Vraag

Problemen met Outlook App op nieuwe telefoon: 'verbinding mailserver is verlopen'

  • 23 July 2021
  • 17 reacties
  • 1078 keer bekeken

Sinds gisteren heb ik een nieuwe telefoon, een Samsung Galaxy S21 Ultra.

Ik probeer mijn Outlook te activeren, maar dit lukt niet.

Geeft wel automatisch mijn goede account aan, maar na invoeren van de gegevens krijg ik steeds:

De verbinding met je mailserver is verlopen.

Controleer aub je mail-instellingen.

Wat moet ik doen?

Ik weet dat er problemen zijn met Outlook, want op mijn vorige telefoon de S20, kreeg ik wel alles binnen, maar kon vanuit daar niets versturen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7

Kies voor geavanceerde instellingen.

Welk poortnummer staat daar ingesteld bij de smtp server?

 

Ik heb even op mijn Huawei tablet geprobeerd om in Outlook een KPN mail account in te stellen maar ook daar is dat momenteel niet mogelijk.

Ik word behoorlijk chagrijnig van al die problemen tussen Outlook en KPN. Geen enkel probleem met het in Outlook instellen van gmail.com, outlook.com, wjb4all.nl of mijn zakelijke email account, alleen die van KPN weigert dienst. :rage:

Kies voor geavanceerde instellingen.

Welk poortnummer staat daar ingesteld bij de smtp server?

 

Ik heb even op mijn Huawei tablet geprobeerd om in Outlook een KPN mail account in te stellen maar ook daar is dat momenteel niet mogelijk.

Ik word behoorlijk chagrijnig van al die problemen tussen Outlook en KPN. Geen enkel probleem met het in Outlook instellen van gmail.com, outlook.com, wjb4all.nl of mijn zakelijke email account, alleen die van KPN weigert dienst. :rage:

Ik krijg het account er niet eens ingesteld. Maar daar wil ik 587 invoeren.

Reputatie 7

Ik krijg het account er niet eens ingesteld. Maar daar wil ik 587 invoeren.

Standaard staat daar ook poort 587 maar daarmee lukt het dus niet om mails te versturen. :rage:

Je kunt dit zelf ook zien door te kiezen voor "Geavanceerde instellingen" op het scherm nadat je gekozen hebt voor imap (of pop).

Reputatie 7
Badge +18

Poortnummers niet invullen, dan werkt het wel, dat heb ikgisteren nog getest.

Is notabene een tip die je zelf al eens heb gepost @wjb : https://forum.kpn.com/e-mail-10/verzenden-email-outlook-app-android-519563

Poortnummers niet invullen, dan werkt het wel, dat heb ikgisteren nog getest.

Is notabene een tip die je zelf al eens heb gepost @wjb : https://forum.kpn.com/e-mail-10/verzenden-email-outlook-app-android-519563

Helaas zonder poortnummers lukt het ook niet. Wat zetten jullie bij gebruikersnaam, je emailadres?

 

Reputatie 7

Poortnummers niet invullen, dan werkt het wel, dat heb ikgisteren nog getest.

Is notabene een tip die je zelf al eens heb gepost @wjb : https://forum.kpn.com/e-mail-10/verzenden-email-outlook-app-android-519563

Helaas zonder poortnummers lukt het ook niet. Wat zetten jullie bij gebruikersnaam, je emailadres?

Het lukt helemaal niet meer om een emailaccount van KPN in de Outlook app vast te leggen.

Dit issue is een langlopend issue en wordt van kwaad tot erger. Kon je tot voor kort het account nog wel vastleggen in de Outlook app maar kon je dan geen mails versturen, nu is het zelfs niet eens meer mogelijk om emailaccounts van KPN in de outlook app vast te leggen.

Het wordt hoog tijd dat KPN en Microsoft eens een afspraak gaan inplannen waarbij hun techneuten in een "war room" opgesloten worden en er pas ui mogen komen als dit probleem getackeld is. Ik weet zeker dat als ze de afspraak voor volgende week woensdag maken, we volgende donderdag eindelijk weer gewoon kunnen mailen via de Outlook app.

