Vraag

Pixel5 esim en 5G activatie

  • 29 October 2020
  • 16 reacties
  • 378 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Beste KPN,

 

Ik heb 2 vragen:

1: wanneer activeert KPN de Pixel5 telefoons zodat ze gebruik kunnen maken van het KPN 5G netwerk?

Op dit moment is dit toestel voor KPN 5G geblokkeerd voor 5G, bij andere providers werkt het wel

 

2: wanneer kan ik als consument voor mijn bestaande abonnement een esim aanvragen?

 

groet en dank,

 

Jeroen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Ik ben ook benieuwd!

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @jeroenkl, bedankt voor je bericht.

Op de eerste vraag durf ik je zo geen antwoord te geven. Google is een bedrijf dat zijn toestellen nog niet beschikbaar heeft gesteld voor de Nederlandse markt. De Google Pixel toestellen zijn vooralsnog alleen te verkrijgen via onafhankelijke winkels. De toestellen die ze uitbrengen zijn theoretisch vaak wel geschikt voor de meest moderne technieken zoals VoLTE, VoWiFi en ook 5G, maar om die techniek werkend te krijgen is pér provider een wijziging van de instellingen nodig, en aansluitend een test-proces om te verifiëren of alles ook goed werkt. We hopen dat dit in de toekomst natuurlijk zal veranderen

Op de tweede vraag kan ik antwoord geven: e-sim bij KPN is vanaf vandaag beschikbaar. Zie het forum topic voor meer informatie.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo @jeroenkl, bedankt voor je bericht.

Op de eerste vraag durf ik je zo geen antwoord te geven. Google is een bedrijf dat zijn toestellen nog niet beschikbaar heeft gesteld voor de Nederlandse markt. De Google Pixel toestellen zijn vooralsnog alleen te verkrijgen via onafhankelijke winkels. De toestellen die ze uitbrengen zijn theoretisch vaak wel geschikt voor de meest moderne technieken zoals VoLTE, VoWiFi en ook 5G, maar om die techniek werkend te krijgen is pér provider een wijziging van de instellingen nodig, en aansluitend een test-proces om te verifiëren of alles ook goed werkt. We hopen dat dit in de toekomst natuurlijk zal veranderen

Op de tweede vraag kan ik antwoord geven: e-sim bij KPN is vanaf vandaag beschikbaar. Zie het forum topic voor meer informatie.

Dank je voor je antwoord.

Dus alle winkels die een Pixel5 in combinatie met een KPN abonnement kopen, worden nog even vals voorgelicht.

E-sim is welleswaar vandaag beschikbaar maar NIET voor de Pixel5. 

Hoe kan dat nou?

Reputatie 7

E-sim is welleswaar vandaag beschikbaar maar NIET voor de Pixel5. 

Waar lees je dat e-sim niet beschikbaar is voor de Pixel 5?

Reputatie 3
Badge +1

E-sim is welleswaar vandaag beschikbaar maar NIET voor de Pixel5. 

Waar lees je dat e-sim niet beschikbaar is voor de Pixel 5?

Op de KPN e-sim site: ‘deze toestellen zijn geschikt voor e-sim’.. 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm

Inmiddels (net gecheckt) lukt het nu voor de Pixel5 via de KPNapp (niet op de site) een e-sim aan te vragen!

Reputatie 7

E-sim is welleswaar vandaag beschikbaar maar NIET voor de Pixel5. 

Waar lees je dat e-sim niet beschikbaar is voor de Pixel 5?

Op de KPN e-sim site: ‘deze toestellen zijn geschikt voor e-sim’.. 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm

Maar daar staat toch nergens dat e-sim niet beschikbaar zou zijn voor de Pixel5?

Plaats anders eens een screenshot van de tekst waaruit dat zou blijken.

Reputatie 3
Badge +1

E-sim is welleswaar vandaag beschikbaar maar NIET voor de Pixel5. 

Waar lees je dat e-sim niet beschikbaar is voor de Pixel 5?

Op de KPN e-sim site: ‘deze toestellen zijn geschikt voor e-sim’.. 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm

Maar daar staat toch nergens dat e-sim niet beschikbaar zou zijn voor de Pixel5?

Plaats anders eens een screenshot van de tekst waaruit dat zou blijken.

