Vraag

ov-chip wallet geeft problemen


Ik begin het vermoeden te krijgen dat ik als pingpong bal gebruikt wordt door zowel de KPN als ov-chipmobiel en daar krijg ik eigenlijk schoon genoeg van.
Als ik de chipwallet wil installeren dan krijg ik de melding dat mijn telefoon niet geschikt is. Huawei P9
Ik heb een nfc simkaart (van KPN)
Op mijn p9 is ook NFC aanwezig.
Ik heb als eerste contact opgenomen met ov-chipmobiel. Zij wisten mij te vertellen dat KPN mijn telefoon niet heeft toegelaten Huawei P9
Vervolgens contact met de KPN gezocht.. Daar wordt mij door de callcenter mede werker verzekerd dat mij telefoon gewoon beschikbaar zou moeten zijn.
Het pingpongen kan nu beginnen.
Wederom contact met ov-chipmobiel gehad.
Zij ontkennen dit glashard. Wederom contact met de KPN gehad. zij beweren dat de fout toch echt bij ov-chipmobiel zit. omdat de P9 gewoon zou moeten werken. De callcenter medewerker had dit geverifieerd bij de technische afdeling. Dat werd mij verteld.
Dus wat doe je dan? Weer terug naar ov-chipmobiel. Ik heb hen vervolgens voor leugenaars uitgemaakt Dat resulteerde in onderstaand e-mailtje,
-------------
Geachte heer Krtbsch,
Op 24 mei nam u telefonisch contact met ons op. In dat gesprek stelde u twee vragen. U wilde weten waarom u de melding krijgt dat uw Huawei P9 niet geschikt is voor OV-chip mobiel. Daarnaast vraagt u waarom het noodzakelijk is om de OV-chip mobiel Wallet te installeren voor het gebruik van OV-chip Mobiel. Zojuist heb ik u gebeld. Helaas heb ik u niet bereikt om dit persoonlijk te bespreken. Om die reden ontvangt u hierbij mijn schriftelijke reactie.

Ik begrijp dat het vervelend is dat u van medewerkers van KPN heeft gehoord dat uw toestel geschikt is voor OV-chip mobiel, terwijl er tijdens het installatieproces iets anders vermeld wordt. Helaas blijkt dat de Huawei P9 op de lijst met toestellen staat, die bij KPN niet in aanmerking komen voor OV-chip mobiel. Ik bied u graag excuses aan voor de onjuiste informatie die daarover is verstrekt.

Het is noodzakelijk om de OV-chip mobiel Wallet te installeren omdat we via die app de OV-chipkaart op uw SIM kunnen installeren. Dat is zonder installatie van die app niet mogelijk.

Ik vertrouw erop dat u hiermee voldoende informatie heeft. Heeft u nog aanvullende vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0900-0981 (€ 0,50 per gesprek).

Met vriendelijke groet,
*** ****
Klantenservice OV-chip mobiel

------------------
Dus weer terug naar de kpn. Je raadt het al....bla bla bla bla..
Ik word heel erg moe van dergelijk gedrag en hoop dat er via dit forum wel eerlijke antwoorden komen.
Want het kan toch niet zo zijn dat er alleen maar leugenaars en onzin verkopers werken bij de kpn of ov-chipmobiel.
Als jullie willen pingpongen doe het dan in je eigen tijd en verspil mijn tijd niet aan die ongein.

Niet met vriendelijk groeten,
Ben

51 reacties

Ik heb eindelijk ontdekt waarom de ov-chip wallet problemen geeft bij installatie.

