Vraag

ov-chip wallet geeft problemen


Ik begin het vermoeden te krijgen dat ik als pingpong bal gebruikt wordt door zowel de KPN als ov-chipmobiel en daar krijg ik eigenlijk schoon genoeg van.
Als ik de chipwallet wil installeren dan krijg ik de melding dat mijn telefoon niet geschikt is. Huawei P9
Ik heb een nfc simkaart (van KPN)
Op mijn p9 is ook NFC aanwezig.
Ik heb als eerste contact opgenomen met ov-chipmobiel. Zij wisten mij te vertellen dat KPN mijn telefoon niet heeft toegelaten Huawei P9
Vervolgens contact met de KPN gezocht.. Daar wordt mij door de callcenter mede werker verzekerd dat mij telefoon gewoon beschikbaar zou moeten zijn.
Het pingpongen kan nu beginnen.
Wederom contact met ov-chipmobiel gehad.
Zij ontkennen dit glashard. Wederom contact met de KPN gehad. zij beweren dat de fout toch echt bij ov-chipmobiel zit. omdat de P9 gewoon zou moeten werken. De callcenter medewerker had dit geverifieerd bij de technische afdeling. Dat werd mij verteld.
Dus wat doe je dan? Weer terug naar ov-chipmobiel. Ik heb hen vervolgens voor leugenaars uitgemaakt Dat resulteerde in onderstaand e-mailtje,
-------------
Geachte heer Krtbsch,
Op 24 mei nam u telefonisch contact met ons op. In dat gesprek stelde u twee vragen. U wilde weten waarom u de melding krijgt dat uw Huawei P9 niet geschikt is voor OV-chip mobiel. Daarnaast vraagt u waarom het noodzakelijk is om de OV-chip mobiel Wallet te installeren voor het gebruik van OV-chip Mobiel. Zojuist heb ik u gebeld. Helaas heb ik u niet bereikt om dit persoonlijk te bespreken. Om die reden ontvangt u hierbij mijn schriftelijke reactie.

Ik begrijp dat het vervelend is dat u van medewerkers van KPN heeft gehoord dat uw toestel geschikt is voor OV-chip mobiel, terwijl er tijdens het installatieproces iets anders vermeld wordt. Helaas blijkt dat de Huawei P9 op de lijst met toestellen staat, die bij KPN niet in aanmerking komen voor OV-chip mobiel. Ik bied u graag excuses aan voor de onjuiste informatie die daarover is verstrekt.

Het is noodzakelijk om de OV-chip mobiel Wallet te installeren omdat we via die app de OV-chipkaart op uw SIM kunnen installeren. Dat is zonder installatie van die app niet mogelijk.

Ik vertrouw erop dat u hiermee voldoende informatie heeft. Heeft u nog aanvullende vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0900-0981 (€ 0,50 per gesprek).

Met vriendelijke groet,
*** ****
Klantenservice OV-chip mobiel

------------------
Dus weer terug naar de kpn. Je raadt het al....bla bla bla bla..
Ik word heel erg moe van dergelijk gedrag en hoop dat er via dit forum wel eerlijke antwoorden komen.
Want het kan toch niet zo zijn dat er alleen maar leugenaars en onzin verkopers werken bij de kpn of ov-chipmobiel.
Als jullie willen pingpongen doe het dan in je eigen tijd en verspil mijn tijd niet aan die ongein.

Niet met vriendelijk groeten,
Ben

51 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Nog even een update vanuit ons, specifiek voor de Huawei toestellen. Er wordt aan gewerkt om dit werkend te krijgen in combinatie met de OV Chip wallet. Naar wat ik nu heb begrepen, worden er stappen gemaakt, maar gaat het nog wel even duren voordat er nieuwe software beschikbaar komt. Zodra dit het geval is, word ik daarover geïnformeerd. Jullie zullen het dan ook op het forum terugzien. Vooralsnog heb ik helaas geen termijn wanneer dit het geval zal zijn. Helaas nog afwachten dus!
Reputatie 7
Je schiet er niks mee op maar . . .
DIT werkt altijd. En heeft bij mij de voorkeur.
Reputatie 7
Badge +27
@krtbsch en alle anderen: dank voor jullie berichten! Ik had me er nog niet erg in verdiept, maar ik lees hier dat het beter kan. De klachten geef ik intern door aan de betreffende afdeling, hopelijk heb ik dan vandaag of later deze week meer inhoudelijke informatie voor jullie hierover.
Reputatie 7
Badge +27
Ik ben nou wel benieuwd naar wat jou verteld is, naast een bak empathie! Vandaag zou ik reactie krijgen van de afdeling die zich ermee bezig houdt, maar ik heb nog niets vernomen. Morgen ben ik in de avond aan het werk, hopelijk kan ik dan een inhoudelijke terugkoppeling geven. Dan kom ik er in ieder geval op terug.
Reputatie 7
Badge +27
Dan zou ik er ook echt klaar mee zijn. Jammer dat je niet eerder naar behoren geholpen bent, ik doe in ieder geval mijn uiterste best voor je. Zoals ik begrepen heb, komt het laatste antwoord inderdaad het dichtst bij hoe het werkelijk zit. Mijn collega's hebben de P9 (en jouw gegevens) op de lijst gezet voor verder onderzoek en mijn collega laat het me weten zodra het wel mogelijk is om de P9 te gebruiken.