Ik hoop dat het snel opgelost wordt, dit is drama. :grimacing:

Reputatie 7

Ik hoop dat het snel opgelost wordt, dit is drama. :grimacing:

Dat probeer ik KPN en Microsoft al maanden duidelijk te maken maar er gebeurt werkelijk helemaal niets, noppes, nada.

Ik ben hier behoorlijk pissig over en het kan er bij mij niet in dat partijen niet even met elkaar in overleg gaan om dit zeer vervelende issue te tackelen.

Negen maanden, ja echt, negen maanden wachten we al op een oplossing.

 

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff, niet normaal. :calling:

Reputatie 7
Badge +18

Nou, ik heb het nogmaals getest, hier werkt het prima met 2 verschillende telfort.nl accounts, zonder poortnummers kan ik die helemaal instellen en daarna gebruiken.

Ook net aangemaakt worldonline.nl account geprobeerd maar dat werkt niet, kan ook zijn dat die nog niet aktief is natuurlijk.

 

Is trouwens op Android 10 en Outlook versie 4.2126.2

Reputatie 7

Nou, ik heb het nogmaals getest, hier werkt het prima met 2 verschillende telfort.nl accounts, zonder poortnummers kan ik die helemaal instellen en daarna gebruiken.

Tja, @telfort.nl accounts worden ingesteld met de servers imap.telfort.nl en smtp.telfort.nl i.p.v. imap.kpnmail.nl en smtp.kpnmail.nl. Beide smtp servers wijzen overigens naar hetzelfde IP adres maar hebben wel verschillende domeinnamen.

telfort.nl valt onder kpnxchange.com...

...terwijl kpnmail.nl onder zijn eigen domein valt.

Alleen dat zou al de oorzaak kunnen zijn waarom er vanuit outlook naar kpnmail.nl geen geldige TLS/SSL verbinding opgezet kan worden en naar telfort.nl wel.

Reputatie 7
Badge +18

Nu ook getest met een kpnmail.nl account wat al bestond, werkt i.d.d. niet met exact dezelfde instellingen.

Ik had voor die telfort.nl accounts handmatig imap.kpnmail.nl en smtp.kpnmail.nl ingevuld, vreemd dat dat dan toch werkt.

 

Reputatie 7

Ik hoop dat er een moderator van KPN meeleest en ook deze kennis door wil zetten naar de betrokken afdeling(en).

Reputatie 7
Badge +18

Ja, hopelijk hebben ze er wat aan dat het bij het telfort.nl domein  wel werkt (zij het dan zonder poortnummers).

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Fout 504 KPN-FON, welkom. 

Wat lastig dat ook jij last hebt van de problemen die momenteel met Outlook spelen. 

Zoals @wjb al heeft aangegeven is dit probleem bekend en speelt het al langer. We hebben dit intern al meerdere keren naar Microsoft doorgezet en zoals eerder al aangegeven wordt er aan gewerkt. Helaas kan ik er nu ook niet meer over zeggen. :disappointed:

Reputatie 7

@Hanna_, Ik hoop oprecht dat de kennis die je hier in dit topic hebt opgedaan ook door zult zetten naar de experts van jullie.

Ik heb ondertussen een behoorlijk beeld van waar de schoen wringt en welke work-arounds eenvoudig geïmplementeerd zouden kunnen worden maar helaas loop ik bij jullie tegen een enorme bureaucratische muur aan waar heel weinig beweging in lijkt te zitten.

Ik kan er niets aan doen @Hanna_, maar jullie laten hier als KPN zijnde toch echt een grote steek vallen. Ja, het probleem ligt bij Microsoft maar een (tijdelijke) work-around waarmee wij als klant in ieder geval geholpen zijn weigeren jullie door te voeren.

Bij mijn nieuwe telefoon (Oppo) lukte het nog prima, maar dat is meer dan een jaar geleden.
Op mijn tablet meer problemen gehad, maar geavanceerd en zonder poortnummers werkte het wel.
in elk geval met mijn Telfort account.