Reputatie 7
Badge +27
De conclusie die ik kan trekken uit de reactie van mijn collega's, is dat het betalen met jouw specifieke bank nog steeds issues oplevert. Je bent niet de enige met die probleem dus helaas. Er is nog geen verwachte oplosdatum bekend, dat heb ik wel meteen even nagevraagd. Het is dus toch nog afwachten 😞
Reputatie 7
Badge +27
Inmiddels heb ik bericht, maar daar kan ik nog niet zoveel mee. Daarom heb ik om extra uitleg gevraagd en ik hoop heel snel iets van mijn collega's te horen.
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb nog geen reactie ontvangen, maar weet dat ik je niet vergeten ben. Zodra ik iets hoor, laat ik het hier weten!
Reputatie 7
Badge +27
Ah, op die manier! Bedankt voor je toelichting. Ik spreek de betreffende collega nog eens aan en hoop snel meer informatie voor je te hebben.
Ik heb zelf een enkel sim kaart toestel.
Een kennis van mij heeft het dual sim toestel en hem werd hem medegedeeld dat dual sim apparaten niet overweg kunnen met ov chip wallet.
Kortom Het maakt wat problemen betreft geen ene fluit uit.
Met de volgende reactie van jou bevestig je dus mijn gevoel dat er weinig of geen aandacht is voor dit geval. ik zeg het direct jij met veel meer omwegen. Jouw citaat. (Wellicht speelt tijd, prioriteiten en geld ook een rol hier)
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb nog wel één vraag voordat ik het doorzet: in je privébericht gaf je aan dat je geen dualsim toestel hebt. In jouw laatste bericht hier, laat je weten dat het wel een dualsim toestel is. Is dat inderdaad het geval? Dan geef ik die informatie er bij door.
Reputatie 7
Badge +27
Ik denk dat je op basis van bovenstaande niet per se die conclusie kunt trekken. Wellicht speelt tijd, prioriteiten en geld ook een rol hier. Er wordt zeker nog steeds aan gewerkt, maar ik heb begrepen dat er aan meer zaken omtrent de app worden gewerkt. Maar ik vraag in ieder geval weer om een update, dus zodra ik iets weet, laat ik het je weten.
Inmiddels weer 3 weken verder en het resultaat tot op heden is 0,0
Nu zou het probleem te wijten zijn aan het feit dat de huawei p9 een dual sim apparaat is.
Vreemd in dit verhaal is dat mijn bank app voor internetbankieren hier GEEN enkel probleem heeft met dit zgn dualsim probleem..
Vreemd in dit verhaal is ook dat mijn bank app voor contactloos betalen GEEN enkel probleem heeft met dit zgn dualsim probleem..
Als een bak app in staat is om een dual sim telefoon probleemloos te laten functioneren,
Als paypall in staat is een dual sim telefoon probleemloos te laten functioneren,
dan is het voor mij een volkomen raadsel dat dit met de ov chipmobiel app onmogelijk lijkt te zijn.
Ik als leek kan derhalve niet anders concluderen dat het hele ov chipmobiel gebeuren 1 grote farce is en dat er aan evt problemen van klanten 0,0 tijd en aandacht besteed wordt.
Reputatie 7
Badge +27
Er zijn inderdaad problemen bekend met dual sim toestellen. Daar wordt wel aan gewerkt, maar vooralsnog blijft dit een issue.

