Beantwoord

one drive op smartphone nodig?

  • 22 July 2020
  • 9 reacties
  • 169 keer bekeken

Reputatie 1

Als ik google foto 's heb, heb ik dan one drive wel nodig? Dit maakt het toch alleen onoverzichtelijk? Of is het niet genoeg om je foto 's alleen op google foto 's te hebben?

icon

Beste antwoord door Miekielein 22 July 2020, 17:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 1

Nieuwe mobiel met abbonnement en sd kaart op oude mobiel ontkoppeld. Nu in nieuwe mobiel gezet. Nu vraagt de nieuwe mobiel: tik hier om media bestanden over te dragen. Echter, ik zie alleen de mapjes en als ik daarop tik, gebeurd er niets.. of moet ik dan tòch one drive gebruiken?

(Ik wilde one drive niet omdat ik dan in feite dubbele opslag heb van google foto 's onder andere, wat prettiger werkt)

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Als je gebruik maakt van Google Drive heb je OneDrive (van Microsoft) niet nodig. Anderzijds, als je een Microsoft-account hebt (b.v. voor toegang tot de Microsoft Store op je pc/laptop) kun je daar ook gebruik van maken. Ik heb dat (en had vroeger ook Windows telefoons) en daarom gebruik ik op m'n slimfoon (afgezien van de Play Store) helemaal niets van Google, maar alles van Microsoft. 't Is een keuze die je voor jezelf moet afwegen. Beiden gebruiken leidt inderdaad al gauw tot versnippering. 

Reputatie 1

Als je gebruik maakt van Google Drive heb je OneDrive (van Microsoft) niet nodig. Anderzijds, als je een Microsoft-account hebt (b.v. voor toegang tot de Microsoft Store op je pc/laptop) kun je daar ook gebruik van maken. Ik heb dat (en had vroeger ook Windows telefoons) en daarom gebruik ik op m'n slimfoon (afgezien van de Play Store) helemaal niets van Google, maar alles van Microsoft. 't Is een keuze die je voor jezelf moet afwegen. Beiden gebruiken leidt inderdaad al gauw tot versnippering. 

Dank alvast voor je antwoord. Google drive zegt dat dit vorig jaar opgeheven is. Nu kun je alleen nog via one drive opslaan. Ik denk dat daarom de mobiel Samsung S 10, her bericht niet kan uitlezen. Maar ik baal als ik het erop moet zetten, omdat ik dan idd die 'versplintering' krijg. Dus in feite: wil ik dus de one drive niet, maar dan kan ik dus nooit meer meer gegevens inzien. Is er geen mogelijkheid om tòch zonder one drive, deze gegevens uit te kunnen openen/lezen? P.s. Ik heb geen ander digitaal device dan deze mobiel. Ik doe alles met mijn mobiel. 

Vreemd, op mijn slimfoon (Android 10) zit de app voor Drive nog gewoon en kan ik er ook nog mee inloggen. Verder weet ik niets van Drive, ik gebruik 't niet. 

Reputatie 1

Vreemd, op mijn slimfoon (Android 10) zit de app voor Drive nog gewoon en kan ik er ook nog mee inloggen. Verder weet ik niets van Drive, ik gebruik 't niet. 

Ja ik heb ook die app erop staan, maar ik weet dat àls ik hem nu eenmaal gebruik, deze continu gaat interfereren met google foto 's en meer. Heel naar. Ik bekijk even of er evt.nog mensen zijn, die weten of ik de gegevens zonder one drive (omdat google niet meer met google drive compatible is sinds vorig jaar), kan openen. Alvast dank voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Miekielein, welkom op het forum! 
Heb je inmiddels nog iemand kunnen vinden die het toe heeft kunnen lichten?

Google photo's slaat bij google al je foto's op. Je hebt hiervoor geen Microsoft One drive nodig.
Bij je google account zit ook Google Drive inbegrepen waar je bestanden kunt uploaden, dit is vooral bedoeld voor tekstdocumenten en andere documenten. 

Reputatie 1

Hoi @Miekielein, welkom op het forum! 
Heb je inmiddels nog iemand kunnen vinden die het toe heeft kunnen lichten?

Google photo's slaat bij google al je foto's op. Je hebt hiervoor geen Microsoft One drive nodig.
Bij je google account zit ook Google Drive inbegrepen waar je bestanden kunt uploaden, dit is vooral bedoeld voor tekstdocumenten en andere documenten. 

Ik denk dat ik het nu weet.. Idd heb ik microsoft one drive blijkbaar niet nodig en is google foto 's genoeg om foto 's op te slaan. Ik heb nu de oude leesbestanden gewoon in google one drive kunnen inlezen. Ik dacht dat ik ze kwijt was, omdat er twee pracht foto 's in zeer groot bestand, weg waren.. Deze zijn nog steeds verdwenen. Ik kreeg ze via zijn link via wetransfer via mail opgestuurd. Ik heb ze gedownload via de app collect (de nieuwe wetransfer voor grote bestanden) naar google foto 's en tòch zijn ze verdwenen! Ik heb de app na het downloaden verwijderd maar ik hàd ze al gedownload.. Ik kan er nu niet meer aankomen, de link van de fotograaf is verlopen en durf deze niet meer te vragen..het was al zo 'n mooi cadeau van hem en dat hij ze naar mij opstuurde was al prachtig.. Daarom dacht ik wellicht dat ik microsoft one drive mogelijk nodig had gehad, maar het blijft vreemd dat ze weg zijn..

 Ik heb nu de oude leesbestanden gewoon in google one drive kunnen inlezen. 

Dat bestaat niet: 't is óf Google Drive óf Microsoft OneDrive, maar een kniesoor die daar op let :innocent:

Reputatie 1

 Ik heb nu de oude leesbestanden gewoon in google one drive kunnen inlezen. 

Dat bestaat niet: 't is óf Google Drive óf Microsoft OneDrive, maar een kniesoor die daar op let :innocent:

Jajaa, ik weet 't, sorry. Google Drive heb ik.. en ik vroeg me dus af of ik microsoft ONE DRIVE nodig had om die oude grote bestanden foto 's te openen.., omdat google drive en google foto 's niet meer worden gesynchroniseerd, hihiii! Misschien is dat de oorzaak..