Beantwoord

Ontgrendelen telefoon.

  • 15 September 2020
  • 20 reacties
  • 544 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb ontgrendelen d.m.v vingerafdruk ingesteld ( dat dacht ik tenminste ) van mijn Samsung A 50 maar er wordt steeds om mijn pincode gevraagd.

Mijn afdruk is geregistreerd ( dat kun je controleren ) ; heb ik een stap gemist ?

Eerst pin dan afdruk lijkt mij niet erg zinvol.

En ja, de vingerafdrukschakelaar is omgezet dus daaraan ligt het niet.

Wie helpt ?

icon

Beste antwoord door petersteinmeije 19 September 2020, 21:39

Bekijk origineel

20 reacties

Vinger verwijderen en opnieuw toevoegen in het toestel. Helpt dat misschien?

Reputatie 7
Badge +17

Is het met de tip van Jeroen gelukt @petersteinmeije? 🙂

Reputatie 3
Badge +1

Hallo sanneM

 

Nee, het is niet gelukt.

Ik heb het maar opgegeven.

Het is ook maar een speeltje.

 

Groet

Peter.

Heb je niet toevallig de pincode van je simkaart ingesteld? Dat is een andere pincode dan die van de telefoon zelf.

Reputatie 3
Badge +1

Neen.

Met de pincode ontgrendelt de telefoon, maar ik wil juist graag de vingerafdrukoptie gebruiken.

 

Even vanaf het begin. Toen je de vingerafdruk sensor koos heb je eerst een pincode aangemaakt als extra toegangscode mocht de vingerafdruk niet ontgrendelen. Weet je nog die code? Normaal gesproken zijn het die 2 opties waar je meestal uit kunt kiezen.

Reputatie 3
Badge +1

Ja, dat is de code die de telefoon ontgrendelt terwijl ik nu juist de vinger ....e.t.c.

Dus als ik de telefoon aanzet moet ik die pincode intoetsen i.p.v de vingerafdruk.

En ja, die pincode werkt uitstekend.

Ja maar als je de telefoon aanzet is de telefoon dan eerst uit? Voor de duidelijkheid voor iedereen. Dit gaat om de schermvergrendeling. De telefoon staat dan op standby?

Als je een telefoon inschakelt moet je altijd de eerste keer na het inschakelen de pincode gebruiken. De keren daarna vanuit standby gebruik je de vinger tenzij deze te vaak onjuist wordt geregistreerd.

Reputatie 3
Badge +1

Wacht effe.

Dat vingerafdrukgedoe werkt alleen als de telefoon in standby staat; niet wanneer je het apparaat 'smorgens aanzet.?

 

Nee, dat is een beveiliging.

U kunt snachts ook de vliegtuigmodus aanzetten zodat u niet gestoord wordt maar de tijd wel kunt zien snachts.

Reputatie 3
Badge +1

Blijkbaar versta ik iets anders onder vergrendelen dan Samsung of jullie.

Als het scherm donker wordt, werkt dat met die vingerafdruk wel om het te activeren.

Ik dacht dat het bedoeld was om de telefoon te openen nadat je hem gestart hebt. Als beveiliging.( wat heel wat logischer is !)

Het is dus alleen bedoeld om een donker geworden scherm ( time-out ) te activeren.

Niet om de telefoon te openen.

 

Het is idd bedoeld om de scherm beveiliging snel te ontgrendelen, dus zwart scherm wat je alleen zelf kunt ontgrendelen zodat anderen er niet zomaar in kunnen komen.

Bij opnieuw opstarten van uit de UIT stand of een herstart van het toestel heb je altijd de pin code nodig, en tussendoor, om de paar dagen bij mij, vraagt die er ter extra controle ook nog wel eens om.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk begint te worden voor u.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Doornekamp33

Bedankt. Nu begrijp ik het, maar het blijft raar.

Waarom de telefoon ergens halverwege zo beveiligen en niet aan het begin; bij het openen.

Groeten

Peter.

De vraag om de sim pincode kun je aan of uit zetten bij instellingen, beveiliging. Staat deze uit dan wordt er ook niet om gevraagd bij het opstarten van je mobiel.

 

De vingerafdruk registratie vindt je bij instellingen, vergrendelscherm dus.…

Maar ook bij biometrie en beveiliging vindt je terug dat er een vingerafdruk is toegevoegd.

 

 

Hallo @petersteinmeije 

Bij schermvergrendeling gaat het erom dat niet iedereen zomaar in je telefoon kan kijken als deze op standby stond. Dit staat los van de sim pincode en pukcode.

*Edit* 

De sim pincode zorgt er voor dat er geen misbruik gemaakt kan worden van je 06.

Reputatie 3
Badge +1

Weet ik

Reputatie 7
Badge +17

Blijkbaar versta ik iets anders onder vergrendelen dan Samsung of jullie.

Als het scherm donker wordt, werkt dat met die vingerafdruk wel om het te activeren.

Ik dacht dat het bedoeld was om de telefoon te openen nadat je hem gestart hebt. Als beveiliging.( wat heel wat logischer is !)

Het is dus alleen bedoeld om een donker geworden scherm ( time-out ) te activeren.

Niet om de telefoon te openen.

 

Mysterie opgelost dus. 😄 Top! Dank voor de hulp allen! 

Reageer