Beantwoord

Probleem Samsung S7 en KPN Itv app, wifi

• 12 juli 2018
  • 9 reacties
  • 1844 keer bekeken

Hallo,

Ik heb al een tijdje problemen met wegvallende wifi op mijn Samsung S7, er staat dan een uitroepteken bij mijn wifi verbinding(mogelijk geen internetverbinding) . Uitzetten van de wifi en weer inschakelen helpt meestal wel maar is van korte duur.
Mijn iTV app wil ook niet laden terwijl ik wel gewoon wifi heb, maar krijg dan de volgende meding "Sorry, Er is iets fout gegaan bij het laden van de app (Internal-72). Laden van de app duurt ook meestal 5x zo lang als bv mijn samsung Xcover4 werktelefoon. Het vreemde is dat de ziggo app wel snel reageert en ik meteen kan kijken. Het vorige advies was om de itv app te verwijderen en nieuw te installeren maar dat heeft niet veel geholpen.
Ook wel vaker problemen gehad met de google store, de updates gingen moeizaam.

Hoe gaat het bv met garantie bv binnen de 2jr
icon

Beste antwoord door ToWe 16 augustus 2018, 15:50

Ik heb nog contact gehad via Messenger met de Samsung helpdesk, heb nog vanalles moeten controleren. Ook een factory reset, dus met de knoppen combinatie. Maar helaas geen verbetering.
Er werd geadviseerd om het toestel op te sturen voor controle en evt reparatie, dit heb ik gedaan. Het moederbord is voor garantie vervangen en nieuwe software geinstalleerd. En het is opgelost.....en hele snelle service, donderdag is het toestel opgehaald en zaterdag is het weer retour gekomen. Dus we zijn weer blij...
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hay ToWe, ik help graag. Wat ontzettend zuur dat je verbindingsproblemen ondervindt met je Samsung S7. Op je werktoestel (Xcover4 ) geen probemen!? Raar! Om een beter beeld te krijgen nog een aantal vragen: Welke software heb je op beide toestellen? Welk type modem heb je? Kan je op een ander modem wel een (constante) verbinding krijgen op WiFi? Ik hoor het graag 😃
Idd op mijn xcover4 geen problemen en daar heb ik android 7.0.0 als softwareversie, Op de S7 8.0.0.
Modem experia V10. Op een ander modem ook geen constante verbinding, ineens een uitroepteken bij de wifi met melding "waarschijnlijk geen internetverbinding". Terwijl op de Xcover4 de itv app ook sneller werkt en opstart. Maar zoals ik al eens gezegd heb blijft de Ziggo app wel stabiel en start ook snel op. Ook bij Ziggo geen wegvallende verbinding. Ook al diverse keren op advies de itv app verwijderd en weer geinstalleerd maar helpt niet.
Als je het over de duivel hebt, Ziggo hangt zich nu ook. "Check je internetverbinding aangezien deze op dit moment niet stabiel lijkt. Door onvoldoende bandbreedte evaar je mogelijk problemen bij het afspelen van de video-stream".
Reputatie 7
Badge +15
Verwijderen van de app en opnieuw installeren zal niet helpen! Als ik dat zo lees heb je problemen met het verbinden op een WiFi-signaal met de S7, je krijgt dan de waarschuwing ''waarschijnlijk geen internetverbinding" waardoor je ook geen iTV kunt streamen. Dit probleem doet zich niet alleen voor op onze V10 maar ook op een ander modem? Dat is erg zuur! Mogelijk een bug in de software (8.0.0.) versie van Samsung, dit zullen ze met een nieuw update moeten verhelpen. Je kunt het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen, misschien dat het helpt! Vergeet dan niet een back-up te maken van je bestanden 🙂
Ik ga het deze week proberen want de problemen blijven op de S7, Maar als ik fabrieksinstellingen terug zet gaat deze hem toch ook weer updaten naar software 8.0.0?
Reputatie 7
Badge +15
Hey ToWe, ik kan niet hard maken dat het probleem met de software te maken heeft of dat er een andere factor speelt. Het is zeker het proberen waard, heb je het al geprobeerd? Ik ben zeer benieuwd 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hoi ToWe, het is hier erg stil...Is het gelukt? Ik hoor het graag 🙂
Ik heb nog contact gehad via Messenger met de Samsung helpdesk, heb nog vanalles moeten controleren. Ook een factory reset, dus met de knoppen combinatie. Maar helaas geen verbetering.
Er werd geadviseerd om het toestel op te sturen voor controle en evt reparatie, dit heb ik gedaan. Het moederbord is voor garantie vervangen en nieuwe software geinstalleerd. En het is opgelost.....en hele snelle service, donderdag is het toestel opgehaald en zaterdag is het weer retour gekomen. Dus we zijn weer blij...
Reputatie 7
Badge +15
Hey ToWe, allereerst mijn excuses voor de late reactie, net terug van vakantie 🙂 Bedankt voor het delen van de oplossing! Wat fijn dat het zo snel verholpen is, ik kan mij erg goed voorstellen dat je nu weer een blij mens bent! 😃 Veel kijkplezier.

Reageer