Beantwoord

Nummers in plaats van namen in Whatsapp

  • 4 February 2019
  • 8 reacties
  • 55992 keer bekeken

Vanmorgen (4 febr.) is de V10A geïnstalleerd. Sinds die tijd zijn op mijn telefoon alle persoonsnamen vervangen door het bijbehorende nummer. Klopt dat? Hoe kan je nu zien welk nummer van wie is? De fotootjes zijn erg klein en vaak is er geen foto... maar een bloem en daaraan herken je niet iedereen."

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst en
**Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 7 February 2019, 11:59

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Ringring1941. Welkom op het forum. Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoeld. Zou je je vraag verder willen toelichten? Bedoel je dat er geen namen meer staan in jouw contactpersonenlijst? Als dat het geval is, dan staat dat het los van de installatie van het V10A modem en is het een instelling op het toestel zelf.
Dank voor de reactie, ik zal het proberen uit te leggen.
Het gaat om de Whatsapp. Daar staan nu alleen telefoonnummers. Het plaatje is klein en als je erop klikt dan zie je de persoon. Maar als het plaatje een bloem is weet ik het niet.
Klik je op de i dan zie je het plaatje met rechtsonder de naam.
Klik je dan op de drie puntjes: Aan contacten toevoegen. weer de naam invullen en : Contact bijwerken of annuleren? Bijwerken dus. Toch komt dan niet de naam in het eerste scherm van Whatsapp. Irritant dus.

Duidelijker kan ik het niet uitleggen. Alle namen staan gewoon in de contactenlijst.
Reputatie 7
Badge +21
Ik begrijp wat je bedoeld @Ringring1941, dat is inderdaad erg vervelend. Ik weet helaas zelf niet hoe je dit probleem kan verhelpen. Dit probleem staat los van het vervangen van de ExperiaBox. Ik heb op de website van WhatsApp het volgende gevonden:

Wanneer je de telefoonnummers ziet van de contacten in plaats van de namen, moet je misschien het synchroniseren van WhatsApp resetten. Dit doe je door:
  1. Open jouw telefoon Instellingen > Accounts > WhatsApp.
  2. Tik op WhatsApp > Menu-knop > Account verwijderen.
  3. Open WhatsApp > Contacten > Menu knop > Vernieuwen.
Wanneer de bovenstaande stappen je probleem niet oplossen, kan het zijn dat jouw telefooninstellingen WhatsApp niet toestaan om goed te functioneren.

Probeer het volgende:
  • Open jouw telefoon Instellingen > Apps > WhatsApp > Machtigingen en zorg ervoor dat alle machtigingen ingeschakeld zijn.
Bron

Zou je dit eens willen proberen? Ik hoor graag van je of het is gelukt!☺️
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Hallo,
Een beetje een late reactie van mijn kant omdat ik een weekje ben weggeweest en ziek!!! Beterschap begint al terug te komen dus het gaat de goede kant op.

Wat de Whatsapp betreft: Ik zou haast zeggen een spookverhaal. De telefoon is opnieuw gestart en de namen zijn nu weer te zien.

Misschien heb ik jullie ooit nog eens nodig.

Bedankt voor de reacties.
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed dat alle namen weer zichtbaar zijn in Whatsapp. Het is inderdaad vreemd dat na een herstart het probleem ineens verholpen is. Ik hoop dat het nu ook blijvend is verholpen. Ik wens je heel veel beterschap.
Ik heb dit probleem alléén met één persoon.... Ik zie van iedereen de namen op Whatsapp, behalve van mijn dochter, dan zie ik alleen haar telefoonnummer. Ik heb dit contact al gewist en opnieuw toegevoegd, maar er blijft ipv haar naam alleen haar telefoonnummer verschijnen.

Weet iemand hoe dit komt? Al mijn andere Whatsapp contacten verschijnen wel met naam.

Vriendelijke groet, JHS
Reputatie 7
Badge +21
@JSH Heb je het probleem inmiddels al kunnen verhelpen. Heb je geprobeerd om het telefoonnummer van jouw dochter opnieuw op te slaan onder een andere naam? Open na het opslaan WhatsApp en tik op het nieuwe chat-icoon > menu-knop > Vernieuwen.

Reageer