Beantwoord

Producten kpn-winkelvoorraad

  • 20 August 2019
  • 3 reacties
  • 1974 keer bekeken

Ik kocht een huawei 30pro en wil een bepaalde kleur, antwoord in winkel is dat die niet op voorraad zijn en niet weten of die nog komen, aanbod is dan een lichtblauwe waar ik maar mee akkoord ging.

Geef ook maar een screenprotecter zeg ik.
Sorry, die hebben we niet op voorraad en we weten niet wanneer die binnen komen is het antwoord van de overigens vriendelijke winkelmedewerker van de kpn-winkel.

3 dagen later zie ik een fout aan de onderzijde van het glas, wat dus eenfabrieksfoutje is, en ik meld dat in de kpn-winkel.
Verkoper heeft alle begrip en wil het toestel omruilen, maar komt al snel terug met de mededeling dat die niet meer op voorraad is.

Mijn vraag is dan of hij die wil bestellen bij het centrale magazijn van kpn omdat ik dit binnen 2 weken na aankoop af moet handelen volgens de voorwaarden. Helaas zegt de verkoper, dat kan niet bij kpn en we moeten afwachten of, en wanneer het juiste toestel weer binnen komt.

Dit bevreemd mij in zoverre dat ze een klant met een klacht niet kunnen helpen en ik dus gedwongen wordt om zelf naar een andere stad te gaan en daar bij een kpn- winkel te vragen of ze mij misschien kunnen helpen.

Ga je op deze manier van klacht afhandeling de klant verjagen naar de grote winkelketens?

Absoluut geen verwijt naar het winkelpersoneel, maar het voorraadsysteem moet zo ingeregeld worden dat de winkel ook aan kan geven wat ze nodig hebben voor hun voorraad, lijkt me.

Dit kost op lange termijn klantverlies is mijn indruk.
icon

Beste antwoord door Bart_ 22 August 2019, 14:12

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @RinyM Als eerste is het enorm jammer dat je nieuwe telefoon al zo snel defect is geraakt. Als een toestel binnen 2 weken na aankoop defect raakt -buiten je schuld om uiteraard- kan het inderdaad worden omgeruild voor een ander exemplaar. Dat is bij jou ook het geval en ik hoop van harte dat dit inmiddels al is geregeld. Je hebt je binnen deze termijn gemeld, dus ik ga er vanuit dat het in orde komt als het dat nog niet is.

Nu ben je inderdaad wel afhankelijk van de voorraad die in een winkel aanwezig is. We krijgen toestellen aangeleverd vanuit de fabrikant en in de diverse winkels is vast een voorraadje aanwezig, maar dat zijn nooit enorme hoeveelheden. Het kan dus zijn dat een bepaald toestel er soms even niet is. Er is voor zover ik weet ook geen centraal magazijn. Dat is keuze die nu eenmaal gemaakt is.

Ik heb geen precies inzicht in de voorraad van elke winkel, maar ik kan je wel een indicatie geven. Als je jouw gegevens invult op je KPN Forum profiel (de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer) kan ik uiteraard voor je kijken waar in de buurt je de beste kans maakt. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)
Hallo Bart, een ritje naar een kon-winkel 15 km verderop gaf mij een positief resultaat, superservice aldaar, uiterst vriendelijk personeel en daar was mijn toestel wel voorradig.
Niettemin blijf ik een minder goede keuze vinden dat 1 winkel niet zelf voor zijn klanten kan bestellen wat naar mijn mening een onjuiste korte termijnvisievis dat kon nog veel klantverlies op zal leveren. De concurrent zal het wel op prijs stellen. We zullen zien. Dank overigens voor je reactie
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @RinyM en graag gedaan. Ik weet niet of het met kortetermijnvisie te maken heeft, het is in elk geval zo dat winkels geen grote aantallen toestellen op voorraad hebben. Hoe het ook zij: ik ben blij om te horen dat je goed bent geholpen in een andere winkel én dat het gewenste toestel daar wel aanwezig was.

Reageer