Beantwoord

Ongewenste extra Wifi verbinding: "NVRAM WARNING: Err=0x10”

  • 24 September 2020
  • 11 reacties
  • 730 keer bekeken

Hoe verwijder ik de ongewenste extra Wifi verbinding "NVRAM WARNING: Err=0x10” van mijn smartphone.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Janmk 29 September 2020, 14:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat ik er over kan vinden: https://www.trishtech.com/2015/02/fixing-nvram-warning-err0x10-in-android-wifi/

Die site heb ik ook bekeken. De gegeven instructie (2015) is te moeilijk voor mij.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Janmk, welkom op het forum!
Anders dan de oplossing die Nick noemt zou je dit waarschijnlijk ook op kunnen lossen door je telefoon helemaal te resetten.
Hierna zul je wel alles opnieuw in moeten stellen op je telefoon dus ik weet niet of dat de moeite waard is. Werkt je wifi nog wel gewoon?

Beste Thomas,

Bedankt voor je reactie. De ongewenste verbinding heeft een 100% signaal. Mijn Wifi werkt normaal. De volgende verwijderingsinstructie heb ik gevonden:

Hier ziet u hoe u deze WiFi NVRAM-WAARSCHUWINGSfout op Mediatek-processor gebaseerde Android-apparaten kunt oplossen  (Opmerking: het Android-apparaat moet worden geroot zodat u wijzigingen aan het systeem kunt aanbrengen. Als uw apparaat niet is geroot, kunt u de Kingo Root gemakkelijk proberen je Android-apparaat rooten):

  1. Open Android-instellingen, scrol helemaal naar beneden en tik op  Over telefoon of Over tablet gevolgd door Status . Noteer in het statusscherm het WiFi MAC-adres - schrijf het op een vel papier. In de volgende schermafbeelding is het WiFi MAC-adres bijvoorbeeld 00: 08: 22: 3e: 5a: 08.
  2. Schakel wifi uit op uw Android-apparaat.
  3. Installeer  ES File Explorer in Android vanuit Google Playstore. Start ES File Explorer, raak de menuknop aan in Android en schakel Root Explorer in . Open nu de map Device / data / nvram / APCFG / APRDEB / en zoek een bestand met de naam WIFI . Kopieer dit bestand naar een externe SD-kaart. Verbind uw apparaat met een Windows-pc, kopieer het WIFI-bestand van een externe SD-kaart naar ergens op uw Windows-pc.
  4. Download WinHex op uw Windows-pc, pak de gedownloade ZIP uit naar een map en start WinHex.exe . Open het WIFI-bestand dat u naar uw pc hebt gekopieerd.
  5. Typ in het WIFI-bestand geopend in WinHex het MAC-adres dat u hebt genoteerd in stap1, in de eerste regel en tussen kolom 4 en 9, het MAC-adres zonder de dubbele punten (:) te gebruiken. Ons MAC-adres in stap 1 was 00: 08: 22: 3e: 5a: 08, dus typten we 0008223E5A08. Sla het WIFI-bestand op in WinHex en kopieer het terug naar uw Android-apparaat.
  6. Start opnieuw ES File Explorer in Android en kopieer het zojuist gewijzigde WIFI-bestand in de map Device / data / nvram / APCFG / APRDEB / . Als u de overschrijfwaarschuwing ontvangt, kies dan voor overschrijven. Selecteer het nieuw gekopieerde WIFI-bestand, tik op Meer en selecteer Eigenschappen . Wijzig de bestandsrechten in RW-RW- - zoals weergegeven.

Snap je nu dat dit boven m’n pet gaat.  Resetten lijkt mij riskant. Ergo ik laat het er maar bij ondanks de ‘Warning’ die verwijderd zou moeten worden.

Aanvulling.

Zou het wisselen van het Wifi kanaal helpen? KPN had hiervoor een service pagina: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/11027, maar die is niet meer in gebruik.

Reputatie 7
Badge +20

Het zijn inderdaad wat complexe stappen, en een stuk meer werk dat je toestel resetten. 
Maar als je wifi het verder gewoon doet lijkt het me beide de moeite niet waard.
Het kanaal van je wifi veranderen kan tegenwoordig met de online wifimanager maar zal hier waarschijnlijk geen invloed hebben, dit lijkt echt diep in de software van je toestel te zitten.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!

Thomas bedankt voor  je reactie. Ik laat alles bij het oude. Groet

Ik heb in WiFi-kanalen de ingang NVRAM gemerkt met VERGETEN en dat hielp...

Dick bedankt voor je reactie. KPN heeft het draadloze kanaal van mijn netwerk (Wifi) verbinding veranderd. Daarmee was de NVRAM waarschuwing verdwenen. Ik heb de mogelijkheid van het aanmerken als 'vergeten’ nooit als optie gezien. Groet.

Mijn oplossing van 23-11-2020 ‘NVRAM vergeten’ werkt niet meer. De accu van de telefoon wordt in een paar uur leeg gezogen… Erg lastig!