Beantwoord

"Oude" foto's SD kaart niet zichtbaar in galerij nieuwe telefoon

Hoi,

Sinds gisteren een nieuwe Samsung A8 in gebruik genomen. Ik heb daarbij de bestanden die op de sd kaart van mijn S5 over gezet op een nieuwe, 128GB geheugenkaart. Dus letterlijk via de pc de oude SD gekopieerd, en die kopie op de nieuwe kaart gezet.

Op de pc kan ik prima de foto's zien. In de A8 is de map galerij wel te zien, maar alle foto's zijn "grijs". Heeft iemand een idee hoe ik die weer zichtbaar krijg?

Verneem het graag.

Grt,

Ger
icon

Beste antwoord door Gerke76 21 oktober 2018, 17:44

Hoi,
Dank voor je antwoord, Alex. Ik ben afgegaan op SD kaart problematiek die ik op verschillende fora lees: Samsung pruimt maar 2 merken kaarten: Sandisk of Samsung. Nou, ik heb vanmiddag bij de MM een Samsung kaart gehaald, zelfde bewerking op uitgevoerd, (kopie van de oude kaart rechtstreeks erop gezet) en zie daar: alles is keurig te zien. Ook worden nu de nieuw gemaakte foto's in dezelfde folder als de "oude" foto's gezet. Probleem opgelost.

Ik heb ervan geleerd: geen "B" merk kaart meer in een Samsung telefoon.

Doe er je voordeel mee!

Grt,

Ger

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Hi Gerke, welkom op het forum. De exacte oorzaak kan ik zo niet achterhalen. Mijn advies is om de SD-kaart in je telefoon te formatteren. Daarna even je telefoon aansluiten op de computer/laptop met een USB kabel en simpelweg de foto's opnieuw kopiëren naar een map op de SD-kaart.
Hoi,
Dank voor je antwoord, Alex. Ik ben afgegaan op SD kaart problematiek die ik op verschillende fora lees: Samsung pruimt maar 2 merken kaarten: Sandisk of Samsung. Nou, ik heb vanmiddag bij de MM een Samsung kaart gehaald, zelfde bewerking op uitgevoerd, (kopie van de oude kaart rechtstreeks erop gezet) en zie daar: alles is keurig te zien. Ook worden nu de nieuw gemaakte foto's in dezelfde folder als de "oude" foto's gezet. Probleem opgelost.

Ik heb ervan geleerd: geen "B" merk kaart meer in een Samsung telefoon.

Doe er je voordeel mee!

Grt,

Ger
Reputatie 7
Badge +14
Dan heb je nu een kaart met een hogere schrijfsnelheid/klasse. Dan had jij waarschijnlijk de laagste klassen, zie hieronder. Fijn in ieder geval dat alles nu goed werkt. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

Hoi Alex,

Als aanvulling op jou veronderstelling: klopt, de nieuwe kaart is U3, maar de eerste was toch een échte U1. Dus zeg het maar...

Grt,

Ger.
Reputatie 7
Badge +14
Daar zou het dan niet aan moeten liggen. Kan het verder niet verklaren maar in ieder bedankt voor de informatie, hier hebben andere klanten ook wat aan. Fijne avond.

Reageer