Beantwoord

onbereikbaar voor sommige bellers na nummerbehoud; slechte service

  • 15 November 2019
  • 5 reacties
  • 367 keer bekeken

Sinds paar weken ben ik met nummerbehoud over gestapt naar KPN prive. Hiervoor was dit mijn telefoonnummer, ook KPN, onder een zakelijk contract bij EAZIT. In dit contract konden medewerkers onderling gratis bellen.

Maar na mijn overstap ben ik voor deze groep oud-collega's onbereikbaar (althans: bij bellen krijgen ze een in gesprekstoon; ze kunnen wel sms’en en appen). Ik kan hen wel bellen, en ik ben ook voor anderen gewoon belbaar.

Contact opnemen met EAZIT werkt niet (“dit nummer is niet meer bij ons onder contract”) en ook de klantenservice van KPN geeft geen sjoege : “kom maar langs bij een KPN winkel want het moet aan je telefoon liggen; alle instellingen staan hier goed”.  Maar ik heb GEEN geblokkeerde nummers in mijn telefoon,  geen intimidatielijst/filter of whatever.

Daarmee maakt klantenservice zich er wel heel makkelijk vanaf, want ik zie op dit forum allerlei items waarbij klanten niet bereikbaar zijn (voor ex-klanten van Vodafone, Telfort etc.) en dan blijkt er toch ergens iets omgezet te moeten worden!

Kortom: SLECHTE SERVICE!! 

 

icon

Beste antwoord door RBxx 15 November 2019, 11:22

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Dat lijkt op een fout in de portering (overzetten) van het nummer van EAZIT naar KPN. Het nummer staat ws. bij EAZIT in het systeem nog als ‘eigen’ aangemerkt in plaats van extern. Daarom krijgen (alleen) de oud-collega’s een dode lijn.

Andere providers weten, dat ze bij KPN moeten zijn, dus dat gaat wel goed. De fout zit m.i. dus bij EAZIT.

Even wachten hier op een KPN moderator, die kan dit wel uitzoeken denk ik.

Reputatie 7
Badge +17

@Jandew Welkom op ons Forum! Vervelend dat de contractovername niet helemaal soepel is verlopen. Ik ga even met je meekijken. 

Als ik het goed begrijp, kan alleen deze groep ‘oude collega's‘ je niet bereiken?  
Kun je je gegevens invullen in je profiel, dan kan ik even meekijken en uitzoeken waar het probleem vandaan komt.

Hopelijk vinden we snel een oplossing!

 

Beste Lisa,

klopt: zover als ik weet betreft het alleen oud-collega's.

Profiel aangevuld; hoop dat jij kunt helpen! 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Jandew , bedankt voor je reactie. 

Ik kan momenteel net als mijn vorige collega's niet meteen het probleem vinden. Het kan inderdaad zijn dat het probleem ligt bij de latende partij van het nummerbehoud. 
Gelukkig hebben wij een technische afdeling die hier meer inzicht in heeft en dit voor ons kan uitzoeken zodat het (uiteindelijk) wél opgelost kan worden. 

Hiervoor heb ik echter een paar voorbeeldnummers voor nodig van de personen die jou proberen te bereiken. Zou jij een paar nummers aan mij door kunnen geven via een privebericht

Alvast bedankt!

 

Dat lijkt op een fout in de portering (overzetten) van het nummer van EAZIT naar KPN. Het nummer staat ws. bij EAZIT in het systeem nog als ‘eigen’ aangemerkt in plaats van extern. Daarom krijgen (alleen) de oud-collega’s een dode lijn.

Andere providers weten, dat ze bij KPN moeten zijn, dus dat gaat wel goed. De fout zit m.i. dus bij EAZIT.

Dat vermoed ik ook, hier een soortgelijk geval :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/niet-bereikbaar-voor-klanten-van-zeelandnet-op-vaste-lijn-na-overstappen-468243

Reageer