Beantwoord

ongewenste reclame

• 28 december 2017
  • 6 reacties
  • 8139 keer bekeken

Sinds het gebruik van mijn Samsung word ik permanent lastig gevallen door ongewenste reclame, met name van Zalando. Ook het installeren van KPN Veilig lost dit probleem niet op. Het is zelfs zo erg dat ik ernstig in mijn gebruik wordt gehinderd. Hoe is dit op te lossen ?

Vriendelijke groet,
Tineke
icon

Beste antwoord door Friesian 31 december 2017, 06:51

Dit lijkt me idd, zoals joss1965 ook, te komen door een app. Heb je geen app uit onbetrouwbare bronnen geïnstalleerd? Wat dat aangaat ook zo ingesteld? Sandbox geteste apps is een soort van bescherming.

CCleaner zou je kunnen proberen.
Als je de door jou geïnstalleerde apps verwijderd geeft dat verschil?
Daarna app voor app terugzetten en daarbij ook controleren of er weer adds verschijnen.
Kritisch zijn in keuze apps. Kritisch zijn in machtigingen.

Regelmatig, eigenlijk elke dag, je browse geschiedenis wissen kan helpen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Bij welke apps krijg je die reclames te zien?
Nog voordat ik mijn telefoon kan ontgrendelen, maar anders met name tijdens het whats appen.
Reputatie 7
Badge +10
Kijk om te beginnen eens bij Instellingen - Algemeen beheer - Marketinginformatie. Daar kun je een vinkje uitzetten dat je wellicht bij de eerste installatie aan hebt gezet.
Vink uitgezet maar reclame blijft komen
Dit lijkt me idd, zoals joss1965 ook, te komen door een app. Heb je geen app uit onbetrouwbare bronnen geïnstalleerd? Wat dat aangaat ook zo ingesteld? Sandbox geteste apps is een soort van bescherming.

CCleaner zou je kunnen proberen.
Als je de door jou geïnstalleerde apps verwijderd geeft dat verschil?
Daarna app voor app terugzetten en daarbij ook controleren of er weer adds verschijnen.
Kritisch zijn in keuze apps. Kritisch zijn in machtigingen.

Regelmatig, eigenlijk elke dag, je browse geschiedenis wissen kan helpen.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Richard. Als eerste nog de beste wensen voor 2018! Heb je iets gehad aan de tips van de medegebruikers? Mocht het probleem nog spelen, laat het dan gerust weten!

Reageer