@iedereen Het grootste percentage toestellen moet het inmiddels gewoon kunnen gebruiken. Een aantal, zoals Huawei, Sony en HTC leveren nog wat moeilijkheden, waar we aan werken. Het is niet van vandaag op morgen opgelost, maar we zien het positief tegemoet.

Nog niet heel concreet dus, maar we weten wel iets meer. Zodra mijn collega meer nieuws heeft, belt of mailt hij me en zal ik jullie dit ook laten weten.
Reputatie 7
Badge +27
Toch heb ik zo'n vermoeden dat de informatie die je toen kreeg, niet helemaal juist was. Ik heb contact gehad met de collega die er bij betrokken is, dus ik ga er vanuit dat er ook echt schot in de zaak zit. We updaten dit topic zodra we meer informatie hebben. Ik kan begrijpen dat je er niet zoveel vertrouwen in hebt, maar we doen wat we kunnen!
Reputatie 7
Badge +27
Ha @krtbsch, welkom terug! Bedankt voor je uitvoerige uitleg en screenshots, dat kunnen we meteen allemaal doorsturen naar de betreffende collega's. Toen ik in september contact met ze had, werkte de OV chip wallet nog niet op de P7, P8, P9 en P10. Ik zou bericht krijgen wanneer dat wel het geval was en voor zover ik het zie, heb ik dat nog niet gehad. Natuurlijk ga ik nog eens navraag doen hoe het ervoor staat en je hoort snel weer van me!
Reputatie 7
Badge +27
Het zou inmiddels moeten werken met de P9, dus dat is goed nieuws! Wel heel vreemd dat het nog steeds niet werkt bij jou. Daarvoor heb ik wat aanvullende vragen, wil je deze beantwoorden als reactie op mijn privébericht ? Dan help ik je er verder mee.
Reputatie 7
Badge +27
Jouw gegevens waren de 21e doorgezet naar de betreffende afdeling, maar tot dusver hebben we nog geen reactie gekregen. Ik ga er voorzichtig vanuit dat dat te maken heeft met de feestdagen, wel stuur ik er even een reminder achteraan. Ik hou je op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +27
Ik snap je frustratie, maar kan er vooralsnog niets aan veranderen.. De collega's die erover gaan proberen zo goed mogelijk informatie te geven en uit te vragen waar het probleem hem zit, om een oplossing te vinden. We krijgen er steeds minder vragen over, wat betekent dat het steeds beter werkt. Helaas zijn we er nog niet helemaal en daarom is het zo belangrijk om informatie te verzamelen hierover. Ik begrijp dat je daar niet op zit te wachten, maar hopelijk leidt dat tot een oplossing voor het probleem. Ik heb nog geen nieuwe reactie ontvangen, dus ik verwacht dat dit in het nieuwe jaar komt. Je ontvangt bericht van me, zodra ik meer weet!
Reputatie 7
Badge +27
Er zijn inderdaad problemen bekend met dual sim toestellen. Daar wordt wel aan gewerkt, maar vooralsnog blijft dit een issue.

