Beantwoord

Pixel 5 5G compatibiliteit

  • 7 October 2020
  • 55 reacties
  • 3145 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

Een vraag. Ik ben voornemens om de Pixel 5 aan te schaffen. Deze bied 5G ondersteuning. Echter word deze niet officieel door KPN verkocht. Zal deze telefoon wel verbinding maken met het 5G netwerk van KPN? 

 

Hoor het graag!

 

met vriendelijke groet,

 

Jeroen Borsboom

icon

Beste antwoord door Borssie 19 May 2021, 10:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Ik zou niet weten waarom dit niet het geval zou zijn. Als de simkaart, abbonement en telefoon geschikt zijn zou het moeten werken. Ik kan het niet bevestigen dus hou daar rekening mee.

Waarom is 5g nu zo belangrijk, echt 5g is nu nog niet beschikbaar. Voor de snelheid lijkt het huidige 4g nog te voldoen. Ik denk dat 5g vooral voor nieuwe toepassingen handig is.

Koop vooral een telefoon die bevalt op meer dan alleen de keuze voor 5g.

Reputatie 1

Ik zou niet weten waarom dit niet het geval zou zijn. Als de simkaart, abbonement en telefoon geschikt zijn zou het moeten werken. Ik kan het niet bevestigen dus hou daar rekening mee.

Waarom is 5g nu zo belangrijk, echt 5g is nu nog niet beschikbaar. Voor de snelheid lijkt het huidige 4g nog te voldoen. Ik denk dat 5g vooral voor nieuwe toepassingen handig is.

Koop vooral een telefoon die bevalt op meer dan alleen de keuze voor 5g.

Hoi Jeroen,

 

Ben het helemaal met je eens hoor. 5G is nog niet eens volledig toepasbaar, maar wil graag een langere tijd doen met deze telefoon. Ik heb zelf nu de Pixel 4XL en deze ondersteunt bijv ook voLTE af fabriek, echter word deze functie niet ondersteund op mijn telefoon door KPN, omdat deze niet door KPN verkocht word…..

 

Vandaar bovenstaande vraag!

 

 

Snap ik. Tja nogmaals kan je bij KPN ook sim only kopen en daar zit dan ook 5g op. Als het toestel het ondersteunen zal, moet het toch wel goedkomen. Wordt deze wel in Nederland verkocht of koop je hem via Amerikaanse sites bijvoorbeeld in?

Reputatie 1

Snap ik. Tja nogmaals kan je bij KPN ook sim only kopen en daar zit dan ook 5g op. Als het toestel het ondersteunen zal, moet het toch wel goedkomen. Wordt deze wel in Nederland verkocht of koop je hem via Amerikaanse sites bijvoorbeeld in?

 

ja op dit moment heb ik ook Sim only van KPN. Ik haal de Pixel 5 via Duitsland. mijn familie woont daar en gaat deze doorsturen :) 

Soms werken andere telefoon buiten Europa met andere frequenties en dergelijke. Nogmaals ik zie geen problemen maar ik ben ook niet DE expert op dit gebied. Ook over enkele jaren zie ik nog niet de voordelen van 5G op een mobiele telefoon voor de consument. Maar ja wie ben ik.

Reputatie 7
Badge +19

Bedankt voor je vraag @Borssie. Met KPN Mobiel ben je klaar voor de toekomst, nu 5G beschikbaar is in Nederland. Want onze oude én nieuwe mobiele abonnementen zijn klaar voor 5G! Om gebruik te kunnen maken van ons 5G-netwerk, heb je wel een toestel nodig dat 5G kan ontvangen. Het maakt voor 5G niet uit of je het toestel via KPN koopt of niet.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb een Pixel 5 maar krijg geen 5G verbinding met KPN. 

Voorkeursnetwerk is 5G, dus dat zou goed moeten zijn. Ook rondje Nederland, nergens 5G met mijn telefoon.

Moet er bij KPN nog iets aangezet worden?

gr,

Jeroen

Reputatie 1

Ik heb een Pixel 5 maar krijg geen 5G verbinding met KPN. 

Voorkeursnetwerk is 5G, dus dat zou goed moeten zijn. Ook rondje Nederland, nergens 5G met mijn telefoon.

Moet er bij KPN nog iets aangezet worden?

gr,

Jeroen

Kijk, en daar ben ik dus ook heel benieuwd naar! 

 

Reputatie 1

Bedankt voor je vraag @Borssie. Met KPN Mobiel ben je klaar voor de toekomst, nu 5G beschikbaar is in Nederland. Want onze oude én nieuwe mobiele abonnementen zijn klaar voor 5G! Om gebruik te kunnen maken van ons 5G-netwerk, heb je wel een toestel nodig dat 5G kan ontvangen. Het maakt voor 5G niet uit of je het toestel via KPN koopt of niet.

Kan mijn "beantwoorde" vraag ook weer ongedaan worden gemaakt? 

Zoals @jeroenkl al hierboven al zei, 5G is dus schijnbaar (nog) niet beschikbaar voor de Pixel 5.…

 

@jeroenkl

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb een Pixel 5 maar krijg geen 5G verbinding met KPN. 

Voorkeursnetwerk is 5G, dus dat zou goed moeten zijn. Ook rondje Nederland, nergens 5G met mijn telefoon.

