Beantwoord

Probleem met Sony Xperia 1 wifi

  • 11 September 2019
  • 5 reacties
  • 424 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een nieuwe Sony Xperia 1 . Nu wil ik mijn nieuwe mobiel aanmelden op het thuisnetwerk. Als ik het WPA wachtwoord invoer wat op het modem staat, zegt de Xperia 1 dat er een authenticatie fout is. Aan mijn Xperia V10 modem heb ik een WiFi versterker gezet omdat ik in de rest van huis geen WiFi had. Ook op zolder staat zo'n versterker. Hij wil geen verbinding maken. Ik heb een ander modem geprobeerd en dat mocht ook niet baten Factoryreset helpt ook niet . Het vreemde is dat de telefoon wel verbinding maakte in de kpn winkel en op mijn werkplek met ons interne netwerk. Ook bij de Rabobank pakte het toestel het signaal op. Nu zul je denken dat het aan het WiFi netwerk thuis ligt maar het vreemde is dat andere android apparatuur en mijn laptop gewoon verbonden zijn.
Wie weet wat er gaande is?

Gr
René
icon

Beste antwoord door Rene ener 15 September 2019, 16:50

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Rene ener. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je geen wifi verbinding kan maken met jouw nieuwe smartphone. Heb je al geprobeerd om het wifi netwerk handmatig toevoegen aan de lijst met beschikbare ‎Wi-Fi -netwerken?

Tik op 'Instellingen', daarna op 'Netwerk en internet' en kies voor wifi. Blader omlaag en tik op Netwerk toevoegen.Voer jouw Netwerknaam-gegevens in. Tik op het veld Beveiliging om een beveiligingstype te selecteren.Voer indien nodig een wachtwoord in.

Mocht dit ook niet werken, dan kan je proberen om d.m.v. de WPS knop jouw smartphone te verbinden met de ExperiaBox. Je zal als eerste de WPS-functie op de ExperiaBox moeten inschakelen. De v10a heeft één knop voor het aan/uitzetten van de wifi en de WPS functie. Wanneer je deze knop 2 seconden ingedrukt houdt wordt de WPS functie ingeschakeld voor een periode van 2 minuten.


In deze 2 minuten ga je op jouw toestel ga je naar Instellingen > Netwerk en internet > Wi-Fi . Schakel ‎Wi-Fi in als dat nog niet het geval is. Tik op Wifi-voorkeuren > Geavanceerd > WPS-knop.

Laat je mij weten of het gelukt is?
Dank je, probleem is inmiddels opgelost.
Reputatie 7
Badge +21
Ah oke, dat is goed om te lezen. Hoe heb je het probleem uiteindelijk kunnen verhelpen?
Ik heb het wachtwoord kunnen achterhalen van de versterker en deze ingevoerd.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor jou reactie. Fijn dat het nu werkt. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer