Beantwoord

Oproepen komen niet meer binnen, direct naar voicemail

  • 10 August 2018
  • 11 reacties
  • 55815 keer bekeken

Hi,
het gebeurt de laatste tijd regelmatig dat ik geen oproepen binnen krijg. Degene die mij probeert te bellen word gelijk doorgestuurd naar mijn voicemail.
Het is nu laatst ook gebeurd in een noodsituatie. Ik en mijn kring vinden dit niet zo fijn.
Weet iemand hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden ?

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Susan_ 12 August 2018, 15:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Saaarrx, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik snap heel goed dat dit niet prettig is op het moment dat je bereikbaar moet en wil zijn! Er zijn een paar dingen die we kunnen controleren hierin, alleen is het afhankelijk van je toestel op welke manier je bij die instellingen komt. Allereerst ben ik benieuwd of je dit alleen bij bepaalde nummers hebt, of elk nummer dat jou probeert te bereiken. Ben je op dat moment thuis, en heb je wel bereik? Is lastig testen, maar misschien ligt het aan de locatie.

Kan je daarnaast jouw voicemail instellingen controleren? Het lijkt me ook handig om in het toestel zelf te kijken naar vliegtuigstanden, slaapstanden en dergelijke. Dit kan een oproep ook tegenhouden. Heb je ook al je simkaart even uit het toestel gehaald, en je toestel opnieuw opgestart?

Het zou misschien ook kunnen helpen om je voicemail uit te schakelen, bel gratis met 12339 of SMS UIT naar 1233. Schakel enige tijd later voicemail weer in, door te bellen naar 12331 of SMS AAN te sms'en naar 1233.

Om nog wat dingen te kunnen controleren in ons systeem ontvang ik graag je klantnummer en 06-nummer, deze kan je toevoegen aan jouw Forum profiel en is alleen voor jou en KPN moderators zichtbaar! Het zou ook handig zijn om het type telefoon te weten, dan kunnen we gerichter zoeken.

Ik hoor graag van je om dit zo snel mogelijk te kunnen oplossen.
Hi Susan,

Helaas heb ik dit bij elk nummer en elke locatie.
Voicemailinstellingen heb ik al naar gekeken en gewijzigd maar blijf hetzelfde probleem hebben.
Ook heb ik geen vliegtuigstand of dergelijke aan wat het probleem zou kunnen zijn.
Reputatie 7
Badge +21
Wat raar! Klopt het dat het om een prepaid nummer gaat? Ik heb namelijk alleen je postcode + huisnummer gekregen, en daar vind ik één prepaid nummer op jouw naam (en een 06-nummer op een andere naam). Zou je voor de zekerheid nog je 06-nummer kunnen toevoegen aan jouw Forum profiel?

Daarnaast kan je controleren of er misschien een doorgave actief is?

Tot slot is het misschien een optie om jouw simkaart in een ander toestel te testen, om te kijken of het hierin wel werkt! Dan kunnen we bepaalde dingen gaan uitsluiten.
het klopt dat het om een prepaid nummer gaat, deze eindigt op 36.

waar moet ik deze invullen? Staat nergens een vakje voor mn nummer?
Je kunt je 06 nummer gewoon invullen op de regel 'klantnummer mobiel'. Of bij Persoonlijke opmerkingen. Beiden zijn aangemerkt met Privé en daarom alleen te zien door jezelf en de KPN moderators.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi! Helemaal goed, voordat ik instellingen ga wijzigen bij de verkeerde persoon. Ik heb een aanvraag gedaan om je voicemail even helemaal te resetten, ik kan niet een paar dingen wijzigen los van elkaar bij prepaid helaas. Zou je jouw toestel opnieuw willen opstarten, voicemail willen inschakelen en het nogmaals willen testen?
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Saaarrx_, ik heb geen reactie meer ontvangen. Heeft mijn reset van de voicemail geholpen?
hai,
ik heb alle bovenstaande stappen uitgevoerd, maar helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem.. 😞
Reputatie 7
Badge +21
Dat is niet fijn! Dan wil ik aanraden om het simkaartje in een ander toestel te proberen. Dit om na te gaan of het dan aan het simkaartje ligt of toch een achterliggende instelling. Mocht je geen ander toestel hebben waar het prepaid simkaartje in past, loop dan even langs de KPN winkel (kan het ook meteen getest worden samen!).
Heeft het toestel misschien een ''niet storen'' instelling?

Als er dan gebeld wordt gaat men direct naar voicemail. Belt hetzelfde nummer daarna meteen weer dan zal de telefoon wel overgaan.

Beste Saar,

 

Ik heb zelf een samsung A52 en ik heb het probleem 'denk ik’ op de volgende wijze opgelost

Ik ben naar instellingen gegaan. naar 'niet storen’ dan staat daar bij ‘uitzonderingen’ een optie ‘oproepen, berichten en gesprekken’  daar heb ik bij oproepen in plaats van 'geen’ de optie: ‘Alle’ aangezet. Mocht er dan op een of andere manier een ‘niet storen’ functie ergens aan staan dan worden alle oproepen uitgezonderd en krijg je alsnog de oproep.

Ik hoop dat dit voor u ook werkt. Met vriendelijke groet,

 

Daniël