Moet er bij KPN nog iets aangezet worden?

gr,

Jeroen

Blijkt dat ook KPN nog geen echt 5G aanbiedt en dus de telefoon Pixel 5 hier goed op aangeeft dat het dus GEEN 5G is maar eigenlijk 4G++ (of wat ze liever willen roepen: half 5G...)

Ik haal ping van 19ms, 267Mbps down en 62.3Mbps upload, niet slecht!! 
 

Hoi,

Ik heb ook de pixel 5 5g gekocht, en ook bij mij werkt het 5g netwerk van kpn niet terwijl het hier in Eindhoven wel beschikbaar is. Krijg maar maximaal 100mb/s download.

Mvg

Technisch gezien zou het geen probleem moeten zijn. De Pixel 5 ondersteunt de 5G frequenties die KPN gebruikt.

Dit is dus wederom een zelfde miskleun als volte bellen en wifi bellen. 

Ik heb een toestel van één der grootmachten de pixel 2xl. Hierop werkt volte niet en liegt men ons al jaren een berg stront voor dat die ondersteuning in de toekomst komt.

Ik wilde de pixel 5 halen vandaag nu ben ik erg blij dat ik op dit topic gekomen ben!

 

Het joekelt hier van de steekpenningen en vakantiereizen voor operators volgensmij en Samsung en Apple betalen het meeste zo lijkt.

 

Reputatie 3
Badge +1

Op mijn pixel 5 de code ingevoerd: *#*#4636#*#* 

Je kan dan zien of ‘NR’ (is 5G) door KPN voor je Pixel 5 is geactiveerd.

Dat is NIET het geval, dus KPN moet dit toestel nog ‘vrijgeven’ voor 5G gebruik.

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor je vraag @Borssie. Met KPN Mobiel ben je klaar voor de toekomst, nu 5G beschikbaar is in Nederland. Want onze oude én nieuwe mobiele abonnementen zijn klaar voor 5G! Om gebruik te kunnen maken van ons 5G-netwerk, heb je wel een toestel nodig dat 5G kan ontvangen. Het maakt voor 5G niet uit of je het toestel via KPN koopt of niet.

Ik ben klaar voor de toekomst maar KPN kennelijk nog niet.

KPN, zet ff Pixel 5 in je 5G lijst!

Op mijn pixel 5 de code ingevoerd: *#*#4636#*#* 

Je kan dan zien of ‘NR’ (is 5G) door KPN voor je Pixel 5 is geactiveerd.

Dat is NIET het geval, dus KPN moet dit toestel nog ‘vrijgeven’ voor 5G gebruik.

Bedankt voor het uitzoeken! Zou fijn zijn als KPN snel schakelt.

Badge

Het is inderdaad wel jammer dat er geadverteerd wordt met we ondersteunen 5G voor alle toestellen.
Maar puntje bij paaltje blijkt het dan toch niet aan te staan.

Reputatie 1

Oeps, iets te snel op "vraag beantwoord" geklikt, kan dit weer ongedaan gemaakt worden? 

Reputatie 1

Ik begrijp dat het “probleem”bij Google ligt en zij softwarematig in landen waarbij de Pixel niet geintroduceerd is, zij de 5G functionaliteit uitschakelen. Hopelijk zal Google dit beleid aanpassen waardoor het voor ons Pixel 5 gebruikers in de toekomst mogelijk is om daadwerkelijk 5G te gaan gebruiken….

 

 

Vanmorgen klantenservice aan de telefoon gehad. Daar zeiden ze dat KPN alle telefoons die 5g ready zijn ondersteunen.

Zijn er inmiddels al pixel 5 gebruikers die 5g hebben?

Reputatie 1

Vanmorgen klantenservice aan de telefoon gehad. Daar zeiden ze dat KPN alle telefoons die 5g ready zijn ondersteunen.

Zijn er inmiddels al pixel 5 gebruikers die 5g hebben?

 

Hannez,

 

Nope helaas niet. Volgens mijn informatie heeft Google softwarematig alle telefoons buiten de landen waar de telefoon officieel verkocht word, afgesloten van 5G ontvangst.... Ik mag echt hopen dat Google hier wat mee gaat doen.…

 

Correct me if I'm wrong

Bedankt voor je antwoord Borssie. 

Pixel 5 lijkt een fijne telefoon op papier maar ik wacht nog maar even met de aanschaf.

Reputatie 1

Ik vind het ongelooflijk dat Google hiermee weg komt. Is dit niet in strijd met de EU regelgeving omtrent de interne markt?

Reputatie 1

Zojuist contact gehad met kpn en kreeg dit antwoord:

“Het toestel wordt nu nog niet ondersteunt. De verwachting is dat in het voorjaar ook de google pixel 5 gebruik kan maken van 5g”

Reputatie 1

Zojuist contact gehad met kpn en kreeg dit antwoord:

“Het toestel wordt nu nog niet ondersteunt. De verwachting is dat in het voorjaar ook de google pixel 5 gebruik kan maken van 5g”

 

Wat goed om te horen! :D Niet dat 4G voor mij te langzaam is, maar vooral vanwege het toekomst proof zijn van de Pixel 5!