@krtbsch ik heb nog niets nieuws voor je 😞. Het werkt nog niet op alle toestellen en we werken hier nog steeds aan. Excuses voor het ongemak!
Zo, inmiddels alweer 25 dagen verder sinds laatste reactie van de KPN kant.
Sinds die tijd is het nog steeds oorverdovend stil.
Na de wederom een mislukte installatie op mijn Huawei P10 Pro werd ik spontaan gebeld door Ov chipkaart. Ze wilde de installatie met me doornemen. Toen ik zei dat het een dual sim toestel is werd meteen gezegd dat het niet zou werken omdat de app daar niet mee kan omgaan. Ik moest een gewone telefoon hebben zoals een Samsung. Daarop zei ik dat Huawei in de top 3 staat van de topmerken en steeds meer toestellen van andere merken ook dual sim worden. Maar daar is blijkbaar niet over nagedacht bij OV chipkaart. Zo slecht!
Inmiddels weer 2 weken verder met als hoogtepunt de oorverdovende stilte van de KPN kant.
Ik dacht vanavond, laat ik het nog eens proberen.
Ik ga mijn ovchipkaart toevoegen aan ov-chip-wallet.
We komen bij het scherm "KAART TOEVOEGEN "
Ik druk er op en...... IK krijg de volgende melding..
Het is weer eens wat anders, maar al met al schiet het nog niet heel erg veel op.
Reputatie 7
Badge +27
Ik snap je frustratie, maar kan er vooralsnog niets aan veranderen.. De collega's die erover gaan proberen zo goed mogelijk informatie te geven en uit te vragen waar het probleem hem zit, om een oplossing te vinden. We krijgen er steeds minder vragen over, wat betekent dat het steeds beter werkt. Helaas zijn we er nog niet helemaal en daarom is het zo belangrijk om informatie te verzamelen hierover. Ik begrijp dat je daar niet op zit te wachten, maar hopelijk leidt dat tot een oplossing voor het probleem. Ik heb nog geen nieuwe reactie ontvangen, dus ik verwacht dat dit in het nieuwe jaar komt. Je ontvangt bericht van me, zodra ik meer weet!
Ik word een beetje moe van alleen maar nieuwe vragen en nietszeggende suggesties van de kant van de KPN.
Het wordt nu echt eens tijd om met ECHTE antwoorden te komen.
Jullie bieden al meer dan een half jaar een dienst aan. Daar blijken problemen mee te zijn vervolgens 3 maanden later krijgen de klanten een bericht dat de zaak opgelost is. Dit blijkt voor een aantal klanten niet het geval te zijn. Na ettelijke telefoontjes over en weer wordt er schoorvoetend toegegeven dat er toch nog problemen zijn. Wederom na een oorverdovende stilte van jullie kant zou ineens de problemen over zijn. Helaas pindakaas. Wederom een dode mus. Na installatie van de OV -chip wallet gaat de zaak fout bij het daadwerkelijk gebruik van de ideal optie. Een veiligheids waarschuwing van de bank die de app blokkeert. Wederom (of moet ik zeggen) Zoals verwacht Volgen er discussies en niets zeggende vragen en opmerkingen.

Gewoon een hele simpele vraag.
Vertel nu eens hoe het er ECHT voorstaat en houdt op met het traineren en flauwekul reacties geven.
Reputatie 7
Badge +27
Jouw gegevens waren de 21e doorgezet naar de betreffende afdeling, maar tot dusver hebben we nog geen reactie gekregen. Ik ga er voorzichtig vanuit dat dat te maken heeft met de feestdagen, wel stuur ik er even een reminder achteraan. Ik hou je op de hoogte!
Aangezien deKPN nu aangeeft dat de P9 zou moeten werken doe ik bij deze een oproep.
Zijn er Huawei p9 gebruikers met een KPN abonnement die de boel goed aan het draaien hebben?
Zoja, laat dan even een berichtje achter. Andere Huawei gebruikers mogen uiteraard ook reageren.
Reputatie 7
Badge +27
Het zou inmiddels moeten werken met de P9, dus dat is goed nieuws! Wel heel vreemd dat het nog steeds niet werkt bij jou. Daarvoor heb ik wat aanvullende vragen, wil je deze beantwoorden als reactie op mijn privébericht ? Dan help ik je er verder mee.
Reputatie 7
Badge +27
Ha @krtbsch, welkom terug! Bedankt voor je uitvoerige uitleg en screenshots, dat kunnen we meteen allemaal doorsturen naar de betreffende collega's. Toen ik in september contact met ze had, werkte de OV chip wallet nog niet op de P7, P8, P9 en P10. Ik zou bericht krijgen wanneer dat wel het geval was en voor zover ik het zie, heb ik dat nog niet gehad. Natuurlijk ga ik nog eens navraag doen hoe het ervoor staat en je hoort snel weer van me!
Als extra info hier een paar screenprints.


en de volgende 2 afbeeldingen zijn de foutmeldingen.
Hierover contact gehad met mijn bank. Reactie was duidelijk en simpel.
Fout zit in de app.

Vervolg van de soap OV chip mobiel en de KPN.