@krtbsch ik heb nog niets nieuws voor je 😞. Het werkt nog niet op alle toestellen en we werken hier nog steeds aan. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 7
Badge +27
Ik denk dat je op basis van bovenstaande niet per se die conclusie kunt trekken. Wellicht speelt tijd, prioriteiten en geld ook een rol hier. Er wordt zeker nog steeds aan gewerkt, maar ik heb begrepen dat er aan meer zaken omtrent de app worden gewerkt. Maar ik vraag in ieder geval weer om een update, dus zodra ik iets weet, laat ik het je weten.
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb nog wel één vraag voordat ik het doorzet: in je privébericht gaf je aan dat je geen dualsim toestel hebt. In jouw laatste bericht hier, laat je weten dat het wel een dualsim toestel is. Is dat inderdaad het geval? Dan geef ik die informatie er bij door.
Reputatie 7
Badge +27
Ah, op die manier! Bedankt voor je toelichting. Ik spreek de betreffende collega nog eens aan en hoop snel meer informatie voor je te hebben.
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb nog geen reactie ontvangen, maar weet dat ik je niet vergeten ben. Zodra ik iets hoor, laat ik het hier weten!
Reputatie 7
Badge +27
Inmiddels heb ik bericht, maar daar kan ik nog niet zoveel mee. Daarom heb ik om extra uitleg gevraagd en ik hoop heel snel iets van mijn collega's te horen.
Reputatie 7
Badge +27
De conclusie die ik kan trekken uit de reactie van mijn collega's, is dat het betalen met jouw specifieke bank nog steeds issues oplevert. Je bent niet de enige met die probleem dus helaas. Er is nog geen verwachte oplosdatum bekend, dat heb ik wel meteen even nagevraagd. Het is dus toch nog afwachten 😞
Reputatie 7
Badge +23
Hoi krtbsch, Katana en henklrb.
Ik zie dat er al heel wat gezegd is door anderen. Het verloopt helaas niet helemaal vlekkeloos en daarom is de aanmelding voor KPN, Simyo en Telfort stilgelegd in overleg met OV Chipkaart. Wanneer dit weer open wordt gezet is afhankelijk van wanneer het goed functioneert en ik hoop dat dat snel is. @henklrb, mijn vermoeden is dat daar de problemen met het koppelen ook inzitten en niet zozeer in de simkaart zelf.
Doorgaans zijn bijna alle Android toestellen die niet ouder dan 3 jaar zijn geschikt. De P9 is geschikt hiervoor @krtbsch, maar ook hierbij geldt dat het aanmeldingsproces niet goed verloopt en dat daardoor problemen zijn. Ik hoop jullie allen snel een update te kunnen geven over wanneer we weer verder gaan. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 7
Gisteren stond in de krant (Telegraaf) dat de ov-chip smartphone app teveel problemen geeft i.c.m. KPN gerelateerde providers. Men heeft voor die groep het systeem uitgezet. Alleen Vodafone abonnees kunnen momenteel op het ov inchecken met hun mobiel.
http://www.telegraaf.nl/digitaal/28276844/__Uitchecken_met_mobiel_stagneert__.html

Volgens ov-chipkaart.nl staat er op https://www.ov-chipmobiel.nl/ meer info. Maar die site lijkt niet te bestaan....
Reputatie 7
Ah, thanks, @henklbr. Die link werkt wel:D. Mijn link (ook geprobeerd?) heb ik n.b. via ov-chip.nl (hier) en die is dood:S:(.
Via jouw link is ook te lezen dat het momenteel allleen voor Vodafone-abonnees werkt.
Reputatie 7
Eén ding is i.i.g. simpel en helder:
Het werkt momenteel niet voor KPN, Telfort, Simpel en Yes Telecom. En overigen.

Wel Vodafone, maar ook niet probleemloos.
Reputatie 7
Van de site van ov-chip:
Heb je een telefoonabonnement van KPN, Telfort, Simyo of Yes Telecom? Check of je de NFC Manager-app al succesvol hebt geïnstalleerd. Lukt dit niet? Neem contact op met de klantenservice van KPN. Is het installeren van de NFC Manager-app gelukt, maar kun je de installatie van de OV-chip wallet niet afronden? Neem dan contact op met Klantenservice OV-chip mobiel. Als je een andere telefoonprovider dan KPN, Telfort, Simyo of Yes Telecom hebt, kun je de OV-chip wallet niet installeren.(bron)
faq ov-mobiel (wallet)
Reputatie 7
Badge +30
Mwa, bij Vodafone abonnees gaat het ook totaal niet vlekkeloos.
Reputatie 7
Badge +30
Waarschijnlijk zijn die niet zichtbaar vanwege root of andere modificaties op je apparaat. Als je de APK los download werkt t waarschijnlijk wel
Hier precies hetzelfde. E-mail gekregen. Even zien: vereisten. Telefoon met Android 4.4 of hoger: OnePlus 3T met Android 7.1... OK! Abonnement van KPN... OK! KPN SIM met NFC... Versie 2 zelfs. OK! Telefoon met NFC... OK! iDeal aanwezig... OK!

Eerst dus maar even op de telefoon naar de Google Store om de gewenste apps OV-chip Wallet en KPN NFC Manager te installeren. Hé, niet te vinden! Op de PC dan maar. Deze app is niet compatibel met de OnePlus 3T... Pardon!? Daar staat niets over in de e-mail! Zijn de apps niet compatibel met de OnePlus? Waar kan ik dat vinden? En waarom niet eigenlijk?

Drie maander geleden werkte het niet, en na al die tijd werkt het nog steeds niet. Zeer teleurstellend allemaal en slechte reclame voor KPN.

Reageer