pas op.. Nexus 5 niet leverbaar

• 1 juli 2014
  • 6 reacties
  • 1364 keer bekeken

Goedemorgen allen,

Op 17 juni heb ik mijn contract verlengd en hierbij een Nexus 5 gekozen. Het zou een paar dagen duren voordat deze er zou zijn. Na een week nog niets te hebben gehoord maar even gebeld. Contract was op 19 juni geannuleerd omdat de telefoon niet meer leverbaar is!? Buiten het feit dat het handig is dat je een bericht krijgt als je contract geannuleerd wordt, is het nog vreemder dat op de site van de KPN steeds opnieuw de Nexus 5 wordt aangevuld. Vorige week waren er nog 5, 1 dag later waren ze niet meer op voorraad. Gisteren waren er ineens weer 6 en op het moment van schrijven zijn ze weer op.

Na een telefoontje gisteren vertelde de medewerker dat ze inderdaad niet op voorraad zijn (op de site waren er toen nog 3) en probeerde mij een andere telefoon te verkopen.

Denk dus dat dit ook de tacktiek van KPN op het moment is. Net doen of je telefoon op voorraad is en dan vervolgens proberen een andere telefoon te verkopen....

Erg jammer...

6 reacties

Even een update, er zijn er weer 4 op voorraad http://mobiel.kpn.com/bestellen/nexus-5-4g-rood (Die zijn er niet natuurlijk) Goed bezig KPN

Reputatie 7
Badge +27
Beste centralperk,

Jammer dat dit zo gegaan is! Sinds een aantal dagen is bij ons bekend dat de zwarte nexus 5 uitgefaseerd wordt en niet meer in het assortiment terugkomt. De rode is echter op dit moment wel voorradig. 

Betreft het in jouw geval de rode of de zwarte variant? Je mag me dit evt. ook in een privé bericht sturen als je daarbij je 06-nummer, postcode en huisnummer wilt vermelden. Dan kan ik ook direct je gegevens inzien. 

Beste Marcia,

Bedankt voor uw antwoord, maar de rode is ook niet voorraadig, Omdat de zwarte er niet meer was, heb ik gevraagd om de rode,  maar die was er vorige week niet en toen ik gisteren zag dat er weer voorraad was, heb ik gebeld en zeiden ze dat die er niet is en dat de website niet klopt. Ook in de kpn winkel stond in het systeem dat die telefoon er niet meer is.

Als u nu zegt dat hij wel voorradig is, dan gaat er bij jullie iets goed mis.

Reputatie 7
Badge +27
Je zal dit toestel inderdaad niet telefonisch kunnen regelen, omdat dit een web-only toestel is. De rode is dus echter wel verkrijgbaar online. 

Dat betekent dat je deze wel gewoon online moet kunnen bestellen, maar dat je deze niet via de klantenservice of in de winkel kunt bestellen. 

En daar ben ik nu al 2 weken mee bezig en niemand (bahalve u ) weet dat bij de KPN. Als je deze niet in de winkel kunt bestellen, hoe is het dan mogelijk dat ik op 17 juni mijn contract verleng in de KPN winkel en daarbij € 244 betaal voor de Nexus 5 terwijl ik die daar niet eens kan kopen.  Dat moet daar toch ook bekend zijn? Hoe kun je nu geld innen voor iets dat je helemaal niet kunt leveren!?

Reputatie 7
Badge +27
Het is inderdaad jammer dat niemand jou daar juist over heeft kunnen informeren. Wellicht is dit per abuis aan de aandacht ontsnapt. Zou je mij in een privé bericht je 06-nummer, postcode + huisnummer willen sturen? Dan wil ik graag voor je kijken waar het mis is gegaan. Kan je me daarin ook laten weten in welke winkel je dat hebt geregeld en of je dat bedrag al wel terug hebt gekregen? Bedankt!

Reageer