Problemen met opslag telefoon (SD kaartje lijkt niet te werken of gezien te worden door de telefoon)

  • 7 June 2020
  • 8 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik zit met exact hetzelfde probleem als Guest707! 

Hoe is dit afgelopen?

Het ergste is dat zowel intern als op microsd kaart een  paar giga aan foto's/video staan, die ik niet meer zie. Voor de rest werkt alles. 

*Admin: toch nog een eigen topic voor je aangemaakt


8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@4marco Heb je exact hetzelfde probleem, oftewel onvoldoende opslag? 
Is het een idee om de telefoon eens met een kabel aan de computer te leggen en de foto's over te zetten of de foto's ergens op te slaan in de cloud zodat ze niet op de fysieke telefoon staan? 
Zodra er meer ruimte beschikbaar komt op de telefoon, zie je vanzelf de foto's weer verschijnen. 
Foto's opslaan op de cloud is sowieso aan te raden als deze foto's belangrijk voor je zijn. Hiermee voorkom je dat ze verloren gaan als de telefoon kapot gaat of misschien zelfs wel gestolen wordt. :open_mouth:

Veel succes! 

In totaal is er 14 GB van de 64 GB in gebruik en 2 GB op m’n geheugenkaartje van 16 GB, dus lijkt mij alles behalve vol?

Ik heb alles al zoveel mogelijk op een cloud staan, maar het is erg irritant als je dus geen nieuwe foto's in bijvoorbeeld whatsapp kan bekijken. Dan zie je direct een download icoon, en bij aanklikken krijg je de tekst dat het downloaden is mislukt, en dat je het interne geheugen moet loskoppelen of zoiets (melding staat er niet altijd).

Maar zonder het geheugenkaartje functioneert de mobiel helemaal niet (op gebied van foto/film/geluid), en met kaartje krijg ik bovenstaande problemen.

Reputatie 7
Badge +17

@4marco Zo te horen gebruik je een SD kaartje om het geheugen uit te breiden. Heeft whatsapp toegang om de foto's op te slaan op het SD kaartje of alleen op de telefoon zelf. Aangezien er ruim voldoende opslag beschikbaar is, zou het met de instellingen opgelost moeten kunnen worden. Het niet kunnen downloaden/verzenden van mediabestanden (foto's) wordt op de site van Whatsapp ook besproken. Wellicht wordt je daar iets wijzer van?  

De SD-kaart was bedoeld om wat foto's op te slaan die de camera maakt, om wat van het interne geheugen te besparen. Maar ook dit interne geheugen wordt continue een soort ghost-schijf. Mijn ruimte hier wordt kleiner, terwijl ik alleen nog maar de foto kan zien die ik dan net heb gemaakt. De rest is steeds ………..

 

Ik heb gisteren een nieuwe sd kaart gehaald, ook is deze geformatteerd zoals de mobiel zelf vraagt. Vervolgens zie ik de kaart bij instellingen-geheugen staan, maar iets er op zetten is onmogelijk. Ga er zelf vanuit dat de mobiel gewoon niet goed is??

Ik heb bovenstaande stukje nagelopen voor problemen met whatsapp, maar  dit staat allemaal goed. 

Helaas heb ik nu nog 1 probeerstap over, alles eraf gooien en terug naar begin.

Reputatie 7
Badge +17

Welke telefoon heb je eigenlijk @4marco? Je kunt inderdaad de telefoon eens aan de computer leggen met een kabel en alle bestanden verslepen zodat de telefoon (als het ware) leeg is. Ditzelfde geldt voor de bestanden die op het SD kaartje staan. 

Ik heb een Moto E6 plus @Lisa. Hiervoor had ik een Moto G5. Van deze G5 heb ik n back-up gemaakt en die weer op mijn E6 ingelezen. Pas later heb ik een kaartje toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +17

@4marco Dat is wel flink balen. Ik zou graag een oplossing bieden, maar helaas heb ik die niet meteen. 
Ik heb niet al te veel verstand van dit type toestel en zou je eigenlijk willen adviseren eens contact op te nemen met Motorola. 

Reageer