er inderdaad geen gebruik van maken. Zij hebben een aangepaste Androidversie en deze communiceert niet goed met de app. Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Dag @pvanmunster, welkom op het forum. Bij mij start NFC Manager eigenlijk helemaal niet op. Het startscherm (met de logo's van KPN etc.) verdwijnt meteen weer. Nu staat in de omschrijving ook "... verbinding met de NFC SIM-kaart" en die heb ik niet. Is ook niet nodig, volgens mij, want de OnePlus 5T heeft standaard NFC. Heb jij wel zo'n SIM-kaart?
Voor contactloos betalen heeft mijn bank een eigen app, die ik via Instellingen > Draadloos en netwerken > Tikken en betalen als Standaard betaal-app heb ingesteld. Ik heb NFC Manager weer verwijderd.
Hey @Henk2304 bedankt voor je reactie.

Het helemaal niet opstarten van de app had ik eerst ook. Echter bij instellingen heb ik machtigingen toegekend aan de app, waarna deze wel verder ging dan alleen het beginscherm.

Ik heb inderdaad een NFC SIM-kaart. Die moest ik bij mijn vorige mobiel (Samsung S6 edge) aanschaffen blijkbaar (was gratis).

Verder heb ik ook een app van de bank (rabo wallet) om draadloos mee te betalen.

Maar werkt het draadloos betalen ook bij jou, zonder de NFC SIM-kaart?

Bij mij werkt de OV-chip iig niet.

Gr, Paul
Reputatie 7
Of het werkt weet ik niet, 'k heb 't toestel net. Ik kon het echter wel gewoon instellen, daarvoor is geen NFC-SIM nodig.
Hey @Henk2304 dat is inderdaad waar. Ik heb het ook in kunnen stellen. Maar mijn verwachting is dat het niet werkt.

KPN hoe gaan we het werkend krijgen?
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @pvanmunster, welkom! Er gelden voor jou twee zaken: ten eerste werkt het al niet optimaal met een dualsim telefoon. Daar wordt aan gewerkt, maar ik verwacht de oplossing niet op korte termijn. Voor jou is dat vooralsnog niet zo interessant, want: de one plus toestellen kunnen er inderdaad geen gebruik van maken. Zij hebben een aangepaste Androidversie en deze communiceert niet goed met de app. Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb!
Hey @Marcia_ bedankt voor je reactie.

Beter nieuws was leuker geweest. Staan beide problemen bij KPN wel op de bugfix lijst? Neem namelijk wel aan, dat dit opgelost kan worden.
Reputatie 7
Badge +27
Er wordt in ieder geval gewerkt aan de dualsim. Of de One Plus modellen op korte termijn gaan werken, duf ik niet te zeggen. Dat is nog even afwachten!
Reputatie 7
Zij hebben een aangepaste Androidversie en deze communiceert niet goed met de app. Oei, dit lijkt een zwak argument. De aanpassingen aan stock Android zijn voor de OnePlus telefoons veel geringer dan die van b.v. Samsung en Sony om er maar een paar te noemen. Over Dual SIM kan ik verder niet oordelen. Mijn vrouw heeft ook een OP5T en wel met een NFC-SIM, ook daar werkt de NFC Manager dus niet. Geen probleem, de NFC van de OP5T werkt out-of-the-box prima, dus een NFC SIM is voor een OP5T niet nodig (voor veel meer toestellen niet vermoed ik).
Reputatie 7
Maar mijn verwachting is dat het niet werkt. Waarop baseer je dat? De Rabo Wallet was oorspronkelijk alleen voor KPN NFC-SIM's geschikt maar die beperking is al enige tijd geleden verwijderd. Nu zou de NFC-functie van de telefoon ook gewoon moeten werken. Ik heb 't nog niet geprobeerd (nog niets gekocht waarvoor ik contactloos zou kunnen betalen), maar het feit dat je het kunt instellen geeft mij juist wel het vertrouwen dat het goed zal gaan.
@Henk2304

Ik baseer da op dat ik dacht dat de wallet niet werkte zonder nfc-manager. Maar op het forum van Rabobank had ik al gevonden dat het na een van de laatste updates het zonder nfc-manager moet werken.

Daarnaast ben ik het eens met je opmerking richting Marcia. Erg zwak argument.
Reputatie 7
Badge +27
Dit is wat ik van de technische jongens doorkrijg, dus don't shoot the messenger 😉. Wat ik me voor kan stellen is dat we al langer bezig zijn met Sony en Samsung, omdat deze vooralsnog meer verkocht worden dan de One Plus. Ik ben zelf niet genoeg technisch onderlegd om iets te kunnen zeggen over het wel of niet compatible maken met verschillende versies. Wel verwacht ik dat de vraag naar de One Plus én dus naar werkende apps toe zal nemen en hopelijk kan de app dan ook snel gebruikt worden daarop! In ieder geval fijn om te lezen dat de Rabo Wallet ook zonder NFC Manager werkt!
@Marcia_ ik shoot niemand 😁

Maar hopelijk zijn er meer apps die snel zonder de nfc-manager gaan werken. Scheelt KPN ook weer in de ontwikkeling van de app.

Anders hoop ik inderdaad snel op een werkende update. Want mijn OV-chip app werkt ook niet meer. Heb maar weer een ov-kaart aangeschaft.
Reputatie 7
In ieder geval fijn om te lezen dat de Rabo Wallet ook zonder NFC Manager werkt!Was de samenwerking met de Rabobank (t.b.v. van de Wallet app) niet dé reden om SIM-kaarten van NFC te voorzien? Nu meer en meer slimfoons standaard met NFC zijn uitgerust én de Rabobank dat tegenwoordig standaard ondersteunt vervalt wat mij betreft een beetje de noodzaak om NFC in een SIM te stoppen.
Om dat er langzamerhand ook steeds meer toestellen met een e-SIM verschijnen (vaak ook met NFC ingebouwd) zou het beter zijn dat KPN z'n aandacht naar de e-SIM verlegt en bundeling van NFC en losse SIM laat voor wat het is.

Reageer