Beantwoord

Onbereikbaar voor een bepaald aantal bellers

  • 13 October 2019
  • 14 reacties
  • 316 keer bekeken

Goedendag,

Een aantal mensen kunnen mij niet bellen. Tot nu zijn het er drie van wie ik het weet. Dit is al jaren zo dus zij sturen altijd eerst berichtje of ik heb wil bellen, maar nu zit er ook instantie tussen en dan wordt het vervelend. Weet iemand hoe dit op te lossen?

Groeten Rutger
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 4 November 2019, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Rutger,

Ik neem aan dat jij deze mensen niet hebt geblokkeerd.

Maar als ik de rest van het verhaal lees, dan lijkt het wel of zij niet kunnen zien wie er hun heeft gebeld. Dan heb je mogelijk jouw uitgaande nummerweergave uitgezet.

Dit kun je regelen in Mijn KPN.

  1. Log in op Mijn KPN.
  2. Klik op [Mijn producten] [img]http://kpn-customer.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/mijnproducten_01.png[/img]
  3. Klik naast uw telefoonnummer op [Wijzigen]
  4. Selecteer bij NummerWeergave de optie [aan]
  5. Klik op [Opslaan]
Dat is het niet, mijn vrienden proberen mij te bellen, maar zij krijgen gelijk te horen dat het nummer niet in gebruik is. Ik kan hen wel gewoon bellen en zij krijgen dan ook te zien dat ik hen bel.
Reputatie 7
Ben jij toevallig een keer overgestapt van Ziggo naar KPN met nummerbehoud?
Zijn die vrienden dan toevallig Ziggo abonnees?
Ik ben wel overgestapt van Vodafone naar KPN en zij zitten nog steeds bij Vodafone
Reputatie 7
VodafoneZiggo is één bedrijf.
Betreft het een vaste telefoon of een mobiele telefoon?
Het lijkt er op dat het telefoonnummer nog verkeerd gerouteerd wordt en zo nog bij Vodafone uitkomt i.p.v. bij KPN.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om dit op te pakken. Ik denk dat dit issue bij Vodafone aangekaart moet worden.
Het gaat om de mobiele telefoon. Het is vooral vervelend dat een instantie mij niet kan bereiken.
Ik hoop zeker dat iemand van KPN mij hiermee kan helpen. Bedankt voor de reacties
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Rutger Altena, welkom! Dit is vreemd! Ik ga het graag voor je uitzoeken en heb dan wat gegevens nodig. Zou jij jouw forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Begrijp ik goed dat jij over bent gestapt vanaf Vodafone en dat je sindsdien tegen dit probleem aanloopt?

Wil je daarnaast mij een privébericht sturen met daarin de telefoonnummers van de betreffende bellers én bij welke provider zij zitten? Dan ga ik voor je aan de slag.
Reputatie 7
Badge +30

Ha Rutger, heb je al een terugkoppeling van de collega's gehad? Ik ben benieuwd of het opgelost is voor je. 

Hallo Marcia,

 

Helaas nog niets gehoord of gelezen.

 

Gr Rutger

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie nu inderdaad dat mijn collega's het nog niet in behandeling hebben genomen. Ik hou het vanuit hier ook even in de gaten, hopelijk krijg je snel een terugkoppeling. 

Dat zou wel erg fijn zijn want het gaat ook om instanties die mij niet kunnen bereiken

 

Is een bekend verschijnsel en al vele malen behandeld hier, op dit forum en elders, bv hier :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/ziggoklanten-kunnnen-mij-niet-bellen-471858#post753207

 

Om helemaal zeker te zijn kun je de nummers die jou niet kunnen bellen hier op zoeken :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Om te zien of die nummers idd bij  z*gg* zitten.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je contact hebt gehad met mijn collega's van de technische dienst en dat zij op hun beurt weer contact hebben met Vodafone. Het lijkt te liggen aan het bellen over 4G, klopt dat? Hopelijk is dat snel helemaal opgelost! Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, weet je me te vinden. 

Hallo Marcia,

Het klopt inderdaad dat het lag aan Vodafone 4g bellen, maar het is helemaal opgelost.

Bedankt

 

Gr Rutger