Vraag

Nokia 5 blijft hangen met zwart scherm bij update

• 30 juli 2017
  • 10 reacties
  • 7350 keer bekeken

Hoi, ik heb sinds kort een nokia 5.
Ik moest een update installeren voor het apparaat, en nu blijft ie op een zwart scherm hangen met allemaal rare lettertjes en woorden.
Ik kan er nu niks meer mee en raak lichtelijk in paniek. help?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom Stevie! Het klinkt alsof de update niet is gelukt, waardoor Android nu bestanden mist en daardoor niet meer opstart. Dit wordt een 'boot loop' genoemd.

Er zijn mogelijkheden om dit zelf op te lossen, maar die zijn niet altijd even makkelijk. De kans bestaat ook dat het toestel daardoor helemaal defect raakt. Het beste lijkt me om dit toestel mee te nemen naar een KPN winkel in de buurt, zodat zij het kunnen opsturen voor reparatie. Zie ook Jouw KPN Winkel in de buurt
Reputatie 7
Badge +27
@Stevie123: Hoe staat het ervoor? Heb je dit nog kunnen oplossen of wordt het toestel gerepareerd?
Reputatie 7
Badge +27
Hoi xStarBINA, sorry voor de late reactie! Is het probleem nog hetzelfde? Wat je kunt proberen is om een fabrieksreset uit te voeren. Zorg er wel voor, als dit nog mogelijk is, dat je een goede backup hebt gemaakt. Je raakt hiermee gegevens kwijt. Even overleggen in de winkel lijkt me overigens wel een goed idee. Het toestel hoeft niet altijd opgestuurd te worden. Met een beetje geluk is het direct oplosbaar.
Reputatie 1
Hi! Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Ik krijg ook geen meldingen binnen en zowel mijn terug als homebutton doen het niet. Nu zie ik dat mijn appstore ook niks meer download/update. Is de enige oplossing echt naar de winkel gaan of kan ik hier zelf ook wat aan doen? Het is bij mij begonnen na een update.
nu blijft ie hangen met het powered by android scherm met daaronder: download mode...
dit is wat er nu staat. ik kan nu helemaal niks doen, is dit een reset ofzo?
nu staat dit er en ik heb mijn cache gereset en ik probeerde te rebooten maar het lukt niet.
@Joran Hij is nu al 2 weken weg ter reparatie 😕 Gaat nog zeker 2 weken duren tot ik hem weer heb. Maar vind het een beetje belachelijk dat dit gebeurd aangezien ik het toestel maar een maand had en het om een software fout ging.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @leroy9983, welkom hier! Wat balen dat jij dit probleem ervaart met jouw Nokia 3. Ik begrijp dat het bij jou niet is ontstaan na een update, maar spontaan? Desalniettemin raad ik je in dit geval aan om bij een KPN winkel in de buurt langs te gaan. Joran heeft in zijn bericht een link staan waarmee je de dichtstbijzijnde KPN winkel kan opzoeken. Als je nog vragen hebt, geef dan een gil! 🙂
hallo ik heb dit dus met een Nokia 3
heb deze nog niet eens een maand en toen me wekker af ging ........ja hoor zwart beeld en kon niks meer met de telefoon .
na een tijdje wat knopjes indrukken ging die opnieuw opstarten.
na het opstarten heeft die het weer een dag of wat gedaan en nu na een paar keer dit nog meegemaakt te hebben lijkt het echt gedaan te zijn met het scherm.
het toestel trilt nog wel bij de back en home "toetsen" maar daar blijft het dan ook bij.
als ik het toestel aansluit op de pc kan ik niet eens bij me foto's of andere bestanden komen .
sterker nog de pc ziet de nokia als een cd!

ik vind het erg jammer van deze comeback ,want ik vind het wel een erg mooie telefoon voor een erg mooie prijs.
misschien wel een beetje te mooi om waar te zijn.

Reageer