Beantwoord

Problemen met ontvangen van sms

  • 14 June 2020
  • 4 reacties
  • 117 keer bekeken

Badge

Hallo, ik zit momenteel in Canada en kan sms berichten versturen, maar niet ontvangen. ik heb al gekeken naar diverse oplossingen, maar nog niets gevonden. In de instructie van KPN staat dat ik een nummer in moet vullen in het berichtencentrum, maar die regel staat niet op de telefoon. het stopt bij telefoon nummer. 

ik heb een Nokia 8 (TA-1012) 

heeft iemand misschien een andere oplossing?

Dennis

icon

Beste antwoord door Dennis46 30 June 2020, 17:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Dennis46, welkom hier. 

Ben ik nog op tijd? Helaas reageer ik wat later dan je van ons gewend bent. Maar om naar de vraag te gaan,  je kan geen sms ontvangen. Zijn dat specifiek sms'jes van een persoon? Of van iedereen? Heb je al handmatig een andere provider gekozen? Lukt het daarmee wel? 

In ieder geval wil ik nog graag eens kijken of er een blokkade staat, al verwacht ik dat niet omdat je wel kan versturen. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer, mobiel nummer en naam van de contractant? Ik hoor dan graag van je als je dat gedaan hebt, dan kijken ik mee. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het opgelost is. Ik heb namelijk geen reactie meer gezien.

Badge

Hallo Bart, sorry voor de late reactie. Het is inderdaad opgelost. Het bleek dat degene die mij sms wilde sturen een instelling in de landcode verkeerd had staan. Gek genoeg kon hij mij wel bellen, maar met sms werkt dat toch anders. Heb mijn nummer bij hem in de telefoon veranderd met een + i.p.v. de cijfers en nu werkt het wel.

Vond het wel bijzonder en had ik nog nooit meegemaakt. 

Gr. Dennis

Reputatie 7
Badge +20

Dat vind ik ook wel bijzonder ja. Dat die instelling niet uitmaakt voor het bellen, maar wel voor een sms. Maar goed, het euvel is daarmee wel opgelost. :) Bedankt nog voor de terugkoppeling. 

Mocht er nog eens iets zijn, laat het dan vooral weten.Â