Beantwoord

OV-chip mobiel-app geeft niet compatibel met je apparaat melding

Reputatie 2
https://www.ov-chipkaart.nl/ovchipmobiel.htm
En als ik dan klik op Installeren kom ik uit bij de OV-chip wallet. En daar zie ik de mededeling: Deze app is niet compatibel met je apparaat.
Heeft iemand enig idee waarom ik deze app niet op mijn Huawei P7-L10 kan installeren? Heb ik eerst het drama van de RABOwallet gehad, dan nu dit weer....

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door PeterG 22 mei 2017, 17:57

Er staat wel heel subtiel dit op de site van ov-chip:
Een aantal toesteltypes met bovengenoemde specificaties werken toch nog niet goed voor OV-chip mobiel. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de Samsung Galaxy S4. Bij het installeren van OV-chip mobiel wordt vanzelf duidelijk of jouw toestel wel geschikt is.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Heb je Android 4.4 of hoger op je toestel? En een NFC-simkaart i.c.m. de NFC-manager app (van KPN).
Reputatie 2
Dat wordt 3 keer een Ja:
Android 5.1.1
NFC-simkaart van KPN
NFC-manager is geïnstalleerd.
En NFC op mijn mobiel staat aan.
Reputatie 7
Er staat wel heel subtiel dit op de site van ov-chip:
Een aantal toesteltypes met bovengenoemde specificaties werken toch nog niet goed voor OV-chip mobiel. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de Samsung Galaxy S4. Bij het installeren van OV-chip mobiel wordt vanzelf duidelijk of jouw toestel wel geschikt is.
Reputatie 7
Badge +30
Bij gerootte telefoons werkt het overigens ook niet (bij Vodafone tenminste).
Reputatie 2
Voor de volledigheid: mijn mobiel is niet geroot.
Reputatie 2
Dank voor jullie reacties. Heb net op de site gevonden: https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/hoe-weet-ik-of-mijn-mobiele-telefoon-geschikt-is-voor-ov-chip-mobiel-1.htm
Ik heb zelf KPN, maar als ik op de link van geschikte telefoons voor Vodafone klik, staat helaas mijn P7 er niet tussen.
Jammer.
Reputatie 7
Badge +15
Helaas, ik hoop dat men de app nog gaat aanpassen.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, het scherm met "ophalen OV-chip mobiel" bleef maar op mijn Samsung Galaxy S8+ staan.
Contact opgenomen met helpdesk OV-Chip mobiel, werd daarna teruggebeld door de 2e lijn. Zij zagen dat het product niet correct was weggeschreven op mijn NFC-SIM. Hij probeerde het product te verwijderen, maar dit lukte niet. Mij werd geadviseerd om een nieuwe NFC-SIM aan te vragen.
Meteen hierna Klantenservice KPN gebeld, probleem voorgelegd, en medewerker zag meteen dat ik een "verkeerde" NFC-SIM had voor OV-Chip mobiel: ik had een "v1 NFC-SIM" terwijl voor OV-Chip mobiel een "NFC-SIM v2" benodigd is (zie bijgevoegde foto).
Deze werd met opgestuurd, en na activatie meteen weer geprobeerd OV-Chip mobiel te installeren/registreren en het lukte meteen!
OV-Chip mobiel kaart werd correct weggeschreven op mijn NFC-SIM v2-kaart, en kan nu gebruik maken van OV-Chip mobiel!
Na betalen €0,01 voor check van je rekening, duurt het even dat de kaart wordt gedownload/geïnstalleerd, maar wordt uiteindelijk geïnstalleerd op je NFC-SIM...

Check welke NFC-SIM je hebt, en staat er geen "v2" op je NFC-SIM (zie foto), dan dien je een nieuwe aan te vragen bij de klantenservice van KPN.
Reputatie 4
Badge +1
Dank voor jullie reacties. Heb net op de site gevonden: https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/hoe-weet-ik-of-mijn-mobiele-telefoon-geschikt-is-voor-ov-chip-mobiel-1.htm
Ik heb zelf KPN, maar als ik op de link van geschikte telefoons voor Vodafone klik, staat helaas mijn P7 er niet tussen.
Jammer.

Als ik nu op de link hierboven klik, staat mijn P7 er ineens wél tussen. Maar helaas alleen in combi met Vodafone. Laat ik nou net KPN hebben.
Afgelopen week heb ik een mail van KPN gekregen waarin de eisen voor ov-chipmobiel staan. Mijn Huawei P7 voldoet aan al die eisen maar helaas. De app ov-wallet geeft aan dat mijn mobiel niet compatibel zou zijn...
Beste KPN en OVchipmobiel, ik ben bang dat project ov-chipmobiel een hopeloze missie is. Er zijn immers met al die verschillende mobieltjes, verschillende Android-versies, zelfs verschillende simkaarten (v1 en v2) te veel factoren waar het mis kan gaan.
Jullie kunnen naar mijn mening beter inzetten op de bankpas. Maak die geschikt als ov-kaart. Contactloze bankpassen zijn immers al uitgerust met nfc.
Reputatie 7
Jullie kunnen naar mijn mening beter inzetten op de bankpas. Maak die geschikt als ov-kaart. Contactloze bankpassen zijn immers al uitgerust met nfc. Dit lijkt me IDEAAL. Ik mijd nu de trein omdat ik dan minimaal 20 Euro erop moet hebben staan. En met een minimuminkomen is dat zonde.
Voor bus en tram is het minimum 5 Euro.
Ik zie niet waarom de bankpas wel zou gaan werken als ov chipkaart.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat zowel de fa. OV chipmobiel en de KPN proberen alles te doen om de zaak te laten mislukken.
Momenteel gaat alles net zo klungelig als 3 maanden geleden. Voor mijn gevoel is er geen enkele verbetering.
Van beide kanten komt er GEEN echt antwoord op vragen en als je ze al zo ver krijgt dat ze iets zeggen dan zijn het antwoorden die in een volgend gesprek worden ontkend, tegen gesproken of als niet relevant bestempeld. Kortom, ze kletsen allemaal uit hun nek in de hoop dat je op dondert en ze niet langer lastig valt.

Wat dat NFC gebeuren betreft;
Dat werkt uitstekend op mijn telefoon .
Contactloos betalen (via een app van mijn bank) met de telefoon werkt feilloos.
Verbindingen met andere telefoons via NFC, geen probleem.

Reageer