Inmiddels 2 maanden verder. Het was oorverdovend stil in die periode.
Er moet dus heel hard gewerkt zijn bij de fa KPN.
ZO hard dat ze vergeten de klanten in te lichten.

Ik heb gisteren omdat ik me verveelde geprobeerd de app voor de tigste keer te installeren.
Ojee de istallatie is gelukt. BTW waar blijft de beloofde melding van KPN dat de boel zou werken?
Ach ja natuurlijk. LOZE BELOFTES.
Waarom vergeet ik toch steeds dat jullie daar zo goed in zijn?
Ik ben eigenlijk alleen benieuwd met welk flut reactie jullie nu weer gaan komen?

Maar goed verder met de installatie. We komen steeds verder.
Aangekomen bij "kaart toevoegen"
Vervogens, Naam, geb. datum, adres, postcode, emailadres, een serie vinkjes voor de acceptatie van onleesbare voorwaarden en op te waarderen bedrag vermelden....
Nu gaat het gebeuren.
Betalen via Ideal.
Bank gekozen.
Betaaloptie internet bankieren gekozen.
Benodigde codes ingevuld.
En, en, en........................?
FOUTMELDING.
Deze hele riedel 3 keer geprobeerd. 3 keer hetzelfde resultaat.
Eigenlijk zou het ook te mooi zijn om waar te zijn.

En voordat de KPN nu met smoezen komt dat mijn toestel niet geschikt is voor internetbankieren bij mijn bank;, of dat mijn bank niet geschikt is;
Ik gebruik mijn p9 voor INTERNET BANKIEREN en ik gebruik mijn p9 bij CONTACTLOOS betalen zonder enige problemen.
O ja, ik heb jullie laatste versie van nfc chip op mijn sim kaartje.
Reputatie 4
Badge +1
Ik kon op mijn vorige mobiel (Huawei P7) niet de ov-chipmobiel installeren omdat de ov-wallet niet compatibel was. Deze week nieuwe mobiel (de Motorola Moto G5plus) gekocht en meteen de installatie van ov-chipmobiel geprobeerd. De installatie ervan verliep probleemloos!
Reputatie 7
Badge +27
Nog even een update vanuit ons, specifiek voor de Huawei toestellen. Er wordt aan gewerkt om dit werkend te krijgen in combinatie met de OV Chip wallet. Naar wat ik nu heb begrepen, worden er stappen gemaakt, maar gaat het nog wel even duren voordat er nieuwe software beschikbaar komt. Zodra dit het geval is, word ik daarover geïnformeerd. Jullie zullen het dan ook op het forum terugzien. Vooralsnog heb ik helaas geen termijn wanneer dit het geval zal zijn. Helaas nog afwachten dus!
Reputatie 7
Badge +27
Toch heb ik zo'n vermoeden dat de informatie die je toen kreeg, niet helemaal juist was. Ik heb contact gehad met de collega die er bij betrokken is, dus ik ga er vanuit dat er ook echt schot in de zaak zit. We updaten dit topic zodra we meer informatie hebben. Ik kan begrijpen dat je er niet zoveel vertrouwen in hebt, maar we doen wat we kunnen!
We zijn inmiddels 3 maanden verder en er is wat mij betreft niets veranderd.
De antwoorden van nu zijn hetzelfde als 3 maanden geleden. Het enige verschil is hooguit een andere formulering. De inhoud echter is gelijk.
Dat de technische dienst nu aan het werk gaat met mijn aangedragen probleem werd mij 3 maanden geleden ook beloofd.
De volgende 3 maanden was het oorverdovend stil.
Ik kan dus enkel concluderen dat er in die 3 maanden niets gebeurd is mbt tot de Huawei.
Verder zeg je: Een aantal, zoals Huawei, Sony en HTC leveren nog wat moeilijkheden, waar we aan werken. Het is niet van vandaag op morgen opgelost, maar we zien het positief tegemoet.

Hoe kunnen jullie aan die problemen werken als er steeds in gesprekken van jullie kant verzekerd werd dat de app "Ov-chip wallet" van OV chip mobiel is en jullie daar niets aan kunnen doen.

Reageer