Grapjas, staat heel helder en expliciet genoemd welke geschikt zijn. Of verwacht je dan dat ze honderden andere toestellen noemen die niet geschikt zijn?

kansloze discussie

Reputatie 7

Grapjas, staat heel helder en expliciet genoemd welke geschikt zijn.

Nee, dat staat er echt niet, goed lezen en je zult zien waar je de mist in gaat.

Reputatie 3
Badge +1

 

Reputatie 7

En daar staat dus niet dat de Pixel 5 niet ondersteund zou worden.

Je moet natuurlijk wel de hele zin lezen en niet alleen het stukje dat je wil lezen.

Het laatste deel van de tekst heeft wat dat betreft meerzeggend maar ook staat niet dat de Pixel 5 geen e-sim ondersteunt, daar staat alleen niet dat de Pixel 5 wel e-sim ondersteunt. Waarschijnlijk noemt KPN de Pixel5 daar niet omdat deze officieel nog niet op de Nederlandse markt beschikbaar is. (Bron)

Reputatie 3
Badge +1

En daar staat dus niet dat de Pixel 5 niet ondersteund zou worden.

Je moet natuurlijk wel de hele zin lezen en niet alleen het stukje dat je wil lezen.

Het laatste deel van de tekst heeft wat dat betreft meerzeggend maar ook staat niet dat de Pixel 5 geen e-sim ondersteunt, daar staat alleen niet dat de Pixel 5 wel e-sim ondersteunt. Waarschijnlijk noemt KPN de Pixel5 daar niet omdat deze officieel nog niet op de Nederlandse markt beschikbaar is. (Bron)

Ik weet even niet wat je nou wil. Het screenshot is exact wat er staat. Prima wat jij vindt. 

Blijkt wel dat het op meerdere manieren gelezen kan worden, dus als dat zo is had KPN het anders kunnen formulieren. Is dit voldoende om deze zinloze discussie te stoppen?

Ik heb liever dat 5G aangezet gaat worden voor ook dit toestel.

Reputatie 7

Blijkt wel dat het op meerdere manieren gelezen kan worden, dus als dat zo is had KPN het anders kunnen formulieren.

Nee, taalkundig kan je die tekst maar op één manier lezen en de conclusie moet dan anders zijn dan de door jouw getrokken conclusie…

E-sim is welleswaar vandaag beschikbaar maar NIET voor de Pixel5. 

 

E-sim is dus wel beschikbaar voor de Pixel 5, sterker nog, e-sim is beschikbaar voor elke telefoon die e-sim ondersteunt.

 

P.S. Is je overigens opgevallen dat ook de iPhone 12 niet genoemd wordt in die tekst?

Dit is nu echt weer zo'n KPN dingetje. Er wordt een tekst opgesteld en die door vele mensen geaccordeerd moet worden waardoor het weken duurt om deze actief te krijgen. En in die weken verandert de wereld en dat zie je dan niet terug in de tekst. :confounded:

Reputatie 3
Badge +1

Blijkt wel dat het op meerdere manieren gelezen kan worden, dus als dat zo is had KPN het anders kunnen formulieren.

Nee, taalkundig kan je die tekst maar op één manier lezen en de conclusie moet dan anders zijn dan de door jouw getrokken conclusie…

E-sim is welleswaar vandaag beschikbaar maar NIET voor de Pixel5. 

 

E-sim is dus wel beschikbaar voor de Pixel 5, sterker nog, e-sim is beschikbaar voor elke telefoon die e-sim ondersteunt.

 

P.S. Is je overigens opgevallen dat ook de iPhone 12 niet genoemd wordt in die tekst?

Dit is nu echt weer zo'n KPN dingetje. Er wordt een tekst opgesteld en die door vele mensen geaccordeerd moet worden waardoor het weken duurt om deze actief te krijgen. En in die weken verandert de wereld en dat zie je dan niet terug in de tekst. :confounded:

Dank je voor je heldere ietwat gedreven uitleg. Duidelijk voor iedereen.

Klaar nu?

Reputatie 7

Klaar nu?

Ik hoop dat de boodschap voor KPN duidelijk is en dat we binnenkort een gecorrigeerde tekst zullen zien.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb intern een melding gemaakt dat het lijstje met toestellen waarop e-sim beschikbaar is, niet up-to-date is. Mijn excuses voor de verwarring.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb zojuist terugkoppeling ontvangen dat de webpagina over e-sim is aangepast. De nieuwere toestellen zijn nu opgenomen in de FAQ.