Beantwoord

Opladen Samsung Galaxy S6 lukt niet meer

  • 6 April 2019
  • 4 reacties
  • 1124 keer bekeken

Vanmorgen was mijn Samsung S6 leeg. Ik heb hem aan de oplader gelegd maar de afbeelding van de batterij bleef leeg. (Normaal verschijnt er een groen balkje met % hoeveel hij is opgeladen.
Na een halfuur aan de oplader gelaten opnieuw opgestart. Lukte opladeing nivo 77%.
In het gebruik kwam om de 10 seconden een popup van Gear VR service. Geprobeerd deze app te verwijderen. Is niet gelukt.
Telefoon weer aan de oplader, Boodschappen gedaan en daarna opnieuw gekeken. In het batterijte zat geen zwart pijltje dat die bezig was op te laden. Niveau is nu 30% maar krijg hem niet meer opgeladen.
Verschillende opladers en stopkontakten geprobeerd.
Hoe nu te handelen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door FransBO 9 April 2019, 17:06

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @FransBO Dat is behoorlijk vervelend en het klinkt alsof er iets mis is met je toestel: wellicht is er iets met de batterij aan de hand. Het kan ook zijn dat de ingang waar je de lader op aansluit niet goed werkt. Heb je je toestel bij ons verzekerd? Je kunt je altijd melden bij één van onze winkels, om je toestel ter reparatie aan te laten bieden.
Beste Bart, Bedankt voor je reactie. Ben inmiddels wat verder. Storing is mogelijk veroorzaakt door combi van dingen. Ik heb de aansluiting stofvrij gemaakt en doorgespoten met WD 40. Daarna kon ik weer opladen, alleen via PC, niet via netstroom adapters. Toen ging hij direct weer uit.
Nadat hij via de PC was opgeladen heb ik via een omweg de app Gear V verwijderd. Nu laadt ie ook weer op via de netstroom adapters. zonder direct uit te gaan.
Blijft iets raars maar door de combi van dingen die ik heb gedaan weet ik niet zeker wat nu de oorzaak precies is geweest. For the time being doet ie het weer.
Er is echter nog wel een ander dingetje, hoewel hij wel oplaadt via de PC, herkent mijn PC de telefoon niet.
Is wel lastig op via copy my data de info te backuppen.
Misschien heb je daar een oplossing voor.?
Reputatie 7
Badge +20
Fijn dat je in elk geval weer wat verder bent gekomen. Ik vind het erg om verder iets zinnigs te zeggen: je hebt de nodige omwegen bewandelt om iets te herstellen en ik durf je niet zeggen wat nu de oorzaak is. Dat betekent ook dat ik niet echt een idee heb waarom je telefoon niet herkent wordt door de pc. Dat was eerder wel zo, neem ik aan?
Dank opnieuw voor je reactie. Inmiddels weer wat verder. Mobiel op een andere PC geprobeerd. Met dezelfde oplaadkabel geen succes. Met een andere oplaadkabel wel. Ook eigen PC geeft met die andere oplaadkabel wel data door. Conclusie: De oude kabel van PC naar mobiel is waarschijnlijk gedeeltelijk stuk. Geeft nog wel stroom door maar geen data. Ik heb nu inmiddels een andere kabel en ga snel de data copieren voordat het weer een keer gebeurd.
Nogmaals dank voor je reactie.

Reageer