Wat zou er nodig zijn om dit te laten werken?
M.v.g.
Bart
Beste antwoord door wjb
Beste antwoord door wjb
Hoe staat het er mee?
Hoe staat het er mee?
Heb niet de illusie dat KPN toestellen gaat ondersteunen die ze zelf niet verkopen. Niet omdat dat technisch uitdagend is (Even met de fabrikant om tafel om instellingen door te nemen), maar omdat het commercieel interessanter is om dat alleen op je eigen toestellen te ondersteunen. Uit de genoemde handleiding blijkt dat het totaal niet lastig is om het technisch voor elkaar te krijgen, de instellingen zijn zelfs min of meer identiek aan bijvoorbeeld NorTelia, het is puur onwil.
Dus nog steeds geen nieuws voor de OnePlus toestellen
Het is ongelooflijk omdat er geen technische problemen zijn, alleen activering nodig
Het is aan de fabrikanten om, met een update, hun toestellen geschikt te maken voor de specificaties van het KPN Netwerk.
Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Als je als leverancien de instellingen moet gaan raden. Ik denk dat het aan KPN en de Leverancier van het toestel ligt en er dus één het initiatief moet nemen. En het lijkt er NU op dat KPN alleen toestellen wil ondersteunen welke zij zelf in de winkel hebben liggen. Voor mij in ieder geval om goed na te denken bij het verlengen van mijn abonnement… Als ik 5g en VoLTE / VoWifi wil gebruiken. Vodafone en Tele2 en T-Mobile ondersteunen deze keuze wel…
Wil niet veel zeggen maar tele2 geeft ook geen volte voor de oneplus 6(t) heb zelf tele2 maar ja wat doe je er aan
Wachten is op KPN? Bij Vodafone 4G wordt OnePlus 6 en 6T ondersteund met VoLTE en VoWIFI.
Is VoLTE iets anders dan HD bellen? Via Simyo heb ik dat namelijk gewoon standaard op mijn OnePlus 6 (zonder T).
Ik heb een simkaart simonly van T-Mobile besteld, volte en vowifi werken naar behoren.
Echter is de dekking van T-Mobile hier wat minder…
Daarnaast is de implementatie van T-Mobile iets anders, het toestel schakelt pas naar vowifi indien volte niet afdoende werkt. Dit is helaas ook niet aan te passen.
Als ik nu dus een belletje doe, dan start deze op volte, binnen 2 a 3 tellen schakelt deze over maar vowifi.
In de overschakeling merk ik dat er een seconde of 2 geen geluid is.
het toestel schakelt pas naar vowifi indien volte niet afdoende werkt. Dit is helaas ook niet aan te passen.
In een Samsung zit, wel goed verborgen, de keuze als VoWifi aan staat om het toestel te dwingen daarvan gebruik te maken zelfs al zit je, zoals ik, 700 meter van de mast af.
Daartoe dien je bij Samsung op de tekst onder de 'knop’ te tippen. Je kunt 'm dan op “voorkeur Wifi” zetten voor de bel/sms-verbinding.
In een Samsung zit, wel goed verborgen, de keuze als VoWifi aan staat om het toestel te dwingen daarvan gebruik te maken zelfs al zit je, zoals ik, 700 meter van de mast af.
Maar de afstand tot die mast heeft toch niets met VoWiFi te maken?
VoWiFi wordt vaak (meestal?) als fall-back bij onvoldoende 4G benut, grotere afstand is minder signaal. Indirect heeft het er mee te maken, maar er zijn vele factoren van invloed op de sterkte van een RF signaal. Kennelijk heeft Samsung een optie VoWiFi af te dwingen.
Ik ken de optie, die heb ik bij KPN en Vodafone wel. Maar bij T-Mobile verdwijnt die knop gewoon...helaas
Kon moet gewoon de oneplus gaan ondersteunen 😉
Jawel, want standaard wordt toch 4G gekozen voor bellen indien dat nog 'bereik’ heeft. Pas als 4G bijna weg is zal de telefoon kiezen voor bellen via het wifi-netwerk waar ie op dat moment verbinding heeft.
Tenzij je dus '’voorkeur bellen via wifi’’ óók aanzet. Dat = verbinding met wifi = bellen met wifi. En dus niet alleen internet.
Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Als je als leverancien de instellingen moet gaan raden. Ik denk dat het aan KPN en de Leverancier van het toestel ligt en er dus één het initiatief moet nemen. En het lijkt er NU op dat KPN alleen toestellen wil ondersteunen welke zij zelf in de winkel hebben liggen. Voor mij in ieder geval om goed na te denken bij het verlengen van mijn abonnement… Als ik 5g en VoLTE / VoWifi wil gebruiken. Vodafone en Tele2 en T-Mobile ondersteunen deze keuze wel…
Inderdaad. Sterker nog: In eerdere OxygenOS versies kon je met een beetje computergerommel volte activeren, maar met elke update was dat weer verdwenen en uiteindelijk niet meer mogelijk volgens mij. Enige dat je er in feite voor moest doen was je netwerk instellingen forceren op het Noorse Telia en dan kon je gewoon via volte bellen.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.